Internetsharing over een Seriële null-modem

Pagina: 1
Acties:

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik maak veel gebruik van FileSharing programma's, hoofdzakelijk Direct Connect (vooral anime :9~). Direct connect heeft echter geen mogelijkheid tot upload-beperking (ook de DC++ client niet). Nu zit ik met het volgende idee, alleen heb ik geen flauw idee of dit werkend te krijgen is:

Ik maak op een 2de computer een seriële null-modem verbinding met mijn pc welke direct op het internet is aangesloten. Een Seriële null-modem gaat maximaal 115 Kbps, mijn upload is 128 kbps, dus zou de via de null-modem aangesloten pc nooit mijn upload helemaal kunnen voltrekken. Zo zou ik continu Direct Connect kunnen draaien op die 2de pc zonder mijn internetverbinding helemaal plat te trekken

Nu vraag ik mij dus af of (hoe absurd het ook klinkt) internet-sharing via een seriële null-modem kabel mogelijk is. (ik gebruik op het moment Sygate).

De 2de pc is een PII 233 MHz / 160 Mb RAM en win2k. De pc met internetaansluitnig (kabel) heeft ook win2k.

Heeft iemand een idee of dit gaat werken, of een ander idee om Direct Connect's bandbreedtegebruik aan banden te leggen :+

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
als het zou kunnen is het wel mooi, ben ik ook wel benieuwd naar :)

over dc: er zijn firewalls (ik weet alleen ff niet welke) die upload kunnen beperken

Maak je eigen poll

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Zijn er dan firewalls die per applicatie upload kunnen beperken, of alleen per verbinding?? Ik heb de optie nog niet echt gevonden in Norton's Firewall...

My anime addiction.

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
In sygate heb ik nog geen mogelijkheid gevonden om internet via de seriele poort door te geven... Weet iemand misschien of er programma's zijn die dit wel kunnen? (winroute geprobeert, maar dat werkte uberhaupt niet, ook niet via LAN.

My anime addiction.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:54
Woppa! 20 seconden googlen en wat komt eruit:
http://www.netfor2.com/copy8.html

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
*schaam* thx :)

My anime addiction.

Pagina: 1