monitor tikt en flikkert soms

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35069

Topicstarter
mijn monitor CTX PR711T maakt tikkende geluiden sindskort als ik hem aanzet.
Ook flikkert het scherm af en toe (scherm valt heel even weg en wordt dan wat kleiner). zijn dit de eerste tekenen van verval? de monitor is circa 4 jaar oud en heeft het altijd goed gedaan (1280*1024@85hz)
Ik heb de stekkers gecontroleerd, kabel in ander stopcontact boxen bij de computer weggehaald etc etc. maar het probleem blijft.

of heeft dit met m'n nieuwe videokaart te maken (geforce 4)? die ik sinds kort heb?
(is pas sinds 2 weken heb videokaart 4 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:06

Hu9o

Schokkend

Ik heb dat ook ooit eens gehad bij m'n oude 15". Het lag er toen aan dat de transformator 'lekte'.

Hier door kan hij niet meer genoeg energie leveren om het beeld te tekenen. Het knipperen zal het ergst zijn wanneer er veel wit in het beeld is.

Ik heb toen een tijd m'n windows ingesteld op contrast ( een zwarte theme).

Repareren kost aardig wat, vooral omdat je garantie naar 4 jaar verlopen zal zijn. DUs misschien nu toch maar eindelijk die 19" kopen?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:19
ik heb dit al een aantal keer meegemaakt: na verloop van tijd wordt de interval van die tikken steeds kleiner, en worden de tikken zelf steeds luider. Op een gegeven moment is het compleet onwerkbaar. Mijn eigen monitor (2ehands Eizo 17 inch) begint nu ook :'(
Ik vrees dat je op korte termijn moet gaan uitkijken naar een nieuwe monitor!
Heb jij er een met een trinitron beeldbuis? dan loont het zich misschien nog om 'm te laten maken....

Wat ik er van heb begrepen dat het iets is in de voeding van de monitor, en dat dat erg duur is om te vervangen. Maar ik heb van die elektronica geen enkel verstand, dus ik kan het best verkeerd begrepen hebben. Maar die symptomen die je beschrijft, heb ik helaas al vaker gezien, altijd met hetzelfde resultaat....

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35069

Topicstarter
heeft iemand ervaring met monitor reparaties in groningen? weet iemand wat het kost om dit te fixen en is dit uberhaupt nog te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Osiris: lekke beeldbuis, zou ik zeggen..

mixologist: hoogspanningsprobleem/beeldbuis slaat door
of je hoogspanningstrafo is lek, of je beeldbuis is ten einde..

Trafo zou je moeten kunnen zien door de kap eraf te halen en te kijken als ie tikt of er vonken overslaan.
Beeldbuis kan je ook zien door te kijken achteraan de beeldbuis(wqaar die printplaat op zit) of je daar misschien vonken ziet. trafo is te repareren beeldbuis niet.