schok van tvkabel

Pagina: 1
Acties:

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 13:03
Er is niks geaard in mijn huisje en als ik mijn tvkabel inplug dan krijg ik een oplawaaier van mijn tv-out kabel van comp die ook in de tv zit
Ik neem aan dat mijn apparaatjes een ander nulpunt hebben 'gekozen' dan de kabel?

Mijn Tv beeld is ook nogal gestoord op sommige zenders en als ik een afgeschermd kabeltje dat bij mijn video zat gebruik is het beeld ineens goed!
maarja nu mijn videotje er nog tussen

Ik dacht aan in ieder geval een extra afgeschermd kabeltje kopen en moet ik dat verschil in 0-spanning nog opvangen door de aarde van mijn comp of tvkabel aan de kachel te binden? Ik ben dan eigenlijk bang voor een brom in de speakers, heb dat eerder meegemaakt nl.

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 19:47

OgWok

U.N.C.L.E.

Leg toch aarde aan man, is veel beter. Één draad that's it.

Kost wat moeite, maar dan ben je van die rottige lekstroom schokken af. (sommige apparaten vinden dat niet leuk)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik zoek altijd op de tast met mijn duim op de coax kabel naar de ingang van de tv (nog steeds met dezelfde duim)
op het moment dat ik hem vind maakt t op de een of andere manier contact :? en krijg ik me een klap

• Mr.Wizzard
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Mr.Wizzard

Brullen met die spullen

Ondanks dat ik alles heb geaard in m'n huisje krijg ik van de kabel altijd een oplawaai als ik de kern en de mantel tegelijk aanraak, zal wel een aardige spanning van zichzelf op staan dan lijkt me om het signaal te verzenden of zoiets.

Wat je zou kunnen doen is je computerkast aan de buitenmantel van je kabel aarden, dan is die spanning in ieder geval 0. (op de binnenkabel na van het coax duh!).

Op de verwarming is niet altijd een goed idee omdat bv. in een flatgebouw de centrale verwarming ook geaard is op die buis en dan kan je gebrom of leuke spanningslussen krijgen. Zou je denk ik gewoon uit moeten proberen.

Eigen aarde maken is ook leuk mbv een grondpen van 4 meter, als je dan kortsluiting maakt kan je door een lekspanning de hele buurt zonder stroom zetten. (ik spreek uit ervaring :)) Vind meneer Nuon niet zo leuk alleen.

TEAM_JOE_BAR