Output DirectSound opnemen

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:46

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Geluidskaart: sb 128 pci
Prog output: TeamSpeak 2 op of DirectSound
Wat ik wil:
Een gesprek van TeamSpeak opnemen zodat mensen mijn kwaliteit van TS kunnen beluisteren.
Wat ik heb geprobeerd:
In mijn windows mixer bij record wave aanklikken. Windows geluidsrecorder starten en op opnemen zetten. Cool Edit starten en de opname source op wavemapper of sb PCI record zetten. Maar bij beide krijg ik niets te horen dan mijn eigen mic. Niet de stemmen van anderen (ofwel de output van TeamSpeak). Iemand een idee? Iemand een idee hoe je het geluid van directsound kan "capturen"?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 09:20
Zou erg leuk zijn .... capturen van directsound... dan kun je dus ook alle 'beveiligde' muziek weer opnemen.. en dit is natuurlijk ook nog digitaal..

Mischien kan het... Hopelijk vertelt iemand het ons :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

nieuwere kaarten kunnen dat wel, alles opnemen (intern) wat afgespeeld wordt.
volgens mij zoiezo de SB Live en Audigy kaarten, er zijn een aantal topics daarover

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik had al wat gezocht maar de Live an Audigy topics zijn over het algemeen 40+ pagina's. Noem me lui maar dat word me een beetje te gek om allemaal te lezen. Het vreemde is dat in de record mixer van windows de meter wel bij wave uitslaat (minimaal) als er iemand praat maar dat het op een of andere manier niet opgenomen wordt.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Caerbannog
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Caerbannog

Let's make better things.

Bij de SB Live! kun je toch te kiezen om op te nemen what u hear????

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ow.. en bovendien heb ik een sb128.. Voor het geval dat niet duidelijk was.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Google ff naar TotalRecorder.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Precies wat ik nodig had! Harstikke bedankt. Ik heb trouwens ook nu uitgevonden dat mijn kaart met directsound werkelijk absolute bagger is. Wat een verschil met wave output zeg! Als ik mijn recording in winamp in wave afspeel: geen tot nauwelijks ruis, Winamp in DirectSound: ongelooflijke veel ruis.

Verwijderd

"Audio record wizard"

Heeft de optie: "record what you hear trough the speakers" Neem dus alle kanalen op die geluid produceren.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Nog een waarschuwinkje:
Total recorder veranderd de instellingen van windows (preffered playback device en dergelijken) daardoor liepen een aantal dingen vast nadat ik klaar was met het programma. Toen ik het weer terugveranderde naar de normale instellingen was alles weer okay.

Verwijderd

Daar heeft " audio record wizard" geen last van.

Blijkbaar wil niemand dit progje proberen ofzo... tja, dan moeten jullie het zelf weten...

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Nee nee, dat is het niet. Maar dat eerste progje deed precies wat ik wilde. Mijn ding gedaan en klaar ;) Alleen ik heb nu het vervelende probleem dat als ik UT opstart terwijl ik TeamSpeak ook aan heb dat het vastloopt. Had ik vroeger nooit. Nu moet ik eerst ts afsluiten, ut opstarten en dan weer ts opstarten.

Pagina: 1