[DRAYTEK] Uitgaand verkeer blokkeren...

Pagina: 1
Acties:

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een DrayTek 2200e, maar nu wil ik ook alle uitgaande poorten blokkeren tenzij ik zeg dat ze open mogen.

Nu heb ik bij Advanced Setup> IP Filter / Firewall Setup hyet volgende gedaan:

Eerst een Filterset gemaakt met Block OUT
daar in staat een filter die het TCP/UDP:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/fhoekstr/draytek1.jpg

Vervolgens heb ik een nieuwe filterset, deze heet Default Services gemaakt met allerlei poorten die gebruikt mogen worden een voorbeeld is HHTP deze ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/fhoekstr/draytek2.jpg

Bij de filtersets heb ik ook aangegeven de volgorde van het uitvoeren dus na de filterset Block OUT komt de filterset die poorten open zet, dus stel Block OUT staat op Filterset 3 dan heb ik aangegeven dat na deze Block OUT, filterset 4 Default Services komt.

Ook heb ik bij General Settings de CALL/DATA filter geactiveerd.

Alleen het werkt niet :'( Wat doe ik verkeerd? Ik heb ook al gezocht op internet enzo.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 12:30
Moet die "branch to other filter set" niet aan bij 1 van de 2? Anders blokt ie maar gaat ie niet naar het volgende (pass)filter kijken.

Ik zie trouwens ook dat die 2e (pass)filter niet actief is! (check to enable aanzetten)

No production networks were harmed during this posting

• Libertarian
  • Niet online
paella schreef op 02 oktober 2002 @ 16:18:
Moet die "branch to other filter set" niet aan bij 1 van de 2? Anders blokt ie maar gaat ie niet naar het volgende (pass)filter kijken.

Ik zie trouwens ook dat die 2e (pass)filter niet actief is! (check to enable aanzetten)
Het staat uit omdat het niet werk en branch to other filter heb ik aanstaan, maar niet daar omdat het gaat om een hele filterset

• Libertarian
  • Niet online
Ik heb het inmiddels werkend, maar nu werken de filters niet voor inkomend verkeer, komt dit door de nieuwste firmware (2.2)?

En ben ik de enige die last heeft van Filter problemen bij de Vigor 2200

• Libertarian
  • Niet online
KICK

• Libertarian
  • Niet online
KICK

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
dat komt door firmware 2.2
de filter voor inkomend verkeer is hier bij permanent uitgezet. Dit om de snelheid te bevorderen. (zie de cistron maxx draadjes)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 12:30
Je kan 'm dus niet eens aanzetten??? Zo las ik het niet, maar als dat zo is...

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1