Toon posts:

Telkens een IOSUBSYS fout na installatie Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een volledig geformatteerde SCSI-schijf met een correct functionerende primaire DOS-partitie. Als ik windows 95/98/XP probeer te installeren gaat dit allemaal goed (bestanden kopiëren etc.) TOT aan de reboot, dan verschijnt er een melding "fout in IOSUBSYS directory" en crasht de pc. Probleempje met de SCSI-schijf dus waarschijnlijk...

Kortom de windows installatie lukt niet. Iemand een idee???
Win NT of 2000 installeren misschien???

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 19:48

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je topictitel komt niet erg overeen met je probleem, maar waarschijnlijk doet de drivers voor je SCSI kaart het niet goed, oplossing (het ik ooit wel eens gedaan met een slecht ondersteunde SCSI kaart) is gewoon zodra je install reboot meteen F8 rammen en in veilige modus booten, dan heeft hij nog niets, maar dan kun je wel meteen de slechte SCSI driver vervangen door eentje die door de fabrikant van je kaart geleverd is, waarna je gewoon weer naar normaal reboot en dan moet het werekn...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ook met XP? Zulke foutmelding is typerend voor de 9X.. Welke foutmelding/code(!) krijg je precies wanneer je XP poogt te installeren?

Edit: ik heb even titelchange gedaan.. Was een weinigzeggende "RAID5 en Windows???"

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Wat heeft dit in godsnaam met Raid 5 te maken ?

Heb je wel de goeie drivers voor je SCSI kaart, welk merk kaart heb je ?
Heb je de schijf al eens getest met een tool van de fabrikant op slechte sectoren ?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:37

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Bij installatie van WinXP vraagt ie bij het opstarten of je drivers wilt installeren voor Raid of SCSI. Press F6 to load aditional drivers af zoiets

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, onder XP krijg ik de melding dat er geen vaste schijven gevonden kunnen worden! Ook als ik de SCSI-drivers erbij installeer.

Vandaar dat ik Win 9x ben gaan proberen. Daar krijg ik tijdens de installatie helemaal geen mogelijkheid om SCSI-drivers van een floppy te installeren en hij detecteert er ook geen.

Als ik win 95/98 in veilige modus opstart krijg ik dezelfde IOSUBSYS foutmelding.

Zou het met NT of 2000 goed gaan?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat zijn je systeemspecs? In het bijzonder de mobo+CPU, I/O controller en de HDD's.

Of het met NT/2K lukt? Give it a try, Tweaker :)

Verwijderd

Topicstarter
tja... give it a try... dan moet ik eerst een van beide aanschaffen hier op school (niet echt duur maar toch...) dus het is niet zomaar even proberen.
maar goed, systeem specs (voor zover ik ze weet):

Mitshubishi FT Series pentium II 450/500 Mhz
American Megatrends SCSI Controller (maar welke ???)
euh verder... RAID5, 4 harddisks, en meer weet ik eigenlijk niet... het probleem is ook dat ik er nu niet naast zit helaas.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het betreft dus een soort servertje? Nooit van gehoord eigenlijk, Mitsubishi FT.. Verder zie ik ook dat je geeneens weet om welke AMI SCSI controller het gaat. Ik zou echt eens de typenaam cq nummer opzoeken en dan de juiste drivers van AMI binnenhalen :)

Misschien dat de bestaande drivers rot zijn of dat ze helemaal niet voor desbetreffend OS bedoeld zijn.. Hoe kwam je eigenlijk aan die drivers? Meegekregen via een flop?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 16:23
smartdrv.exe verwijderen vanuit c:\windows of waar ie ook maar staat.
En anders een memcheck doen.

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx. ik ga nog eens het een en ander proberen!

Verwijderd

Dawi Control gebruikt ook AMI-chipsets. Misschien verstandig om die server ff open te maken, en even na te gaan welk merk er op die kaart staat (inclusief model). Weet je meteen waar je de boel kunt downloaden... :+
Pagina: 1