Choose Your Favorite HD Please .. Thanx

Pagina: 1
Acties:

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 21:30

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Hey everybody !

Ik wil binnekort een nwe hd kopen.
Daarbij kan je natuurlijk kiezen uit vele verschillende merken en ik heb me laten aanpraten dat maxtor een goede keuze is.
Omdat ik veel dl per week en ik het branden zat ben wil ik dus ook een beetje capaciteit. Ik dacht bijvoorbeeld aan de maxtor 40,9 gb 7200 2 mb buffer. Deze schijf is ata66 .

2 vragen heb ik :

1 Wat is de beste koop ? (merk/type)
2 Kan net zoals bij intern geheugen een ata100 ook draaien op ata66 ? In andere woorden, kan hij zijn snelheid aanpassen aan het moederbord of moet ik dan ff zon ata 100 controller halen ... want de ata66 is even duur als de ata100 ....

Now als je me wil helpe..

Thanx in advance

Ride

Ps:
Dit is mijn systeem

abit be6
medocino 466
80 mb intern (had 208 moeten zijn inmiddels, maar het verhaal van Klein Informatica is iedereen hier wel bekend denk ik)
voodoo 3 3000 tv out
creative 128
hauppage wintv radio
plextor plexwriter 8/4/32
pioneer dvd player

now de meeste dingen hebben geen reet te maken met mijn vraag ... maar ach boeie.. t staat wel leuk

| system specs |

Verwijderd

Maxtor Diamond Max 40+,
IBM DTLA,
Quantum Fireball Plus LM,
Seagate Barracuda II

Zijn allemaal goeie HDD's, ieder ze voor en nadelen. Maar goeie en snelle schijven de IBM's. De 45GB is nu redelijk goedkoop. Rond de 600 bijna zelfde prijs als de 40GB Maxtor.

Ik heb zelf ervaring met de Maxtors en die waren redelijk snel, maar vrij luidruchtig en heet, heb nu 2 IBM en ik moet zeggen erg snel en niet warm, lawaai is ook iets minder als die maxtors.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Ik heb zelf goede ervaringen met de Quantums gehad, en de Maxtor's zijn ook goed. IBM heb ik (helaas :)) nog nooit gehad, en Seagate wil ik nooit meer...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:13
Heb hier

1 x IBM 7200rpm ATA66
1 x Maxtor 5400rpm ATA100
1 x Seagate 5400rpm ATA66

Die IBM is duidelijk mijn favo, maar goed dat zal het toerental wezen. Die Seagate is wel verekte stil, zit in zo'n rubberen dempings hoes (leuk scrabble woord), maar heb er nog niet veel mee gewerkt, kan er verder niks over zeggen.

Flickr | Lego collectie

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
De IBM DTLA (GXP) = ATA100 en draait natuurlijk ook op ATA66, ATA33, PIO4, PIO3, PIO2, PIO1, PIO0. :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Seagate Barracude II :)

Maakt wel veel lawaai maarja :D

Verwijderd

Definitely IBM DTLA. Kickass schijf

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 19:23
Ik heb net van de PCDump een 46GB Maxtor 7200 RPM/2MBCache/ATA100 meegenomen. 't
Dingetje is supersnel en je hoort hem bijna niet. Kostte F 608,- aldaar, evenveel als de 40GB versie :?. Was de zelfde inkoopprijs zei die vent. Verder alle specs hetzelfde.

Je kan em trouwens ook 'overklokken'. Maxtor heeft een util op de site staan waarmee je de schijf sneller kan laten gaan. Hij gaat dan wel meer herrie maken.

specs

Verwijderd

goedkoop en snel: maxtor
duurder en sneller: ibm

neem eens een kijkje in de review-sectie van www.storagereview.com

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Heb hier een IBM-DPTA 372050.
Perfect schijffie, lekker snel en stil.

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

oCe

aka Dookie.

Quantum en IBM, absoluut mijn favorieten. Maxtor schijven doen 't de laatste tijd ook goed, echter zijn minder snel dan de IBM's.

heb zelf 2 Maxtor Diamondmax45'tjes (15.3 gb, 7200 rpm/2mb cache) en 2 IBM 75GXP's (DTLA) (46.1 gb, 7200 rpm/2mb cache); de IBM's zijn sneller en stiller; absoluut mijn favoriet.

-I am Jack's wasted life.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

IBM DTLA 45GB

reserveringshouder Tesla Model 3

Pagina: 1