Toon posts:

Dvd in laptop - ondertiteling prob.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een laptop met dvd speler; maar als ik dvd's afspeel en er NL ondertiteling dan verschijnt er bij een AANTAL dvd's een gekke ondertitel kleur of (bij Starship Troopers) een balkje waar je net op NL hebt geklikt die vervolgens de hele film in beeld blijft. Bytheweg: dit ligt niet aan de DVD opzich; want in een externe dvd speler doet hij het prima.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het gekke is dat het niet bij ALLE dvd's gebeurt :?

Grz. Paul

Verwijderd

Topicstarter
*kuch .. onder de aandacht brengen* ;)

Ajb niet meer je topic binnen 24 uur kicken, lees dit even ajb.

[ Voor 0% gewijzigd door Pollewob op 02-10-2002 23:40 ]

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Even los van de wel erg snelle 'kick' (al na één uur!) een paar vraagjes.
Welke player gebruik je thans, een re-install al uitgevoerd? Al met andere players geprobeerd of op andere PC en hoe waren daar de ervaringen mee?

The desire to know is natural to all good people!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik WinDVD en InterActual Player, beide leveren hetzelfde resultaat op. Ik heb het idd al verschillende malen ge-herinstalleerd, maar nogmaals: het gebeurd niet bij alle DVD's, maar wel bij veel. Met andere players ben ik niet bekend, dus wie er tips heeft; ik wil ze graag uitproberen. Op een andere PC heb ik het helaas niet uitgeprobeerd; omdat mn pc geen DVD speler heeft.

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Gebruik zelf AsusDVD (eigen kloon van PowerDVD). Deze bevat onder configuratie iets als "OSD-instellingen" waarbij o.m. de tekst- en achtergrondkleur kan worden ingesteld. Heb d.m.v. spelen met wisselende combinaties ervan bij mij zelf het thans ook door jou geconstateerde euvel - veelal - weten te verhelpen. Het bood nimmer een permanente oplossing, maar wel eentje die het ongestoord genieten van de DVD op dat moment toch mogelijk maakte.

Kijk of jouw players een dergelijke functionaliteit ook kennen, probeer het uit (eventueel met recentere player- of driver versies) en daarna ben ik benieuwd of het een c.q. de oplossing geboden heeft.

The desire to know is natural to all good people!

Verwijderd

Zo kunnen we allemaal weer bovenaan komen in de lijst, alleen is dit niet de bedoeling sixpack...

Verwijderd

Topicstarter
Ey Roba :: tnx voor je hulp joh; die kleurencombinatie lost idd erg veel op! En sjah; als je eenmaal in de film zit boeit het allemaal niet zoveel meer ;).

Ey Operator :: Jeukend :p
Pagina: 1