PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Leg toch aarde aan man, is veel beter. Één draad that's it.
Kost wat moeite, maar dan ben je van die rottige lekstroom schokken af. (sommige apparaten vinden dat niet leuk)
Kost wat moeite, maar dan ben je van die rottige lekstroom schokken af. (sommige apparaten vinden dat niet leuk)
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
ik zoek altijd op de tast met mijn duim op de coax kabel naar de ingang van de tv (nog steeds met dezelfde duim)
op het moment dat ik hem vind maakt t op de een of andere manier contact
en krijg ik me een klap
op het moment dat ik hem vind maakt t op de een of andere manier contact
Ondanks dat ik alles heb geaard in m'n huisje krijg ik van de kabel altijd een oplawaai als ik de kern en de mantel tegelijk aanraak, zal wel een aardige spanning van zichzelf op staan dan lijkt me om het signaal te verzenden of zoiets.
Wat je zou kunnen doen is je computerkast aan de buitenmantel van je kabel aarden, dan is die spanning in ieder geval 0. (op de binnenkabel na van het coax duh!).
Op de verwarming is niet altijd een goed idee omdat bv. in een flatgebouw de centrale verwarming ook geaard is op die buis en dan kan je gebrom of leuke spanningslussen krijgen. Zou je denk ik gewoon uit moeten proberen.
Eigen aarde maken is ook leuk mbv een grondpen van 4 meter, als je dan kortsluiting maakt kan je door een lekspanning de hele buurt zonder stroom zetten. (ik spreek uit ervaring
) Vind meneer Nuon niet zo leuk alleen.
Wat je zou kunnen doen is je computerkast aan de buitenmantel van je kabel aarden, dan is die spanning in ieder geval 0. (op de binnenkabel na van het coax duh!).
Op de verwarming is niet altijd een goed idee omdat bv. in een flatgebouw de centrale verwarming ook geaard is op die buis en dan kan je gebrom of leuke spanningslussen krijgen. Zou je denk ik gewoon uit moeten proberen.
Eigen aarde maken is ook leuk mbv een grondpen van 4 meter, als je dan kortsluiting maakt kan je door een lekspanning de hele buurt zonder stroom zetten. (ik spreek uit ervaring
TEAM_JOE_BAR