[3D] Tip voor beginners

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zie veel mensen die met max of een ander 3d programma beginnen metteen tutorials op internet doen, en zo een beetje aankloten en hier domme vragen stellen.

Als jouw technische kennis wat betreft het 3d programma een limiet is voor jouw creativiteit, dan heb je niet goed de basis onder de knie. Begin ook altijd met het lezen van de handleiding, de online reference, de tutorials bij het programma of koop een boek.

Ik heb hier een huisgenootje die net 2 dagen met max bezig is, en leest gewoon goed de online reference door, en die maakt al mooiere dingen dan aantal lui hier die al weken bezig zijn.

Dit heeft gewoon te maken met je kennis van alle opties binnen het programma.

specs

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Probleem met max is inderdaad dat het een 'way of thinking' vereist die totaal verschilt van wat je met photoshop gewend bent. De basis leer je door te beginnen bij de.... basis. Met tuts weet je vaak bij god niet wat je aan het doen bent. Een beginnende 3D guru worden alleen al kost je vreselijk veel tijd en om een beetje flexibel met een programma te kunnen werken kost je vele uren achter de compu.

Bijkomend probleem is dat veel beginners de handleiding zijn 'kwijtgeraakt' of dat ie door een of ander huisdier is 'opgegeten', dus beginnen ze bij gebrek aan het snappen van al die knoppen maar met de tut 'Advanced StarTrek Enterprise Modelling'.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat had ik ook al in de gaten, en heb dus gister de 3ds max bible van Murdoch besteld!!
heb destijds ook die van AutoCAD ( Tec College ) gekregen van Sinterklaas :) Heeft me nog verder geholpen met het modeleren (zie Homepage, ziet duidelijk verschil tussen het woninkje en het bedrijfsgebouwtje) maar goed daar hadden we het niet over.

maar ik merkte ook al aan de Tut's dat er niet duidelijkheid in zit en ook geen echte 'verhaallijn' zegmaar.

ben dus vol afwachting en verwachting op mijn boekje!!

owja

kosten 62 EUR incl verzend.

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-08 20:40
Hey die heb ik ook... voor 500 rupees uit India gehaald :) (das 10 euro ;)) alleen nog niet mee bezig geweest <<geen tijd>>

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:01

AleXtc

Wannabe Pirat

Wil niet bijdehand zijn hoor maar weet je wat RTFM betekend?

• Ordos20
Yup.... schijnen ze op bepaalde opleidingen op de NHL in Leeuwarden ook te schreeuwen (wat ik geen stijl vindt). Ik dacht btw dat de 3d community graag nieuwe gezichten en talenten verwelkomen, daarom snap ik niet waarom er nog geen beginners cursussen online staan die van minder dan n00bs creatieve 3d-modellers kan maken.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
RTFM ?????????????

• Ordos20
read the fucking manual = RTFM

Verwijderd

[quote]gladiool schreef op 02 oktober 2002 @ 11:14:
Ik zie veel mensen die met max of een ander 3d programma beginnen metteen tutorials op internet doen, en zo een beetje aankloten en hier domme vragen stellen.
quote]

/me voelt zich aangesproken :/

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:16
niet om 't een of ander, maar is dit al niet 10.000 keer gezegd in alle 3D-topics hier? mensen blijven toch vragen, daar helpt een extra topicje "RTFM" niet aan vrees ik :/

en mensen die al weken bezig zijn en nog steeds zijn blijven 'hangen' moeten gewoon es leren hun eigen grenzen zelf te verleggen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Vin de topic ook niet echt constructief nee. Als je ideeen hebt om de FAQ te verbeteren, overleg dat dan met een (lite-)mod. Mogelijk kunnen we zelfs denken aan een 3D-faq, gezien de toenemende interesse de laatste maanden.

Maar alleen met dit soort kreten schiet niemand wat op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.