Toon posts:

ASUS CUSL2-C --> Geen beeld tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS CUSL2-C met bios versie 1003.

Soms als ik de computer aan zet , dan heb ik geen beeld ("no signal" zweeft op het scherm).

Ik moet de computer dan uitzetten met het zwarte knopje achterop de computer , want resetknop helpt niet

Als ik de computer weer aan zet , start ie op en gaat direkt naar het bios met een melding:

"During the last boot-up , your system hung for an improper Internal CPU Frequency setting. Your system is now working in safe mode. To optimize the system performance and reliability , make sure the CPU speed conforms to the specifications of your CPU"

Meestal staat alles automatisch weer goed en hoef ik alleen te saven. Dit probleem heb ik al heel lang , het gebeurd heel soms. Ik snap niet waardoor dit gebeurd. Ik zit niet in het bios te rommelen , ik heb daar niet zoveel verstand van

Ik heb gezocht op het forum en vond dit: Geen beeld bij opstarten pc

Ik dacht dat het aan mijn videokaart lag , ik had eerst een ASUS Geforce 2 MX. Maar deze is stuk gegaan. Nu heb ik een ASUS Geforce 2 MX 400. De computer deed het een paar maanden goed. Gisteren deed de computer weer raar :'(

Kan iemand mij helpen?

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Heb je hem overklokt? Zo ja, hoe? Wat voor geheugen heb je, 100 of 133 Mhz? Die melding krijg je eigenlijk alleen maar als je hem te veer overklokt hebt.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Ben systeembeheerder op saxion hogeschool enschede en daar hebben we ook allemaal systemen met asus bordjes. Een student was in de bios gekomen en had de cpu op 2400 mhz gezet terwijl hij 1800 mhz is. :( Dus terug gezet, en heb er voor de zekerheid nog een nieuwe bios overheen gegooid en had geen problemen meer. :)

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm niet overclockt.

• Roman
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Dan zou het kunnen zijn dat je CPU niet helemaal 100 is. Heb wel eens een K6-400 gehad die het goed dee bij 350 en bij 400 kreeg je alleen maar BSOD's. ff de cpu onderkloken en kijgen of het dan goed gaat. Maar kan ook aan je mobo liggen, er kan wel eens een defecte ertussen zijn.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Memendo
  • Laatst online: 12:36

Memendo

V4-power/Team BSD

Fostar82 schreef op 02 oktober 2002 @ 11:46:
en heb er voor de zekerheid nog een nieuwe bios overheen gegooid en had geen problemen meer. :)
Hoezo voor de zekerheid een nieuwe bios? Lijkt me onzin, defaults terugzetten is voldoende hor! Als systeembeheerder moet je dat toch wel weten.

Verwijderd

Ik heb het probleem ook. Heel af en toe zet ik mijn pc uit, bijv. als ik een paar dagen weg ben, daarna start ie gewoon niet meer op. Na twee keer resetten krijg ik dezelfde melding als jij en oh ja, de geheugencheck loopt door tot ik op escape druk. Volgens mij is het een temperatuurprobleem want als ik een reboot doe start ie wel op, dan is ie nog warm. Ik wil er eigenlijk wel van af maar ik ben bang dat ik maar gewoon een P4 mobootje aanschaf met nieuw geheugen en proc.

Verwijderd

nieuwe BIOS al geprobeert? wat zijn je system temps? het kan ook zijn dat ie te warm wordt...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Gooi je steeds de stroom er af via het stopcontact?
Vinden de Asus bordjes niet vet.
Aangezien ik helemaal lijp hiervan wordt wil ik gewoon geen Asus meer.

BDW mijn CUSL2-C heeft jouw probleem niet en loopt op 150Mhz FSB (1000 @ 1125) maar wilt soms ook nog wel in het bios schieten als een HD niet herkend wordt en ik op reset druk.

Asus A7v8x start de 1ste keer nooit
Precies hetzelfde verhaal!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat ie te warm wordt. Want het gebeurd meestal als ie een tijdje uit heeft gestaan.

Fijn dat ik niet de enigste ben ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kan het ook aan het geheugen liggen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees je eigenlijk wel de o-zo handige sticky's en FAQ's :?

Voor alle "M'n PC doet het niet" topics! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.