Toon posts:

[3ds max 4] Haar / vacht

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik was laatst bezig om een pluche eend te modelleren en texturen. Maar ik heb dus geen idee hoe ik dat moet doen. Het standaard modelleren e.d. lukt wel, en eventueel textures plaatsen lukt ook nog wel prima. Maar wat ik me nu afvroeg: hoe plaats ik daar netjes haartjes of een vachtje op, het pluche deel zeg maar. Er zijn wel plugins zoals Shag:Fur en Shag:Hair, maar die werken alleen bij de Educational versie van 3dsmax, en die heb ik dus niet (kheb de "gewone" zeg maar).

Suggesties?
(bij voorbaat dank)

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:16
de Shag:hair en fur plugins zouden zeker wel moeten werken op gewone versies van max (weet ik uit eigen ervaring..)

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik heb geen educational versie en wél Shag: fur en Shag: hair, dus het kan wel degelijk.

Leuke wolligheid kun je trouwens ook maken door je mesh te copieren, op de copy een extra meshsmooth te doen en dan een hele kleine noise met een extreem hoge frequency erop. Dan bij de preferences van je copy object motion blur aanzetten en shadow casting uit. Als je dit goed doet, kan het er uit gaat zien zoals dezer hier.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress