Toon posts:

[XP] Probleem bij inloggen op een NT4 domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop sinds enkele dagen tegen een vreemd probleem aan

Ik kan niet meer direct aanloggen op een NT4 domein met een bepaalde gebruikersnaam
Na CTRL-ALT-DEL lijkt het als of de pc blijft hangen in een loginscript
Op het beeld blijft "loading personal settings" staan en verder gebeurd er niets meer

Zet ik de pc uit en weer aan en log ik in met een andere gebruiker dan gaat het goed...
Log ik met die gebruiker uit en log ik in met de eerst genoemde gebruiker dan gaat alles weer goed
Tot ik de pc weer uitzet... want de volgende dag is er weer precies het zelfde aan de hand.

Dit probleem komt nu bij meerdere gebruikers voor...
iemand enig idee waar ik de oorzaak zoeken moet?

Ik heb al bij local policy gekeken naar asynchronous logon script, maar dat haalt niet uit.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Corrupte profiles ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

De lokale profielen al verwijderd in C:\WINNT\PROFILES? Behalve Administrator en All Users dus :)

Verwijderd

Topicstarter
als het profiel corrupt zou zijn dan zou ik toch na een logoff van een andere user niet gewoon kunnen inloggen met dat corrupte profiel? Toch??

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kan, maar heb je het uberhaupt geprobeerd of niet :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
nee niet, want ik ben eerlijk gezegd niet opzoek naar een workaround, maar naar de oorzaak van het probleem.

Verwijderd

Eh, indien het verwijderen van de profielen de oplossing is, dan was de oorzaak een corrupt profiel.. simpel as that :P

Voor de oorzaak.. het afmelden op een NT4 domein met profiles kan lang duren, ik zie wel vaker users die de compu gewoon uitzetten terwijl hij niet klaar is.. misschien dat daar jouw probleem zit?

Verwijderd

Topicstarter
heeft niets te maken met verkeerd afsluiten...
oplossing zoek ik niet echt.. want met het verwijderen van de ntuser.dat is het weer ok

Ik wil weten waar het vandaan komt.

Misschien moet ik er bij vertellen dat het alleen maar voorkomt bij XP machines
en dat de user profielen lokaal staan

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als het deleten van de NTUSER.DAT de oplossing is, dan zit het dus echt wel in je profile.
En wel om de reden dat ze misschien eerst op een andere (niet XP) machine hebben aangelogd?
Zoals je weet is NTUSER.DAT je registry, en de registry zijn voor sommige delen incompatible met andere Windows versie's (zo zit er in WinXP een aantal totale nieuwe HKEY in meen ik).

Oh nee .... je was niet op zoek naar een oplossing |:(

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
ERD commander 2002, kan je admin paswoord iig zelf opnieuw invullen met locksmid :) , geen id of het werkt met nt4, iig wel met 2k en XP

Laat maar, ik d8 dat je het admin paswoord wilde hebben , misschien kan wat jij wilt hiermee ook, maar heb nooit echt met dit tooltje gewerkt, alleen eenpaar keer om vergeten paswoorden goed te maken.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga eens kijken wat je met dat progje kan doen... thnx

blijft raar dat je eerst met een andere user moet inloggen dan logoff (dus niet shutdown) en daarna werkt het ...

ff een gedachte kronkel... Kan het misschien het strartup script zijn, dat dus voor de pc altijd het zelfde is... Bij ene user gaat de combi van strartupscript en logon script wel goed maar bij een andere niet. Bij een logoff en daarna weer logon wordt wellicht het startup script niet meer gedraaid....

anyway, thnx all... k ga het nog verder uitspitten.
Pagina: 1