Toon posts:

512 MBram + 64 MBram = ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo!

ik heb eergistren in een beetje rare bui 512 MBram gehuegen besteld, en deze gisteren binnengekregen.. aangezien ik maar 128 MBram had ( 2 x 64) moest er toch eens wat aan gebeuren.. dat ding was niet vooruit te branden.. dus ik ( heb maar 2 geheugensloten..) heb er 1 module uitgehaald en daar die 512 module ingedaan.. als ik nu opvraag hoeveel RAM geheugen ik heb, dan geeft hij 512 aan.. maar er zit er nog 1 van 64 in.. hoe komt dit?! ik hoorde dat als ik een nieuwe WIN zou installeren het dan wel verholpen zou zijn.. is dat zo? anders vindt ik het een beetje loos om weer te formatten.. heb ik pas nog gedaan..

iig, bedankt! _/-\o_

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat voor mobo heb je? Ik denk nl dat je twee dezelfde reepjes moet gebruiken.

Money for nothin' and your chicks for free

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
geef eerst maar eens wat specs van je PC en welk OS je draait enzo.

Verwijderd

Formateren hoeft niet, is het wel het juiste type geheugen? Ondersteunt je mobo wel meer dan 512?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Je moet het iig niet in je software zoeken.

Verwijderd

Er zijn meerdere mogelijkheden denkbaar:

1. Je moederbord ondersteunt niet meer dan 512 MB RAM...

2. Je moet de modules per 2 plaatsen (denk hierbij aan RDRAM voor de P4)

3. die 512 MB module vindt die 64 MB module niet aardig en weigert samen te werken...

Voor puntje 3 is een oplossing, die 64 MB module weg laten... 512 MB is voor elk denkbaar Os genoeg..

Ps1. 512 MB voor Windows 95/98/98SE is overkill, sterker nog, ze kunnen er niet echt mee overweg

Ps2. Kies Windows 2000 of XP

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59
Het OS heeft er niets mee temaken, als het BIOS aangeeft dat hij maar 512 MB heeft, draait er ook maar 512.
Zit er toevallig verschil in de snelheden? Je 64 MB kan wel eens PC-100 zijn. Ik neem aan dat die 512MB PC-133 is. Dat zou wel eens een probleem kunnen vormen.

Zoals al meer is gezegt, wat is je mobo, noem de fabrikant en typenummer.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Packard Hell 800Mhz ( ik geloof een type I5800 ofzo..) 128 MBram ( eerst 64, maar door fabrikant nog 64 bijgezet, tevens een ander merk.. wel goedkoop spul trouwens..) ik draai windowsXP professional en volgens het boekje wat bij de PC zit kan ik maximaal 512 MB PER slot inklikken.. dus met dat in mijn achterhoofd heb ik die 512 aangeschaft.. bovendien was het niet al te prijzig.. ;) maar ik weet dus niet wat ik hier verder aan doe.. het is natuurlijk zonde om die 64 extra mbtjes te laten verstoffen in die kast..

p.s. ik heb allebei 133 mhz geheugen, dus dat is het volgens mij niet.. die 64 mb modules zijn allebei een ander merk.. zou het helpen als ik ze misschien omwisselde?!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik gok op mogelijkheid 1.

Je hebt zeker een i810 of i815 chipset?

Edit:
I5800 ofzo
Hier schieten we niet veel mee op hé.. Zoek eens de exacte specs van je computer op. Een Tweaker kent zijn eigen hardware toch wel, niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 15:37:
ik heb een Packard Hell 800Mhz ( ik geloof een type I5800 ofzo..) 128 MBram ( eerst 64, maar door fabrikant nog 64 bijgezet, tevens een ander merk.. wel goedkoop spul trouwens..) ik draai windowsXP professional en volgens het boekje wat bij de PC zit kan ik maximaal 512 MB PER slot inklikken.. dus met dat in mijn achterhoofd heb ik die 512 aangeschaft.. bovendien was het niet al te prijzig.. ;) maar ik weet dus niet wat ik hier verder aan doe.. het is natuurlijk zonde om die 64 extra mbtjes te laten verstoffen in die kast..
We moeten toch weten wat voor mobo je hebt..

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
het is natuurlijk zonde om die 64 extra mbtjes te laten verstoffen in die kast..
daar merk je echt niets van hoor.
Ik zou gewoon die 64MB eruit gooien :)
(ik denk dat dit te enige oplossing is)

• internetinfo
Misschien toch wel, de combinatie is namelijk niet zo erg geweldig. 512+256 kan misschien nog wel, maar lager gaat conflicten (BSOD's en traag) geven. Waarom? Ligt aan de snelheid van de reepjes en gewoon aan de leeftijd.

edit:

Iemand was me weer eens voor

• DeeJee

DeeJee

Dus...

En alleen dat 512 reepje werkt wel?

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-08 20:42
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 15:37:
het is natuurlijk zonde om die 64 extra mbtjes te laten verstoffen in die kast..
Dan gooi je ze in de verkoop want ik geloof niet dat je veel verschil zult merken als je ze allebei tegelijk erin hebt zitten of alleen die van 512...

Verwijderd

Topicstarter
idd 512 werkt wel enne, ik wil de precieze specs wel geven hoor, maar de documentatie ligt thuis.. en ik kan nu niet echt zeggen dat die PB site lekker is ontworpen.. ik weet niet uit mijn hoofd wat alle type nummers zijn.. sorry als ik nu geen echte "tweaker" ben.. enne, dit klinkt een beetje pissig, maar zo ist niet bedoeld.. gewoon een manier van typen ;)

Verwijderd

Topicstarter
enne die I5800 is het modelnummer van de PB.. dus niet van de chipset.. het is zo'n Imedia PC ( tenminste, voor de wijzigingen in hardware ;) )

• internetinfo
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 15:44:
enne die I5800 is het modelnummer van de PB.. dus niet van de chipset.. het is zo'n Imedia PC ( tenminste, voor de wijzigingen in hardware ;) )
Wat is het nummer van de chipset dan?

Verwijderd

Topicstarter
ga ik voor je opzoeken.. be right back!

trouwens.. be nu niet in de buurt van die pc.. iemand een idee van een goede site waar ik dat vinden kan.. google isn't helping out.. PB site kent dat model niet eens meer op de site geloof ik :D

Verwijderd

Topicstarter
ik kom hier vanavond op terug.. dan kan ik tenminste zien wat de specs zijn.. hopende dat jullie ook nog wat laten horen..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wil je voortaan ajb het edit-knopje gebruiken ipv in korte tijd achter elkaar te posten? Dat oogt zo irritant voor de anderen. Check eens de FAQ Forumgedrag voor details :)

En verder: het is ons ook allang duidelijk dat I5800 zo'n typenummer is :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BalusC schreef op 02 oktober 2002 @ 15:38:
Ik gok op mogelijkheid 1.

Je hebt zeker een i810 of i815 chipset?

Edit:
[...]
Hier schieten we niet veel mee op hé.. Zoek eens de exacte specs van je computer op. Een Tweaker kent zijn eigen hardware toch wel, niet?
Idd :z

Packard Bell had vroeger nog een tool op de site om adhv je modelnr de specs te krijgen. Deze was altijd al zo buggy als de pest en ze hebben het blijkbaar ondertussen eraf gehaald.

Mijn gok: een 'Houston' Gigabyte GA-6WMM7 mobo met i810E chipset. Oorzaak dan duidelijk (al verbaast het me überhaupt dat die 512MB correct herkend worden)

Tip voor Ezchaoz:

als je PC niet vooruit te branden is zit je duidelijk het verkeerde te doen. Probleem met de i810 is dat de geheugenbandbreedte gedeeld wordt tussen CPU en VGA. Zet er een externe PCI VGA kaart in (zelfs een 6-jaar oude Matrox Millennium II 4MB) en doordat de CPU dan 2x zoveel bandbreedte krijgt zal je performance ook bjina verdubbelen (betere VGA zal ook in spellen z'n effect hebben, maar een 4MB PCI kaartje doet al wonderen voor algemene performance)

Oslik blyat! Oslik!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik heb ook weleens gehad dat ik de reepjes vewisselde (zeg maar eerst reepje A in slot 1 en reepje B in slot 2,)
daarna verwisseld, en toen deed ie et opeens (heel vaag, maar waar),

maar ik zou ook alleen die 512 gebreuken en die 64 voor een ander systeempje gebruiken ofzo (of aan mij geven :) ), hier merk je kwa prestaties bijna nix meer van.

One World Concepts

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

ik zou die 64 lekkr late ligge.. heb je vrijwel weinig tot nix aan met je 512..

Verwijderd

je mobo ondersteund iig 700 of meer MB...... dat weet ik zeker.... ik heb ook een packard bell en ouder typen en ik heb et even op de site van packardbell gechecked dus..... daar kan het ook niet aan liggen...... ik denk dat je idd win 2000 of XP erop moet zetten .........

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:15:
je mobo ondersteund iig 700 of meer MB...... dat weet ik zeker.... ik heb ook een packard bell en ouder typen en ik heb et even op de site van packardbell gechecked dus..... daar kan het ook niet aan liggen...... ik denk dat je idd win 2000 of XP erop moet zetten .........
Dat het een PB is zegt niets- het gaat om de mobos :z

De PB Seattle (Intel SE440BX) trekt 768MB, de PB Saturn (MSI-6309) zelfs 1.5GB, maar de Houston, Apollo en Challenger trekken maar 512MB door hun i810 chipset.

Win2K of WinXP zou totaal niets uitmaken :Z

Oslik blyat! Oslik!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Een 440BX board is het igg niet: 440BX ondersteunt geen 512 MB modules.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

probeer es gewoon wat af te wisselen.. 1 64 mb in slot 1 en die 512 in 2. of die andere 64 in slot 1..

gewoon wat uitproberen.. lukt het niet? heb je toch mooi 128 mb reserve ofzo

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle opmerkingen, ik denk dat ik nu zo'n beetje wel weet wat ik met mijn restgeheugen ga doen.. ik ga iig van het weekend een schone install zetten, want ik baalde toch al van de indeling van mijn partities en ik wil weer eens op mijn eigen ( te uitgebreide, en te lang durende )manier mijn PC'tje installeren.. ik zal die modules eens omwisselen, al werkt die 512 goed! het is duidelijk te merken dat de PC met veel minder tijd en moeilijkheden zijn programma's draait en start.. dusse, wat dat betreft is alles oke.. mocht ik die andere 128 niet aan de praat krijgen verkoop ik ze wel.. er zijn altijd wel mensen geinteresseerd.. anyways, thanxz 4 the time y'all took to help me out!

Berrie...

bij deze mag dit topic voor mij verstoffen... tenzij er nog mensen zijn die nóg meer nuttige dingen hebben voor me.. ik laat wel weten of er iets veranderd is.. en zoja, hoe dat gebeurt is.. :D

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 10:48:
bedankt voor alle opmerkingen, ik denk dat ik nu zo'n beetje wel weet wat ik met mijn restgeheugen ga doen.. ik ga iig van het weekend een schone install zetten, want ik baalde toch al van de indeling van mijn partities en ik wil weer eens op mijn eigen ( te uitgebreide, en te lang durende )manier mijn PC'tje installeren.. ik zal die modules eens omwisselen, al werkt die 512 goed! het is duidelijk te merken dat de PC met veel minder tijd en moeilijkheden zijn programma's draait en start.. dusse, wat dat betreft is alles oke.. mocht ik die andere 128 niet aan de praat krijgen verkoop ik ze wel.. er zijn altijd wel mensen geinteresseerd.. anyways, thanxz 4 the time y'all took to help me out!

Berrie...

bij deze mag dit topic voor mij verstoffen... tenzij er nog mensen zijn die nóg meer nuttige dingen hebben voor me.. ik laat wel weten of er iets veranderd is.. en zoja, hoe dat gebeurt is.. :D
Na, zoals ik al zei, de verbetering die je met een externe PCI VGA kaart zou krijgen is nog veel meer dan met die extra RAM. Gewoon ergens voor EUR 10 een oude Matrox Millennium of een vergelijkbaar kaartje scoren. 4MB is genoeg als je niet gamet, anders 8MB (tja, 32MB DDR mag ook, maar dan ben je allicht beter af met een nieuw mobo met AGP :z )

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1