Toon posts:

Ok, welke DUAL dan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus graag een DUAL processor aanschaffen, maar blijkbaar is dat nog niet zo makkelijk. Hebben jullie een goed advies. Ik heb het echt nodig, aangezien ik nogal veel met grafische programma's e.d. werk.
Wat is aan te bevelen (met een niet al te grote beurs)?

Verwijderd

dual, dus je zit aan Intel vast, en ook bijna helemaal aan Abit. Dus voor niet al te veel geld wordt dat een Abit VP-6 (d8 ik) die is dual fc-pga, en twee P3's. Dus dat zou in vergelijking met een vergelijkbaar enkel systeem iets van F1000 meer ( +200 aan het mobo, en F800 voor de tweede proc )
die proc is wel ff interresant, bijvoorbeeld de 800 Mhz EB of 800 Mhz E, die eerste heeft een FSB van 133 Mhz, en de tweede heeft maar een FSB van 100 mhz ( die zou dus over het algemeen beter te moeten zijn overclocken )
beetje meer geheugen is geloof ik ook wel prettig voor een dual systeem. Maar ik kan er niet al te veel over mee praten ik moet het met twee single systemen doen ( snik ) T-bird 800@950, duron 600@900 dus ik moet niet klagen.

p.s. denk niet dat dual zou verschrikkelijk interresant is, veel te veel progjes ondersteunen het niet

suck 6

Verwijderd

Topicstarter
Win2000 ondersteunt het wel...die regelt het toch als het goed is? Maar goed...dus ik moet een DUAL pIII nemen?

Het schijnt dat CeleronII nog niet kan, maar vanaf welke Mhz snelheid is dat?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 12:40

Beaves

Usque ad Finem

ik dacht dat de CeleronI tot 500 ging, dat weet ik alleen niet zeker, maar dan kan je beter een CuMine 600 o.i.d. kopen, die zijn ook spot goedkoop.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ok, waarschijnlijk is een DUAL dan niet zo handig. Maar dan zit ik te twijfelen tussen een Duron 800 of bv. een Athlon 900?

Verwijderd

Neem dan een AMD Thunderbird. En zeker een grote bak met geheugen.

Verwijderd

Als ik jou was en zulke zware dingen moet doen op de computer, dan zo zonder enige twijfel voor de thundebird gaan, want door de hoger l2 cache en betere multi-tasking, is hij sneller en beter!
ik merk het zelf ook want ik heb een TB 800@909 en een duron 600@900 en die is lang niet zo snel als mijn tb (!!) echt waar!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Eén erg snelle proc zal in de praktijk sneller zijn dan twee minder snelle processors. Alleen proggies zoals 3DMax en je koe hebben bijna 100% voordeel van die tweede processor, in andere gevallen zal het verschil enkele procenten zijn als je veel multitasked of zelfs negatief als de processors vrijwel onbelast zijn en elkaar dus alleen maar in de weg lopen (en dat doen ze op Intel's GTL+ bus).

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Precies. De enige reden voor een dual systeem is als de procs erg goedkoop zijn. Dat is de reden waarom de BP6 zo'n succes was: d'r konden 2 goedkope celerons op.

Momenteel zou ik geen dual systeem kopen. Een "instap" processor is al 800-900Mhz.

Als echter de 760MP chipset uit is en er betaalbare mobo's komen met die chipset dan denk ik dat er weer een markt is voor thuis dual systemen: met 2 goedkope duron's.

Ik zou je niet blindstaren op een dual proc systeem. Klinkt leuk en "stoer", maar in de praktijk merk je er weinig van als je niet speciale progs gebruikt (die speciaal zijn geschreven om van multiprocs te profiteren)

*insert signature here

Pagina: 1