Toon posts:

IPAQ en thin client met Windows 2000 TS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk zijn we aan het onderzoeken of het mogelijk is om IPAQ H3800 te gebruiken in combinatie met een thin client / CHIPPC.
( www.chippc.com )

De Xtreme PC ( www.chippc.com ) is uitgerust met een seriele aansluiting, dus hardware matig is alles in orde. Alleen vraag ik mij af of het uberhaupt wel mogelijk is.

Op de Terminal Servers hebben we Windows2000 draaien.

Weet iemand hier meer over ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Technisch kan het zeker, met een serial cradle (ipv de standaard USB versie), kan je een IPAQ HPC synchroniseren via een TerminalServer.

Ik raad je echter wel aan dit allemaal goed te testen, veel is afhankelijk van de firmware van de TC, of zelfs de ICA versie.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen heb ik nogal weinig documentatie / informatie om e.e.a. uitgebreid te testen.
Ik heb geprobeerd om op de Terminal Server ActiveSYnc 3.5 te installeren en daarna heb ik met een XtremePC (thinclient www.chippc.com) een connectie gemaakt naar die desbetreffende Terminal Server.

Uiteraard de IPAQ aan de Thin Client op de seriele poort aangesloten, alleen krijg ik geen connection.

Weet iemand misschien waar ik meer resource hierover kan vinden.

Of heeft iemand een tip / idee / en heel misschien wel een oplossing ?
:)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Andere benadering: waarom doe je geen server-sync?
http://www.microsoft.com/mis

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 02 oktober 2002 @ 12:54:
Andere benadering: waarom doe je geen server-sync?
http://www.microsoft.com/mis
Uhhmm......kan je dit eventjes uitleggen ?

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 12:19:
Alleen heb ik nogal weinig documentatie / informatie om e.e.a. uitgebreid te testen.
Ik heb geprobeerd om op de Terminal Server ActiveSYnc 3.5 te installeren en daarna heb ik met een XtremePC (thinclient www.chippc.com) een connectie gemaakt naar die desbetreffende Terminal Server.

Uiteraard de IPAQ aan de Thin Client op de seriele poort aangesloten, alleen krijg ik geen connection.

Weet iemand misschien waar ik meer resource hierover kan vinden.

Of heeft iemand een tip / idee / en heel misschien wel een oplossing ?
:)
Euhm, ik neem aan dat je ook de com poort van die client gemapped hebt ?

(net use com1: \\client\com1:)

Anders werk het zowiezo niet, en dan nog is het maar de vraag. Ik heb wel eens een applicatie op die manier getest, maar omdat de com-poort aansturing van een terminal server (in ons geval een NT4.oTS) iets anders is ging het niet werken.

Maar wellicht werkt het met die PDA'tjes wel. Suc6 in ieder geval !

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 13:07:
[...]

Uhhmm......kan je dit eventjes uitleggen ?
't Idee is dat de iPaq zelf contact legt met de server, zonder dat daar een desktop PC (of een Terminal sessie) aan te pas komt. 't iPaqje moet daarvoor over een vorm van netwerk beschikken: bluetooth, GPRS, 802.11b (of ..a), gewoon ethernet, 't kan allemaal. Klein nadeeltje misschien: je mail server moet wel een Exchange (5.5 of 2000) server zijn, 't is van Microsoft, niewaar?

Op http://www.microsoft.com/mis kun je een trial downen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 02 oktober 2002 @ 13:35:
[...]

't Idee is dat de iPaq zelf contact legt met de server, zonder dat daar een desktop PC (of een Terminal sessie) aan te pas komt. 't iPaqje moet daarvoor over een vorm van netwerk beschikken: bluetooth, GPRS, 802.11b (of ..a), gewoon ethernet, 't kan allemaal. Klein nadeeltje misschien: je mail server moet wel een Exchange (5.5 of 2000) server zijn, 't is van Microsoft, niewaar?

Op http://www.microsoft.com/mis kun je een trial downen
Wij hebben Exchange2000 draaien dus aan dat requirement voldoen wij al. De iPaq connecten wij aan de Xtreme PC, alleen mis ik even de link hoe ik e.e.a. moet gaan connecten.

Moet ik via de Terminal Sessie connectie maken?, of d.m.v. een stukje ICA client op de iPaq?, of d.m.v. Bluetooth of Irda?, ik ben het spoor een beetje bijster.

Waar het bij ons om gaat :

Xtreme PC maakt connectie naar een Windows2000 TS d.m.v. een Terminal Sessie, de iPaq is aangesloten op de Xtreme PC op de seriele poort.

(Ik kan geen net use com1 \\ip-adres-thin-client\com1: gebruiken om de een of andere vage reden)

Wanneer ik een Terminal Sessie maak gewoon op een werkstation en dan de iPaq aan de seriele poort hang van dat werkstation dan werkt het wel om connectie te maken met die iMobile Suite server.

Ik vermoed dat het probleem zit in de connectie van de seriele poort van de thinclient naar de iPaq.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je hebt die Terminal server en die ICA client helemaal niet meer nodig; alleen een stukje hardware waarmee je PDA op het netwerk (of op internet) kan. Dan gaatie met die MIS server babbelen en over HTTPS synchroniseren met de Exchange server. Dat cradle-tje wat men op z'n buro heeft staan, gebruik je dan alleen nog maar om de batterijen op te laden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• elevator
  • Niet online

elevator

je moet letterlijk intypen:

code:
1
net use \\client\com1:

en even zorgen dat comport mapping niet disabled staat. Ook moet je op je ICA client, je serial poort definieeren (Tools -> Serial Ports)

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Juist dat werkt met Citrix dus wel (ICA-clients). Maar Serial-port mapping in plain W2K-Terminal server omgeving met dus RDP-clients werkt niet of praktisch niet? Heeft iemand daar ervaring mee?

DPC Team ColdFusion

• elevator
  • Niet online

elevator

Voor zover ik weet is comport mapping in 2000 alleen voor printers.
Ik dacht dat pas in .NET dit ingebouwd zat.

Verwijderd

Mar schreef op 02 oktober 2002 @ 16:43:
Juist dat werkt met Citrix dus wel (ICA-clients). Maar Serial-port mapping in plain W2K-Terminal server omgeving met dus RDP-clients werkt niet of praktisch niet? Heeft iemand daar ervaring mee?
Hier hebbie het overzicht; het lijkt erop dat win2k het standaard niet kan:
http://www.microsoft.com/...aluation/features/rdp.asp

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 18:26:
[...]

Hier hebbie het overzicht; het lijkt erop dat win2k het standaard niet kan:
http://www.microsoft.com/...aluation/features/rdp.asp
Wij maken connectie met de Terminal Server d.m.v. ICA dus het port mapping van de TS naar de client zou dus standaard aanwezig moeten zijn.

Echter een net use \\client\com1: werkt niet, "De opdracht is voltooid", maar er is geen connectie met de IPAQ en Active Sync dat op de Terminal Server draait.

Heeft iemand nog een suggestie ?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 10:00:
[...]Wij maken connectie met de Terminal Server d.m.v. ICA dus het port mapping van de TS naar de client zou dus standaard aanwezig moeten zijn.

Echter een net use \\client\com1: werkt niet, "De opdracht is voltooid", maar er is geen connectie met de IPAQ en Active Sync dat op de Terminal Server draait.

Heeft iemand nog een suggestie ?
Zoals gezegd: port mapping werkt op windows 2000 terminal server alleen voor het re-directen van printers; 't is geen generieke seriële port die je krijgt.
Dus je gaat òf .Net server nu installeren (lekker, een beta in produktie) òf wachten totdat .Net server gereleased wordt, òf toch maar eens kijken naar MIS.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat ji wilt is in principe geen probleem. Ik weet dat het bedrijf InfoSUpport in Delft precies gelukt is wat jij wilt. Alleen gebruikten zijn voor de communicatie GPRS via de infraroodpoort van die IPAQ. VOlgens mij moet ergens op hun site wel een artikeltje te vinden zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Zorg je er absoluut voor dat in je Citrix client die comport geconfigureerd is. Vervolgens log je aan, kill ActiveSync ("wcsemgr.exe" en "wcsecomm.exe"). Nu leg je die comport mapping ("net use com1: \\client\com1") en dan start je wcsemgr.exe weer op. Je zal dan zien dat als je "Get connected" kiest, ze elkaar vanzelf vinden.

• seq_uence
Interessant, volgens brahiewahiewa (kies ff een andere nick wil je :P) werkt het niet, maar volgens elevator gaat het wel werken. Wie heeft gelijk ?

• elevator
  • Niet online

elevator

Brab* geeft aan dat het met 2000 niet kan, daar heeft hij gelijk in (zie ook elevator in "IPAQ en thin client met Windows 2000 TS").
Topicstarter gebruikt echter Citrix, welke deze feature wel toevoegd (wij gebruiken het namelijk op die manier ;))

We zullen vanzelf wel van topicstarter horen ofdat het gelukt is :)

• seq_uence
Hmm, ok.

Bij mij op het werk is er ook iemand met zo'n PDA geval, wij gebruiken ook Citrix, maar onze thin clients hebben alleen USB poorten. Dat gaat volgens mij zowiezo niet werken omdat Citrix nog geen USB port mapping ondersteund voor zover ik weet.

Maar misschien heeft iemand daarover nog een ideetje....

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

elevator schreef op 03 oktober 2002 @ 13:15:
Zorg je er absoluut voor dat in je Citrix client die comport geconfigureerd is. Vervolgens log je aan, kill ActiveSync ("wcsemgr.exe" en "wcsecomm.exe"). Nu leg je die comport mapping ("net use com1: \\client\com1") en dan start je wcsemgr.exe weer op. Je zal dan zien dat als je "Get connected" kiest, ze elkaar vanzelf vinden.
O zich heb je - denk ik, ik kan het niet controleren - gelijk hoor, maar wil je dit als dagelijks ritueel invoeren voor eindgebruikers die eigenlijk het aanzetten van een thin client al te ingewikkeld vinden?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• seq_uence
Brahiewahiewa schreef op 03 oktober 2002 @ 22:13:
[...]

O zich heb je - denk ik, ik kan het niet controleren - gelijk hoor, maar wil je dit als dagelijks ritueel invoeren voor eindgebruikers die eigenlijk het aanzetten van een thin client al te ingewikkeld vinden?
Dacht het niet, proberen via een scriptje te regelen.

• elevator
  • Niet online

elevator

[url=<http://knowledgebase.citrix.com/cgi-bin/webcgi.exe?New,KB=CitrixKB,Case=Ext(CTX816193)]USB Support in Metaframe Products[/url]:
At this time Citrix does not support any USB device that requires lower, driver-level redirection. Due to the large number of USB-based devices that are available and the somewhat proprietary nature of each device's implementation of USB, it has not been possible to date to make a generic USB redirection solution available as a standard part of the MetaFrame system.

Citrix is, however, investigating the necessity for creating USB solutions for particular devices (such as hand held and pocket PC device synchronization), as well as bar code scanners.
En idd.. Je start gewoon een script op wat eerst de comport mapping legt, en vervolgens start je ActiveSync op. Je haalt die natuurlijk uit je registry zodat hij niet altijd opstart.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 14:35

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Je wilt dus gewoon synchroniseren?

Nou wij doen (lees gaan dat doen) met IntelliSync Enterprise edition second edition van PumaTech!

Dat werkt opzich goed! Zeker als je een Palm hebt, pocketPC is iets anders, maar werkt ook feilloos! Echt mega fijn! Heb je een central management console waarop je zelfs in kunt stellen wanneer een pda moet synchen of niet... wat te synchen en je kunt zelfs applicaties synchen! Ook kun je mits de pda in de cradle zit vanuit jouw console de pda lokaal synchen...

Enige benodigdheden: op de lokale pc moet activesync of palmagent (hotsync) geïnstalleerd zijn met een klein stukje desktop software van Pumatech!

Je moet een aparte server inrichting (of 't bij de Exchange server installeren) voor Pumatech, en je kunt zelfs via een VPN dat je met je IrDA poort en je GSM tot standbrengt synchen! :)

Het is echt een oplossing en ik heb er ook lang na gezocht ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Pagina: 1