| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
PDA's kunnen meestal printen via infrarood, dus iedere draagbare printer met infrarood zou kunnen werken. Er bestaan ook infrarood adapters die je op de printerpoort van de printer ze tom zo iedere printer in een infrarood printer om te toveren.
PocketPC's kunnen een PPC versie van Access en Excell draaien, maar ook voor PalmOS & Symbian zijn er zat database/spreadsheet programma's kunnen draaien en compatible zijn met Access en/of Excell.
Persoonlijk lijkt mij de Psion Netbook/series 7 wel geschikt voor jouw doeleinden, het is een mengsel tussen laptop en PDA, is meteen te gebruiken na het aanzetten (niet nog eens en paar mintuten windows opstarten) doet langer met z'n accu dan een laptop, is kleiner en draagbaarder heeft een heel stabiel OS en heeft al een heel office pakket bijgelevrd wat volledig compatible is met Excell & Access. Printen gaat via infrarood.

http://www.psion.com/series7/
PocketPC's kunnen een PPC versie van Access en Excell draaien, maar ook voor PalmOS & Symbian zijn er zat database/spreadsheet programma's kunnen draaien en compatible zijn met Access en/of Excell.
Persoonlijk lijkt mij de Psion Netbook/series 7 wel geschikt voor jouw doeleinden, het is een mengsel tussen laptop en PDA, is meteen te gebruiken na het aanzetten (niet nog eens en paar mintuten windows opstarten) doet langer met z'n accu dan een laptop, is kleiner en draagbaarder heeft een heel stabiel OS en heeft al een heel office pakket bijgelevrd wat volledig compatible is met Excell & Access. Printen gaat via infrarood.

http://www.psion.com/series7/
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Verwijderd
Het OS wat op zo'n Psion Netbook draait is Symbian OS (7.0 geloof ik). Draait zeer stabiel en supersnel op de hardwareconfiguratie van zo'n Netbook. Op het toetsenbord kun je ook goed 10-vinger-typwerk verrichten. De spreadsheet is niet van Microsoft, maar wel goed compattible enzo.
Als je een echte mobile printer moet hebben, dan mag je wel even in de buidel tasten. Je hebt de Pentax PocketJet II en 200. Beide printers wegen iets meer dan 500 gram en zijn compatible met Windows 3.1, 95, 98, Me, 2000, NT, XP, CE, PocketPC, PalmOS and RIM Blackberry devices. De printer heeft geen dure cartridges, toner of ribbons nodig, slechts Pentax Quality Paper. het maakt gebruik van direct thermal printing, de goedkoopste vorm van printen. Met een volle accu kunnen ongeveer 35 pagina's geprint worden. Zwart/wit uiteraard... voor USD 320,- heb je een compleet setje. Papier is wel belachelijk duur... dat komt op ongeveer $8 als je meer dan 5 dozen van 100 vel koopt.
Wel een heleboel info, maar als je ff verteld wat je bedoelingen zijn, dan kunnen we daar de posts op specificeren. Want als je alleen een agenda wilt bijhouden, dan moet je niet zo'n Netbook kopen natuurlijk
Als je een echte mobile printer moet hebben, dan mag je wel even in de buidel tasten. Je hebt de Pentax PocketJet II en 200. Beide printers wegen iets meer dan 500 gram en zijn compatible met Windows 3.1, 95, 98, Me, 2000, NT, XP, CE, PocketPC, PalmOS and RIM Blackberry devices. De printer heeft geen dure cartridges, toner of ribbons nodig, slechts Pentax Quality Paper. het maakt gebruik van direct thermal printing, de goedkoopste vorm van printen. Met een volle accu kunnen ongeveer 35 pagina's geprint worden. Zwart/wit uiteraard... voor USD 320,- heb je een compleet setje. Papier is wel belachelijk duur... dat komt op ongeveer $8 als je meer dan 5 dozen van 100 vel koopt.
Wel een heleboel info, maar als je ff verteld wat je bedoelingen zijn, dan kunnen we daar de posts op specificeren. Want als je alleen een agenda wilt bijhouden, dan moet je niet zo'n Netbook kopen natuurlijk
ik ben het dus aan het uitzoeken voor een kennis van mij..hetgaat om het volgende :
Hij is handelaar, en wil dus uit de auto kunnen stappen, iets verkopen aan iemand, facuurtje (a4, deels voorbedrukt) uitprinten en weer weg kunnen sjeesen...
dus moet er een appie op draaien waaar je factuurtjes in kunt maken (als hij een notbook oid aanschaft moet ik voor hem dus een facturatie appie maken (dus in bijv. Access of Excell) waar hij alleen NAW enz hoeft in te voeren en het factuurtje eruit rolt...
Hij is handelaar, en wil dus uit de auto kunnen stappen, iets verkopen aan iemand, facuurtje (a4, deels voorbedrukt) uitprinten en weer weg kunnen sjeesen...
dus moet er een appie op draaien waaar je factuurtjes in kunt maken (als hij een notbook oid aanschaft moet ik voor hem dus een facturatie appie maken (dus in bijv. Access of Excell) waar hij alleen NAW enz hoeft in te voeren en het factuurtje eruit rolt...
nadeel van pda is datie weinig appz heeft, aan de andere kant is pda wat goedkoper dan een notebook
Voor een PDA koffer met ingebouwde (kleine) printer, zie
http://www.keysoftware.it/stampare.htm
(Italiaanse site)
http://www.keysoftware.it/stampare.htm
(Italiaanse site)
Typmachine werkt erg goed voor zulke dingen.whitehouse schreef op 03 oktober 2002 @ 13:09:
ik ben het dus aan het uitzoeken voor een kennis van mij..hetgaat om het volgende :
Dat er weinig programa's voor een PDA zijn is onzin, op die Netbook zit alles wat je nodig hebt, word, sheet, contacs, internet, email een standaard PDA program is maar een paar KB, en je kan dat ding uitbreiden tot 1 GB (IBM Microdrive)...
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Verwijderd
ik zou ook haan voor die netbook, alleen die printer is belachelijk duur. Daar is zker een andere oplossing voor te vinden. ik zou daarvoor es kijken naar een notebook printer, want die hebben vaak ook die eigenschappen
Verwijderd
Voor een klant (verkoper) hebben we een applicatie ontwikkelt voor op een pda.
(compaq ipaq 3870, met blue tooth)
Als oplossing om te printen hebben we gekozen voor een deskjet 350, omdat
deze standaard met een infrarood adapter gelevert wordt. Nu is er na enige
test gebleken dat:
- via infrarood printen langs "de weg" niet erg handig is, omdat er namelijk
vrij precies gericht moet worden.
- de prints op een inktjet printer vlekken snel
- moeten twee keer afgedrukt worden omdat geen doorslag papier mogelijk is
Nu zijn we dus op zoek maar een blue tooth matrix printer, maar hebben daar nu
nog steeds geen goede informatie over kunnen vinden. Wie heeft hier ervaring mee?
(compaq ipaq 3870, met blue tooth)
Als oplossing om te printen hebben we gekozen voor een deskjet 350, omdat
deze standaard met een infrarood adapter gelevert wordt. Nu is er na enige
test gebleken dat:
- via infrarood printen langs "de weg" niet erg handig is, omdat er namelijk
vrij precies gericht moet worden.
- de prints op een inktjet printer vlekken snel
- moeten twee keer afgedrukt worden omdat geen doorslag papier mogelijk is
Nu zijn we dus op zoek maar een blue tooth matrix printer, maar hebben daar nu
nog steeds geen goede informatie over kunnen vinden. Wie heeft hier ervaring mee?
Pagina: 1