CD's op DVD-R?

Pagina: 1
Acties:

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik heb sinds kort een DVD-R brander. Nu is mijn vraag of je ook CD-tracks op DVD-R kunt zetten die gewoon leesbaar zijn in een (video)DVD-speler. Ik kan dan bijvoorbeeld 7 cd's van een band op een DVD zetten :) .

m.a.w. kun je van een DVD ook gewoon een soort ~500 min CD maken?

Zo ja, is die dan in elke stand-alone DVD-speler leesbaar of slechts een paar?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat ik nog veel interessanter eigenlijk vind, is of je ook een DVD-R kunt volproppen met mp3 en of die dan zijn af te spelen op een dvd-speler met mp3-support.

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Dat zal alles te maken hebben met de Red-book (of oranje, weet ik veel welke kleur ;)) standaard. Helaas ken ik die niet uit m'n hoofd. Als die standaard voorziet in een maximale duur van een cd van 80 minuten zal 't je niet lukken.

In ieder geval hebben cd-spelers een maximum voor 99 nummers en 99:99 minuten op het display. En ik geloof dat 99 nummers ook het maximum is wat die standaard toelaat. Zeven verzamel-albums van elk 20 nummers zal dan waarschijnlijk niet passen.

Siditamentis astuentis pactum.

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Oscar28 schreef op 02 oktober 2002 @ 16:22:
Wat ik nog veel interessanter eigenlijk vind, is of je ook een DVD-R kunt volproppen met mp3 en of die dan zijn af te spelen op een dvd-speler met mp3-support.
dat lijkt me wel strak ja >:)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
Voor zover ik het weet is het Red Book. Die maximum van 99 nummers is niet zo'n probleem (ik doe niet aan alle-20-goed-cd's) en de display is een DVD-display dus die doet het in h-m-s.

Mijn grote vraag is: accepteert een stand-alone dvd-speler uberhaupt dat PCM-tracks op DVD staan?

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je hebt zelf zo'n brander, dus waarom probeer je het niet gewoon?

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

als iemand het nou gewoon ff probeerd voor ons :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• baexem
  • Laatst online: 04-03 16:18
Ik heb geprobeerd MP3-DVD's af te spelen op MP3 compatible DVD speler!
Resultaat: niks, nakkes en nada (Moet ik wel zeggen dat het een goedkoop ding is)

...

Verwijderd

en heb je al eens geprobeert om een cd-da te zetten op dvdr , maar langer dan 74 (of 80) minuten?

• baexem
  • Laatst online: 04-03 16:18
Tegen wie heb je het Anthrax? Iemend in het bijzonder of zomaar algemeen?
Ik heb het in ieder geval nog nooit geprobeerd! Heb zelf ook geen DVD-R.

...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Varienaja schreef op 02 oktober 2002 @ 16:25:
Dat zal alles te maken hebben met de Red-book (of oranje, weet ik veel welke kleur ;)) standaard. Helaas ken ik die niet uit m'n hoofd. Als die standaard voorziet in een maximale duur van een cd van 80 minuten zal 't je niet lukken.

In ieder geval hebben cd-spelers een maximum voor 99 nummers en 99:99 minuten op het display. En ik geloof dat 99 nummers ook het maximum is wat die standaard toelaat. Zeven verzamel-albums van elk 20 nummers zal dan waarschijnlijk niet passen.
maar hij heeft het niet over een cd speler maar over een dvd speler :)
als ik een cdrtje volgooi met mp3 leest me dvd speler ook alle 146 nummers.
maar of ie het ook zou doen met een dvd weet ik niet :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1