Toon posts:

beeld gaat flikkeren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem en weet niet precies in welk topic hem moet plaatsen aangezien ik niet weet waar het precies aan ligt.

ik heb een asus a7v333
samsung pc2700
hercules gforce mx400
Wd 80 Gig
Maxtor 40Gig
dvd speler
cd schrijver

Ik heb het volgende probleem:

ik start mijn computer op en alles gaat goed en start gewoon naar windows Xp of 2000. Maar na een paar minuten begint het beeld te flikkeren en door elkaar te lopen, vervolgens gaat de computer hangen en dan gaat die uitzicht zelf rebooten.
maar tijden het rebooten blijft het beeld vaag doen, blokjes streepjes enzovoort.

Dus ik moet hem echt helemaal uitzetten en dan aanzetten en dan doet die het weer. En dan begint het gezeur weer opnieuw, na een paarminuten.

Heeft iemand enig idee waar het aan ligt?
ik denk haast de videokaart, maar zou het ook het geheugen kunnen zijn?

helaas heb ik niet de mogelijkheid om dit te testen :(

hopelijk iemand enig idee.

O ja dit heeft die eerst natuurlijk nooit gedaan :)

en ik heb de laatste bios versie derop staan maar het maakt niets uit, bha!

alvast bedankt

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

ben je aan het overklokken geweest met je videokaart? een te hoge core of mem snelheid kan dit probleem veroorzaken

Verwijderd

Topicstarter
O ja dat was ik vergeten te zeggen, ik doe niet aan oc-en.
Dus daar kan het probleem niet liggen.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Kan ook zijn dat je koeling van de videokaart niet goed werkt. Dat dus je videokaart te warm wordt.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Topicstarter
daar kan ik weleens naar kijken / voelen :)

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Gewoon een fan erop richten zodat die koeler wordt en dan eens kijken of het goed gaat. Is namelijk typisch als het pas naar een paar minuten gebeurd.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
een mx400 kan niet erg warm worden, maar kijk toch maar ff voor de zekerheid of de fan niet stuk is (hebben die dingen wel een fan :? ).

Ik denk persoonlijk dat het aan het geheugen van je videokaart ligt, probeer het eens met een 10% mindere kloksnelheid op het geheugen van je videokaart. Bij veel goedkopere merken (niet hercules maarja doe toch maar) is het nog wel eens zo dat de onderdelen op de kaart van slechte kwaliteit kunnen zijn. Als je je geheugen en/of core doet onderklokken verdwijnt het probleem meestal.

(ik heb het een keer meegemaakt met een powercoler)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Videokaart en/of monitorproblemen horen in Videoplanken & Beeldkanonnen. Hierbij krijg je dus een enkeltje [PM] > [VB] :)

Ik denk overigens dat het je videokaart is. Doe anders de monitor 1 uurtje uit terwijl je computer nog draait. Schakel de monitor in en kijk of het probleem zich meteen voordoet ( = videokaart) of pas na enige tijd ( = monitor) :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 12:06:
daar kan ik weleens naar kijken / voelen :)
Voelen zou ik niet doen denk ik... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk overigens dat het je videokaart is. Doe anders de monitor 1 uurtje uit terwijl je computer nog draait. Schakel de monitor in en kijk of het probleem zich meteen voordoet ( = videokaart) of pas na enige tijd ( = monitor) :)
Als het aan mijn monitor zou liggen dan zou mijn computer toch niet uit zichzelf kunnen herstarten?

In ieder geval ik heb toch even een andere videokaart te pakken gekregen, dus even kijken of die het dan wel blijft doen.

dus mocht die het doen dan horen jullie het vanavond wel.

bedankt voor jullie snelle reacties!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
misschien is de voeding ook een idee. had vroeger een leadtek GForce 2 MX 400. zat een 250 watt voeding in. en dat trok ie niet. bij mij liep ie dan vast. en na een restart deed hij het weer.
op mijn beeldscherm stond in het begin al een vage streep en er kwamen er steeds meer bij, weet niet of je dat ook hebt, maar misschien iets ter herkenning

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 300 watt voeding erin zitten dus moet genoeg zijn. Het beeld heeft het altijd goed gedaan tot vorige week, dus er is echt wat stuk, laat ik hopen de videokaart wou toch al een nieuwe :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb getest, het is inderdaad de videokaart, dus even omruilen.

iedereen bedankt voor de reacties

Verwijderd

Laatste post kon in de -edit- rsvvuuren. ;)
Pagina: 1