Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs
Verwijderd
umm ja dat werkt anders 
heb het zelf ook gehad.
dan moet je niet /cdrom pakken (want je hebt hem niet gemount en dat moet ook niet (geloof ik)
je moet dan je /dev/hd? pakken. imho.
heb het zelf ook gehad.
dan moet je niet /cdrom pakken (want je hebt hem niet gemount en dat moet ook niet (geloof ik)
je moet dan je /dev/hd? pakken. imho.
Je moet hem mounten als audio cd. moet je waarschijnlijk in je fstab (in /etc) de mount parameters voor cdrom veranderen naar autodetect medium of anders naar audio
if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science
Je kunt een audio cd niet mounten. Hij heeft namelijk geen filsystem. Het zijn alleen maar een hoop nullen en enen, en in de Table Of Contents staat alleen maar hoeveel tracks erop staan en waar ze beginnen en eindigen.Fostar82 schreef op 02 oktober 2002 @ 11:53:
Je moet hem mounten als audio cd.
Xmms vind ik trouwens wat raar om in te stellen voor audio cd's.
Bij de opties, kun je de input plugin voor "cd audio player" configureren, en daar vul je het device en het mountpoint in. Ik neem aan dat hij alleen het device gebruikt.
probeer eens een programma als cdcd of een grafisch broertje ervan (kscd oid). gewoon cdcd intikken en je kan je cd afspelen
Verwijderd
Debian levert standaard ook een pakketje mee dat play heet... Daar kun je ook cd's mee afspelen.
Ok we zijn verder. Met de install van cdcd deed hij ook de libcdaudio ???? die stond er bij xmms al bij en kon ook geconfigureert worden.
Zit ik nog met het als user niet kunnen afspelen van een cd en als root wel. Lijkt me een rechten probleempje dus daar zoeken we verder.
Dank voor de hulp !
Zit ik nog met het als user niet kunnen afspelen van een cd en als root wel. Lijkt me een rechten probleempje dus daar zoeken we verder.
Dank voor de hulp !
Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs
Anders KsCD installeren (debian package)
De speler leest dus niet het mountpoint maar haalt zijn gegevens direct van de device file.
Dus /dev/cdrom (of wat je dan maar als device hebt)
De speler leest dus niet het mountpoint maar haalt zijn gegevens direct van de device file.
Dus /dev/cdrom (of wat je dan maar als device hebt)
Nu ook zonder stropdas
Nou ik heb met SuSE toch echt audio cd's kunnen mounten. En daarom moet je idd een mountpoint invullen bij je cd-play proggie...mpol schreef op 02 oktober 2002 @ 12:36:
[...]
Je kunt een audio cd niet mounten. Hij heeft namelijk geen filsystem. Het zijn alleen maar een hoop nullen en enen, en in de Table Of Contents staat alleen maar hoeveel tracks erop staan en waar ze beginnen en eindigen.
if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science
Om met XMMS audio CDs af te kunnen spelen moet je:
* /dev/cdrom als symlink naar je cdrom device hebben
* Lees (en schrijf? ) rechten op je cdrom device hebben (dus *niet* alleen mountrechten)
* In XMMS "open dir" doen en dan /cdrom kiezen (werkt misschien ook wel met open file, geen id).
En er zijn handenvol losse progjes voor (gtcd bijv).
* /dev/cdrom als symlink naar je cdrom device hebben
* Lees (en schrijf? ) rechten op je cdrom device hebben (dus *niet* alleen mountrechten)
* In XMMS "open dir" doen en dan /cdrom kiezen (werkt misschien ook wel met open file, geen id).
En er zijn handenvol losse progjes voor (gtcd bijv).
edit:
En audio CDs kun je niet mounten.
En audio CDs kun je niet mounten.
Pagina: 1