Toon posts:

[i440bx] HD wil niet gevonden worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een maxtor diamonmax 8 7200 rpm 40 gb (umda 133/ata 133) aangeschaft. alleen het bios van me asus p2b-f (intel i440bx) wil 'm niet detecten als ik detectie op auto zet crasht bios bij zoeken naar de primary master, kan wel nog del drukken om setup in te gaan maar f4 drukken van ga verder wil niet werken, ik heb maxtor tools gebruikt powermax en die vindt de hd dus hij zit denk ik goed aangesloten, maar met maxblast plus 2 vind ie wel de schijf maar kan ie 'm niet formateren. bios update heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik de updates niet kan downloaden (iig met deze pc, ie 4).

Verwijderd

controleer de jumpertjes vor de zekerheid nog es :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de jumper op drive select master en powermax ziet 'm wel als primary master maar het bios ken 'm niet detecten :@

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-03 16:08

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

mja probeer toch maar eerst een bios update want er zit zeer waarschijnlijk een limiet op je bios die lager is al je capaciteit van je hd ;)
Had nl ooit (lang geleden...) dezelfde problemen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Gebruik je hem als 2e schijf?
Zoja , dan kan je proberen in je bios te zetten dat er GEEN hd is.
Je OS (Linux , nt4 w2k XP) gebruikt de BIOS niet , en ziet de schijf gewoon.......

Verwijderd

Topicstarter
ben nu an 't flashen :o

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 17:21:
Gebruik je hem als 2e schijf?
Zoja , dan kan je proberen in je bios te zetten dat er GEEN hd is.
Je OS (Linux , nt4 w2k XP) gebruikt de BIOS niet , en ziet de schijf gewoon.......
Nee het is een vervanger en er moet win98 se opkomen

Verwijderd

Topicstarter
hmm bios is succesvol geflashed en hd deed het niet maar toen ik 'm op auto detectie zette werd ie gedetect me happy :o

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-03 16:08

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

whehe zoals ik al zei ;)

Maar dan weet je het voor de volgende keer, een bios flash lost vaak dit soort dingen goed op.
Lees ook eerst de changelog, staat meestal ook een hoop in (of je moet en asus hebben....)
Succes met je 40gber!

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Heeft de BX ondersteuning voor UDMA133? Ik meende mij te herinneren dat ie niet eens UDMA100 ondersteund. Wellicht is er een BIOS-update voor, anders kun je je hd toch gebruiken door met de EZ-disk util van Maxtor te schijf zichtbaar te maken voor je BIOS. (persoonlijk vind ik dat een waardeloze methode, maar goed het werkt wel!) (ff downloaden van de Maxtor site)

Een andere oplossing is het aanschaffen van een UDMA133 controllerkaartje (bijv. Promise) En je schijf daarop aan te sluiten. :+

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:19

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

w000t .. congrats !! :Y)

BX roelzz nog steeds zwaar!! 8)

;)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
hmm fdisk ziet 'm als een 8gb schijf :(
maar ik koos deze schijf ook omdat ie stil is vanwege liquid bearing en mobo heeft udma 33 maar 33 mb/s is voor mij voorlopig snel genoeg

nu ff met maxtor spul de schijf op volle capiciteit te laten herkennen :o
Pagina: 1