Toon posts:

Moire problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Op het moment heb ik nogal duidelijke last van het "Moire verschijnsel" (Strepen/Banen/Bogen lopend over het scherm). Duidelijk wil zeggen, het valt me op en dus irriteert het :) Nu is de vraag, kunner er externe oorzaken zijn voor dit Moire-verschijnsel en wat zou ik er eventueel aan kunnen doen (Heb al eindeloos zitten pielen met het menuutje op de monitor). Is er dus iets aan te doen NAAST het monitor-menuutje?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:47
Terugsturen naar de fabrikant en bij laten stellen. Heb ik ook 2 (!) keer laten doen bij iiyama.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... dat zal dan de laatste noodoplossing zijn. Heb nu de kleuren instellingen en alles lopen veranderen en het is nu nog amper te zien terwijl het geheel ook wat scherper lijkt. Ben ook benieuwd of mijn videokaart (Asus v7100) er iets mee te maken heeft aangezien het alleen op hogere resoluties is (1280x1024) en de geforce2mx wat problemen schijnt te hebben met 2d-crap op hoge res...

Ach ja, nog even afwachten... bedankt voor de reactie in ieder geval ;)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Moire heeft hoofdzakelijk alleen met de spoel te maken die achterop je beeldbuis zit. De oorzaak zit dus toch echt in je monitor en niet in je videokaart...

Die-hard Brexiteer