• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-03 16:35
Hej,

Wat is nou eigenlijk precies het verschil tussen de psion revo plus en de psion 5mx?

alvast bedankt

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:32

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Revo:
Display: 480 x 160 pixel mono
CompactFlash: nee (geen extra geheugen dus)
Audio: speaker
Energie: built-in and rechargeable. Embedded 2 x 700mAh AAA NiMH batteries.
External Interface: cradle

5mx
Display: 640 x 240 16 grey scale
CompactFlash: Ja
Audio: speaker + microfoon
Energie: 2x AA
External Interface: kabel

Dat zijn geloof ik de grootste verschillen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Blaz0r
wat is die cradle precies bij de revo?
En wat is het verschil in de software, of kun je met bijde ongeveer dezelfde dingen?

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 19:48
Software is ongeveer hetzelfde en voor de meeste 3th party software is een revo versie (zelfde, maar voor het kleinere scherm) te krijgen.

Is het revo scherm echt mono? Ik vind het namelijk wel veel mooier+ contrastrijker. Nadeel is dat het backlight ontbreekt bij de revo.

Zelf heb ik een Ericsson mc238 (Psion 5MX) en daar ben ik nog steeds erg blij mee.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Blaz0r schreef op 02 oktober 2002 @ 17:22:
wat is die cradle precies bij de revo?
Een cradle is een soort dockingstation voor het synchroniseren en opladen van de Revo.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

De Psion Revo Plus heeft (edit*) 16 MB RAM en de psion 5mx (edit*) ook 16 MB. De Revo is ook nog uit te bereiden met Compact Flash. Verder draaien ze beide de 32bit versie van het OS (EPOC oftewel Symbian OS). Dus als je alleen agenda en contactlijst wil gebruiken, kan net zo goed de (edit*) Revo. Als je grotere apps wil gaan draaien, of grote bestanden mee wilt nemen, dan moet je toch voor een (edit*) 5MX gaan.

*) met dank aan The Operator voor de oplettendheid...

Verwijderd

omg.. wat een onzin allemaal... >:)
okeej... komen ze:

processor: beide pda's hebben een ARM710 processor, 36mHz
geheugen: ook beiden 16mb aan geheugen... de opslagcapaciteit van de 5mx is uit te breiden dmv compactflash, dat van de revo plus niet...
display: de revo plus: 480 x 160, mono, geen backlight... de 5mx: 640 x 240, 16 'grayshades', backlight, drukgevoelig..
toetsenbord: de revo plus gebruikt ongeveer dezelfde toetsen als de 5mx, voelt alleen iets fijner, 'zachter' aan... :)
geluid: beiden hebben een interne speaker... de 5mx heeft als extra een ingebouwde microfoon en een aantal knopjes aan de buitenkant zodat het beestje ook als een memorecorder te gebruiken is...
power supply: beiden hebben uiteraard een externe voeding... de revo werkt op een 'ingebouwde batterij', oplaadbaar uiteraard, de 5mx werkt op penlites en een backup batterij... (cr2032)...
poorten: beiden hebben een seriele poort zeg maar... de 5mx is volgens mij de enige van deze 2 die ook een infrarode poort heeft, hoewel ik daar niet zeker van ben... de revo plus heeft overigens een docking station, de 5mx alleen een seriele kabel...

ow ja.. tot slot: de revo is iets lichter en platter dan de 5mx... iets makkelijker in sommige situaties dus...

nou... dat waren ze volgens mij wel... :*) :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 20:19:
De Psion Revo Plus heeft 32 MB RAM en de psion 5mx maar 16 MB. De Revo is ook nog uit te bereiden met Compact Flash. Verder draaien ze beide de 32bit versie van het OS (EPOC oftewel Symbian OS). Dus als je alleen agenda en contactlijst wil gebruiken, kan net zo goed de 5mx. Als je grotere apps wil gaan draaien, of grote bestanden mee wilt nemen, dan moet je toch voor een Revo gaan.
Hee!: onwaarheden gesignaleerd!

Revo plus heeft 16 mb !!!

Even verder lezen geeft onwaarheid nummer 2: uitbreiden met CF-geheugen kan niet .

Pas hierop even je keuze aan. Ik heb namelijk een Psion revo plus!

Ik raad je aan deze ook te nemen. Kleiner, mooier en bijna net zoveel opties!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2002 21:15 . Reden: onwaarheden-bestrijding ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 21:12:
[...]

Hee!: onwaarheden gesignaleerd!

Revo plus heeft 16 mb !!!

Even verder lezen geeft onwaarheid nummer 2: uitbreiden met CF-geheugen kan niet .

[knip]
Klopt, heb de post reeds aangepast. Haalde de twee ook een beetje door elkaar. solly 8)7

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39
Ik heb ook een revo en ik heb toch wel degelijk meerdere grayshades...

tja...

Verwijderd

Sander0105 schreef op 02 oktober 2002 @ 21:52:
Ik heb ook een revo en ik heb toch wel degelijk meerdere grayshades...
Ik ook.

Even deze onwaarheid over het hoofd gezien...

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 21:06:
de 5mx is volgens mij de enige van deze 2 die ook een infrarode poort heeft, hoewel ik daar niet zeker van ben...
Ook de Revo heeft een infraroodpoort.

Verwijderd

Klopt, alleen nog nooit gebruikt.

Beide hebben ong. hetzelfde aantal opties, alleen onderscheid de revo zich in design, gewicht en handzaamheid.

Revo dus...

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:33

winnie

de poes...

Toetsenbord van de 5 vind ik plezieriger, dan die van de revo. De revo heeft rubber-achtige toetsjes, de 5 heeft harde toetsen. Aanslag van de 5 is wel even wennen: kwestie van recht de toets in drukken. De 5Mx is er ook nog als ericsson MC218, die iets meer Rom geheugen heeft (12MB, ipv 8MB), maar net zoals de 5Mx gewoon 16MB Ram. Die extra Rom wordt gebruikt voor een paar extra pogramma's.
Sowieso: als je de keuze tussen de MC218 of de 5Mx hebt, altijd de Ericsson nemen. Die is goedkoper, en uitgebreider in retailvorm.
Ze zijn allebei wel groter dan de revo. Maar ook een revo neem je niet zo makkelijke mee als een palm/PPC

Verwijderd

winnie schreef op 03 oktober 2002 @ 07:27:
Toetsenbord van de 5 vind ik plezieriger, dan die van de revo. De revo heeft rubber-achtige toetsjes, de 5 heeft harde toetsen. Aanslag van de 5 is wel even wennen: kwestie van recht de toets in drukken. De 5Mx is er ook nog als ericsson MC218, die iets meer Rom geheugen heeft (12MB, ipv 8MB), maar net zoals de 5Mx gewoon 16MB Ram. Die extra Rom wordt gebruikt voor een paar extra pogramma's.
Sowieso: als je de keuze tussen de MC218 of de 5Mx hebt, altijd de Ericsson nemen. Die is goedkoper, en uitgebreider in retailvorm.
Ze zijn allebei wel groter dan de revo. Maar ook een revo neem je niet zo makkelijke mee als een palm/PPC
Tja, ik heb een Revo plus en die hebben harde toetsen. Sorry maar het is zo.

Daarnaast heeft ook de revo rom geheugen, voor de standaard programma's. Enne, de revo die steek ik gewoon in mijn borstzakje / binnenzak.

En ik heb er een, dus ik weet waar ik over praat.

• winnie

winnie

de poes...

Zonder in een wellens nietens discussie te komen: de revo plus die ik voelde had geen fijne toetsen. (mening alert).
Ik ontken ook niet dat een revo rom heeft. Sterker nog: het is maar goed dat een revo rom heeft, want anders zou je erg makkelijk de vaste programma's eruit kunnen gooien (wat trouwens wel eens handig kan zijn om nutteloze ballast kwijt te raken). Dat jij een revo in je borstzak steekt, kan best kloppen. Ik weet niet hoe groot jouw borst(-zak) is. Bij mij gaat echter het shirt erg scheef hangen.
iha: ik val de revo niet aan (afgezien van de toetsjes). Sterker nog: na drie psions/ericssons mag ik mezelf best symbian-fiel noemen, ongeacht het type. Ik geef alleen de verschillen weer tussen een 5MX en een MC218 en tussen een 5MX en een revo (naast de verschillen die hierboven al genoemd zijn over scherm, batterij enz). Als ik aan revo-bashing zou doen, was de toon wel anders.

Verwijderd

winnie schreef op 03 oktober 2002 @ 09:33:
Zonder in een wellens nietens discussie te komen: de revo plus die ik voelde had geen fijne toetsen. (mening alert).
Ik ontken ook niet dat een revo rom heeft. Sterker nog: het is maar goed dat een revo rom heeft, want anders zou je erg makkelijk de vaste programma's eruit kunnen gooien (wat trouwens wel eens handig kan zijn om nutteloze ballast kwijt te raken). Dat jij een revo in je borstzak steekt, kan best kloppen. Ik weet niet hoe groot jouw borst(-zak) is. Bij mij gaat echter het shirt erg scheef hangen.
iha: ik val de revo niet aan (afgezien van de toetsjes). Sterker nog: na drie psions/ericssons mag ik mezelf best symbian-fiel noemen, ongeacht het type. Ik geef alleen de verschillen weer tussen een 5MX en een MC218 en tussen een 5MX en een revo (naast de verschillen die hierboven al genoemd zijn over scherm, batterij enz). Als ik aan revo-bashing zou doen, was de toon wel anders.
Ik val je niet aan, je zei allen dat de revo rubberachtige knopjes had. Ze zijn gewoon van hardplastic. dat bedoelde ik.

En dat borstzakje, klopt, je moet hem idd niet de hele dag daar dragen. Vandaar de "/ binnenzak" van je colbert. Dat is al je hem in de auto / bus mee wil nemen.

Wees gerust, ik val je niet aan. ;) Ik heb de eigenschap de waarheid boven te halen. en daarop de topicstarter zijn mening te laten geven. ;)

• Blaz0r
Ej niet boos op elkaar worden he :X

Ik denk dat de revo er op de meeste punten toch het beste uitkomt, de voice recorder zal ik zoiezo niet gebruiken, en het sherm en toetsenbord schelen denk ik ook niet zo veel, de revo heeft mischien een wat lagere resolutie maar echt erg is dat niet lijkt me.

Alleen zit ik nog met de vraag hoe het nou zit met het accuprobleem waar ik een aantal dingen van gelezen heb. Komt dit vaak voor, is het slijtage of gewoon een productiefout?

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2025

Shedman

Met het hart op de goede plek

Blaz0r schreef op 03 oktober 2002 @ 15:04:
Ej niet boos op elkaar worden he :X

Ik denk dat de revo er op de meeste punten toch het beste uitkomt, de voice recorder zal ik zoiezo niet gebruiken, en het sherm en toetsenbord schelen denk ik ook niet zo veel, de revo heeft mischien een wat lagere resolutie maar echt erg is dat niet lijkt me.

Alleen zit ik nog met de vraag hoe het nou zit met het accuprobleem waar ik een aantal dingen van gelezen heb. Komt dit vaak voor, is het slijtage of gewoon een productiefout?
Grootste nadeel imho is dat de Revo (Plus) geen backlight heeft...

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Blaz0r
tja das voor als je in het donker wilt werken ofzo :S daar snap ik het nut niet echt van, het zuigt de batt. leeg en je kan ook een lampje aan doen he.

Verwijderd

In mijn ogen het grootste voordeel van de revo is de handelbaarheid.. Hij is kleiner en lichter dan die grote 5mx. Ik heb zelf een revo (8mb) en ben er wel blij mee.

Grootste nadeel van de revo is niet de backlight in mijn ogen maar de Batterij. Psion heeft een NiMh batterij gebruikt en er vind dus geheugenvorming plaats in de batterij. Dit is nu al mijn tweede (na reperatie) en weer datzelfde probleem dat hij uitvalt en niet meer aan wil(terwijl hij halfvol is), totdat je hem oplaat.

Dit probleem hen je natuurlijk niet als je pen lites mag uitzoeken.

• Blaz0r
Er is dus een probleem met de accu, is dit op te lossen dmv een andere accu?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 16:55:
In mijn ogen het grootste voordeel van de revo is de handelbaarheid.. Hij is kleiner en lichter dan die grote 5mx. Ik heb zelf een revo (8mb) en ben er wel blij mee.

Grootste nadeel van de revo is niet de backlight in mijn ogen maar de Batterij. Psion heeft een NiMh batterij gebruikt en er vind dus geheugenvorming plaats in de batterij. Dit is nu al mijn tweede (na reperatie) en weer datzelfde probleem dat hij uitvalt en niet meer aan wil(terwijl hij halfvol is), totdat je hem oplaat.

Dit probleem hen je natuurlijk niet als je pen lites mag uitzoeken.
Wat wil je liever. Een oplaadbare batt. of lossen penlites...

Jammer dan, die geheugenvorming. Meer voordeel als nadeel lijkt me. ;)

• Blaz0r
Wat is dat precies die geheugenvorming :S en is het te verhelpen?

En ik had ook nog een vraagje over de software, er is op internet software te downloaden, werkt deze op alle 2 de apparaten?

• winnie

winnie

de poes...

Yep. Meestal wel, en anders is er voor software wel een speciale revo versie. Heeft te maken met het verschil in schermgrootte.

Verwijderd

Blaz0r schreef op 03 oktober 2002 @ 19:42:
Wat is dat precies die geheugenvorming :S en is het te verhelpen?

En ik had ook nog een vraagje over de software, er is op internet software te downloaden, werkt deze op alle 2 de apparaten?
Ja, die software is gescheven voor Epoc. Beide pda's draaien op dit bestringssysteem.

En geheugen vorming, ik denk dat hij doelt op het volgende:

Als de batt nadat hij halfvol is opgeladen wordt dan "onthoudt" hij dit de volgende keer en stop nogmaals wanneer hij halfvol is.

Verwijderd

Die Revo ziet er gewoon veel strakker uit vindt ik ... hoewel de mijne weg is voor een onderhoudsbeurt :(

• Blaz0r
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 07:56:
[...]

Ja, die software is gescheven voor Epoc. Beide pda's draaien op dit bestringssysteem.

En geheugen vorming, ik denk dat hij doelt op het volgende:

Als de batt nadat hij halfvol is opgeladen wordt dan "onthoudt" hij dit de volgende keer en stop nogmaals wanneer hij halfvol is.
Ik heb gehoord dat als je dan de netvoeding er weer op doet, hij het dan weer doet, klopt dit?

Het komt er dus op neer dat je hem pas moet opladen als ie bijna/helemaal leeg is.

Verwijderd

Dat is wel het beste ja.

• Blaz0r
Uit het bovenstaande blijkt dat ik toch het beste voor de psion revo kan gaan, nu zit ik alleen nog met het probleem hoe ik eraan kan komen. Ik ben al een beetje aan het zoeken geweest en het blijkt dat het best lastig is om er nog 1 te bemachtigen.

Verwijderd

Ehm... dixons? electricity?

• Blaz0r
Nou daar zijn ze niet echt meer te krijgen sinds een week staan ze niet meer op de dixons site :S

Verwijderd

Ook in eindhoven of rotterdam gekeken. Vorige week nog een gezien bij bij de Dixons.

Of dixtone, kan ook

Kijkshop?

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dixtone bestaat niet meer.

• Blaz0r
kijkshop: de revo 8mb geen plus :( 290 euro hmmz beetje veel?

Verwijderd

haas schreef op 04 oktober 2002 @ 14:48:
[...]

Dixtone bestaat niet meer.
De orginele winkel dus. Dixons. Moeten ze nog een paar hebben.

Verwijderd

Blaz0r schreef op 04 oktober 2002 @ 14:50:
kijkshop: de revo 8mb geen plus :( 290 euro hmmz beetje veel?
Ik heb hem een jaar geleden voor 239,- bij de dixons gehaald.

Ik denk dat dit overigens wel een foutje was van de kassa. ... Kassa!

• Blaz0r
Bij belcompany is die 8mb revo (geen plus) 150 euro, is het enigste verschil het geheugen? of is er meer verschil?

• Blaz0r
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 14:52:
[...]

Ik heb hem een jaar geleden voor 239,- bij de dixons gehaald.

Ik denk dat dit overigens wel een foutje was van de kassa. ... Kassa!
Guldens nog?

Verwijderd

Euro's.

Ja, misschien niet precies een jaar geleden. Maar in de tijd dat het beide opgeschreven stond. (misschien daarom een rekenfout)

• Blaz0r
Ik heb kunnen vinden dat het verschil tussen de revo en de revo plus is dat de revo plus 16mb geheugen heeft, en de gewone revo 8, en dat de revo plus wap heeft en de gewone revo niet, klopt dit, en zijn er mischien nog meer verschillen?

Verwijderd

Noop, das ongeveer alles.

Als je toch een revo koopt dan liever dus met 16 mb. you'll need it.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Waarom niet de Ericsson MC 218? Deze is goedkoper dan de Revo (plus), en kan alles wat een revo ook kan.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Functies en specs zijn precies hetzelfde? lijkt me niet?

Leg uit...

• Blaz0r
alexandervisser schreef op 04 oktober 2002 @ 15:35:
Waarom niet de Ericsson MC 218? Deze is goedkoper dan de Revo (plus), en kan alles wat een revo ook kan.
Tja, daar ben ik ook naar aan het zoeken geweest maar die is helemaal niet meer te vinden. Deze staat zelfs niet meer op pricewatch.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Blaz0r schreef op 04 oktober 2002 @ 15:39:
[...]

Tja, daar ben ik ook naar aan het zoeken geweest maar die is helemaal niet meer te vinden. Deze staat zelfs niet meer op pricewatch.
Ik heb hem laast nog bij de Dixons gezien. Gewoon even de winkel binnenlopen en ernaar vragen.

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 15:38:
Functies en specs zijn precies hetzelfde? lijkt me niet?

Leg uit...
Niet precies hetzelfde. Maar voor zover ik weet kan die MC hetzelfde als de Revo. (behalve die cradle dan).

Verwijderd

alexandervisser schreef op 04 oktober 2002 @ 15:40:
[...]

Ik heb hem laast nog bij de Dixons gezien. Gewoon even de winkel binnenlopen en ernaar vragen.
Niet alles gaan herhalen nou he ;)

Door The Operator - Friday 04 October 2002 14:46
Ook in eindhoven of rotterdam gekeken. Vorige week nog een gezien bij bij de Dixons.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 21:06:
[...]
omg.. wat een onzin allemaal... >:)
okeej... komen ze:

processor: beide pda's hebben een ARM710 processor, 36mHz
geheugen: ook beiden 16mb aan geheugen... de opslagcapaciteit van de 5mx is uit te breiden dmv compactflash, dat van de revo plus niet...
display: de revo plus: 480 x 160, mono, geen backlight... de 5mx: 640 x 240, 16 'grayshades', backlight, drukgevoelig..
toetsenbord: de revo plus gebruikt ongeveer dezelfde toetsen als de 5mx, voelt alleen iets fijner, 'zachter' aan... :)
geluid: beiden hebben een interne speaker... de 5mx heeft als extra een ingebouwde microfoon en een aantal knopjes aan de buitenkant zodat het beestje ook als een memorecorder te gebruiken is...
power supply: beiden hebben uiteraard een externe voeding... de revo werkt op een 'ingebouwde batterij', oplaadbaar uiteraard, de 5mx werkt op penlites en een backup batterij... (cr2032)...
poorten: beiden hebben een seriele poort zeg maar... de 5mx is volgens mij de enige van deze 2 die ook een infrarode poort heeft, hoewel ik daar niet zeker van ben... de revo plus heeft overigens een docking station, de 5mx alleen een seriele kabel...

ow ja.. tot slot: de revo is iets lichter en platter dan de 5mx... iets makkelijker in sommige situaties dus...

nou... dat waren ze volgens mij wel... :*) :P
Beiden hebben en IR poort, heb hier zelf nog stapeltje overodige Revo's en een collega heeft een 5MX

Verwijderd

Eyesonly, kan je niet wat regelen met de topicstarter dan.

Heb je ook die revo plus modellen?

• Blaz0r
kmeel je wel ff voor die revo's
Pagina: 1