Kort maar krachtig:
Ik ben maar weer 's verder gegaan en heb dus mijn raid-0 array gepartioneerd.
Hiermee bedoel ik: /dev/sda1+/dev/sdb1=/dev/md0; 2 partities: /boot en "/" als /dev/md0p1 en /dev/md0p2. (slackware 8.1 met cfdisk).
Krijg ik een melding dat de partietabel niet opnieuw kon worden ingelezen, met een reboot als advies. Afgezien hiervan is het wel weggeschreven en is md0 actief.
Vervolgens dus na een reboot "mkfs.2ext /dev/md0p1" ingegeven, kreeg ik een foutmelding: het device is niet gevonden.
Wat schest vervolgens mijn verbazing: onder /dev, wel netjes een md0, md1 etc; maar geen md0p1!
Moet ik misschien iets doen zoals:
Wat is er aan de hand en hou kan ik dit oplossen?
Ik ben maar weer 's verder gegaan en heb dus mijn raid-0 array gepartioneerd.
Hiermee bedoel ik: /dev/sda1+/dev/sdb1=/dev/md0; 2 partities: /boot en "/" als /dev/md0p1 en /dev/md0p2. (slackware 8.1 met cfdisk).
Krijg ik een melding dat de partietabel niet opnieuw kon worden ingelezen, met een reboot als advies. Afgezien hiervan is het wel weggeschreven en is md0 actief.
Vervolgens dus na een reboot "mkfs.2ext /dev/md0p1" ingegeven, kreeg ik een foutmelding: het device is niet gevonden.
Wat schest vervolgens mijn verbazing: onder /dev, wel netjes een md0, md1 etc; maar geen md0p1!
Moet ik misschien iets doen zoals:
code:
1
2
3
| # mknod /dev/md0 b 9 0 # mknod /dev/md1 b 9 1 # mknod /dev/md2 b 9 2 |
Wat is er aan de hand en hou kan ik dit oplossen?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2002 16:57 . Reden: duidelijker ]