[Win98] Inbel via ISDN - geen DNS?

Pagina: 1
Acties:

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37
Hoi, ik heb een vaag probleem:
Ik bel in bij zonnet via een isdn verbinding. Ik krijg gewoon binnen 5 sec een verbinding en krijg een ip adres + dns enzo toegewezen.
Alleen nu werkt dns resolving niet, hij kan geen naam naar nummer omzetten en omgedraaid ook niet.

-ik kan dus wel gewoon pingen met de dns servers, of met andere ips's op internet.
-een nieuwe verbinding met een andere provider heeft geen zin
-verder heb ik al een keer heel de externe toegang verwijderd, en opnieuw geinstalleerd, inclusief de verbindingen.
-handmatig de dns-servers invullen bij de verbinding maakt nix uit
-handmatig de dns-servers invullen bij tcp-ip -> externe toegansadapter maakt ook geen verschil

iemand nog suggesties?

btw. ik denk dat dit echt een os probleem is, ik heb alleen niet zon zin om heel windows opnieuw te installen, maar dat is wel de laatse mogelijkheid om dit probleem op te lossen.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

andere DNS servers geprobeerd :?
misschien iets vaags in lmhosts.sam wellicht

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Doe eens een IPConfig /all > ipconfig.txt en post de inhoud van ipconfig.txt hier.

Forget your fears...
...and want to know more...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Jimbolino
Doe eens een IPConfig /all > ipconfig.txt
kan ik hier nu niet doen, maar ik heb met winipcfg gekeken, en er stonden gewoon 2 dns servers bij (of moet er nog wat anders vreemds staan?)
andere DNS servers geprobeerd
ik heb andere provider geprobeert, en daar kreeg ik dus ook andere dns servers mee. werkte dus ook niet.

tis vervelend maar die machine staat niet hier, hij is nl ook niet van mij. Ik had gehoopt dat het een vaker voorkomend probleem zou zijn....

• Jimbolino
de microsoft support site bied ook geen oplossing, ik ga die pc maar opnieuw installen dan...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 18:00:
andere DNS servers geprobeerd :?
misschien iets vaags in lmhosts.sam wellicht
je weet waar je het over hebt?
ten eerste heeft lmhosts niets te maken met DNS voor normaal internet, en ten tweede is lmhosts.sam een sample file ;)

Jimbolino: verwijder anders alle netwerk settings en inbel settings en reboot, en installeer die zooi weer eens opnieuw, vaak helpt het

• Jimbolino
Erkens schreef op 07 oktober 2002 @ 17:58:
[...]

Jimbolino: verwijder anders alle netwerk settings en inbel settings en reboot, en installeer die zooi weer eens opnieuw, vaak helpt het
dat d8 ik dus ook :(
heb ff alle inbel verbindingen + alle onderdelen die bij netwerk-eigenschappen staan weggegooid + de externe toegansadapter (bij software) -> reboot -> opnieuw install, geen resultaat :S

Pagina: 1