Ik heb op een Terminal server een probleem. Als iemand zich nu aanmeld krijgt hij een normale Terminal server licentie. Het probleem is dat gebruikers die zich al eerder hebben aangemeld een Temporary License hebben gekregen van 90 dagen. Deze mensen kunnen nu niet meer inloggen omdat de 90 dagen over zijn. Hoe kan ik die temporary license omzetten, of hun licentie verwijderen zodat ze zich weer opnieuw aan kunnen melden
Je kan in het register van de client pc, een sleutel die te maken heeft met terminal server terug vinden. Als je deze wist zal de TS hem een nieuwe sleutel geven en zal dan als het goed is een licentie moeten geven 
Tis niet de officiele manier om het zo te doen volgens mij, maar het werkt wel
Tis niet de officiele manier om het zo te doen volgens mij, maar het werkt wel
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q248430
Hier staat beschreven wat je moet verwijderen. Mocht dit niet de oplossing zijn, bel dan even met het Microsoft clearinghouse, die moet je door de juiste stappen kunnen laten lopen om dit probleem definitief op te lossen.
Hier staat beschreven wat je moet verwijderen. Mocht dit niet de oplossing zijn, bel dan even met het Microsoft clearinghouse, die moet je door de juiste stappen kunnen laten lopen om dit probleem definitief op te lossen.
Als je client licenties al zijn toegevoegd en je bent de 25 cijferige code kwijt kun je deze dan ook achterhalen??
Moet namelijk deze server opnieuw installeren Windows 2k. En dit nummer kan ik niet vinden maar heb de ouwe er nog opstaan want heb eerst dat nummer nodig. Is deze terug te vinden?? Kon op microsoft zelf niks vinden en ook niks met Google.
Moet namelijk deze server opnieuw installeren Windows 2k. En dit nummer kan ik niet vinden maar heb de ouwe er nog opstaan want heb eerst dat nummer nodig. Is deze terug te vinden?? Kon op microsoft zelf niks vinden en ook niks met Google.
[ Voor 0% gewijzigd door LMD op 02-10-2002 15:05 . Reden: Toevoeging ]
Nothing more to say...
Volgens mij kan je die niet nahalen, je bedoelt de activatiecode toch?
Iig, als je hem activeert staat er duidelijk bij dat je die goed moet bewaren, en anders zal je hem gewoon nog een keer moeten activeren.
Iig, als je hem activeert staat er duidelijk bij dat je die goed moet bewaren, en anders zal je hem gewoon nog een keer moeten activeren.
Bel MS anders op in Amsterdam en laat je licenties resetten. Als het goed is heeft MS ook al je licentie gegevens bij de hand (wel in ons geval). Onder normale omstandigheden moet een user die een temp license heeft automatisch na het verlopen een definitive license krijgen, mits deze voorradig zijn natuurlijk.
Owja, das nieuw!! Service pack drie is vereist tegenwoordig!!!!!!!!!
Staat geinstalleerd. MS proggies moet je up to date houden maar dat gebeurt hier wel.
Nothing more to say...
Verwijderd
Oh....., wat mij betreft is SP2 met de license hotfix genoeg hoor. SP3 maakt meer kapot dan je lief is op een TS/citrix machine.ziggyzaggy schreef op 03 oktober 2002 @ 09:09:
Owja, das nieuw!! Service pack drie is vereist tegenwoordig!!!!!!!!!
Smiley wacht nog effe op wat post SP3 hotfixes
We hebben een paar weken geleden de licenties laten resetten, toen stond MS erop dat sp3 werd geinstalleerd. Maar als die hotfix ook werkt.....Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:21:
[...]
Oh....., wat mij betreft is SP2 met de license hotfix genoeg hoor. SP3 maakt meer kapot dan je lief is op een TS/citrix machine.
Smiley wacht nog effe op wat post SP3 hotfixes
Pagina: 1