Is het mogelijk om een ATX voeding op een AT moederbord aan te sluiten dmv een verlopp stekkertje oid?
Ik heb namelijk alleen een low-profile atx voeding
Verwijderd
Ik denk niet dat dat zo gemakkelijk gaat, een AT-voeding wordt aan/uit geschakeld dmv een aan de voeding vastzittende kabel met netschakelaar. Een ATX-voeding wordt door laagspanning geschakeld. Je zal dus in de kast een andere schakelaar moeten monteren en daarmee de schakeldraad van de voeding schakelen.Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 13:07:
Is het mogelijk om een ATX voeding op een AT moederbord aan te sluiten dmv een verlopp stekkertje oid?
Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a
Klopt, ook moet je een "cleardraad" verbinden met volgens mij de +5v(staat geloof ik in de faq, anders zoeken), maar om dat ding aan te krijgen en te houden is echt een eitje als je kan solderen hoor!RBouman schreef op 02 oktober 2002 @ 13:20:
[...]
Ik denk niet dat dat zo gemakkelijk gaat, een AT-voeding wordt aan/uit geschakeld dmv een aan de voeding vastzittende kabel met netschakelaar. Een ATX-voeding wordt door laagspanning geschakeld. Je zal dus in de kast een andere schakelaar moeten monteren en daarmee de schakeldraad van de voeding schakelen.
Succes
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Op de molexconnectoren wel ja, of ze op de moboaansluitingen ook overeenkomen weet ik zo niet.Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 13:42:
Ik weet dat je het een en ander moet solderen
Dat is verder geen punt; maar de voltages komen dus wel overeen met de AT standaard?
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| 1. Power Good grijs
2. +5Vdc rood
3. +12Vdc geel
4. -12Vdc blauw
5. Ground zwart
6. Ground zwart
7. Ground zwart
8. Ground zwart
9. -5Vdc wit
10. +5Vdc rood
11. +5Vdc rood
12. +5Vdc rood |
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Als het een low profile versie is vind ik het best3lmowww schreef op 02 oktober 2002 @ 17:54:
maareh
ruilen???
ik heb nog wel een AT voeding voor je liggen (en heb een ATX nodig)
thnx !bobo1on1 schreef op 02 oktober 2002 @ 17:53:
Ja hoor dat kan makkelijk en het werkt ook nog
Ik heb zelf een atx voeding op een 486 mobo gesoldeerd.
Zo sluit je het aan als je kijkt naar de kleuren van de atx stekker en de pinnen van de at aansluiting:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 131. Power Good grijs 2. +5Vdc rood 3. +12Vdc geel 4. -12Vdc blauw 5. Ground zwart 6. Ground zwart 7. Ground zwart 8. Ground zwart 9. -5Vdc wit 10. +5Vdc rood 11. +5Vdc rood 12. +5Vdc rood
Kijk ook eens hier: http://www.linux-1u.net/PowerSupp/1U.Power.txt
Owja, ook nog even het groene draadje van de atx voeding met de aarde verbinden, anders gaat ie niet echt aan
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
weet iemand nog een leuke signature?
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq