Toon posts:

Dual AMD mobo: nog nieuws?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een Dual Amd mobo'tje aan te schaffen (voor videobewerkingen e.d.). Ik heb al een klein beetje rondgekeken, maar de laatste reviews enzo zijn
meestal van een aantal maanden geleden.

Mijn vraag is: is er nog het een en ander veranderd? AMD heeft natuurlijk alweer
een aantal nieuwe procs uitgebracht. Waar moet ik op letten? Maakt MP/XP nog wat uit? Wat is een redelijk bordje? Zijn er nieuwere bordjes? enz

Alle tips zijn welkom :)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 22:27
als je Dual gaat draaien is het handiger om MP te nemen.
die zijn wel wat duurder en niet zo maar in de standaard winkel te verkrijgen.
een XP zou ik dan niet nemen, want volgens mij kan dat ook niet op een Dual bord op de normale manier.

qua moederborden zou ik een MSI of een Epox bord nemen, welke? zoek zelf maar uit ik weet niet wat je wil

Verwijderd

Hiervoor kan je zelf wel een beetje rondkijken. Genoeg sites over amd en SMP: 2cpu.com, amdmb.com, google. Niet te vergeten de faq hierover.
Wel een heel klein beetje zelf moeite doen hoor.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

lees deze faq nog even, daarin staat ongeveer alles wat je moet weten en kijk idd ook bij bovenstaande suggesties.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als er nieuws zou zijn, dan zie je dat vanzelf wel verschijnen op de nieuws- en reviewsites :)

Wat betreft XP vs MP, hierover is ook genoeg te vinden. Samengevat: MP = officieel SMP support en daar betaal je ook voor. AMD verleent geen support als blijkt dat je dual XP draait, ofschoon ze praktisch allemaal wel kunnen SMP'en. Verder kun je middels een kleine modificatie een XP omturnen in een MP.

Dit topic is gesloten.