Toon posts:

WAN Miniport problemen (Wanadoo, XP)

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik een (proef) kabelabonnement bij Wanadoo. Ik heb de boel aan de praat gehad, alleen viel de verbinding weg.

Het blijkt dus dat de WAN Miniport (ip) in de device manager niet 'valid' is. Verwijderen kan niet, maar gelukkig vond ik een artikel op Google hoe ik dat via de registry kan doen. Dus, ik ga de boel opnieuw installeren via de instructies op Casema.

Maargoed, ik vind weinig info over dit probleem. Hebben meer mensen hier last van gehad? (Miniport, PPPoE, Com21 modem)

E.

PS. Ik laat wel effe weten of het gelukt is...

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Check of je LAN verbinding niet Disabled is (Had ik last van)
Als je de PC afsluit zonder te disconnecten, als ie hangt dus, moetj e meestal 10 - 15 minuten wachten.

Heb je handmatig een verbinding ingesteld?

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Ik heb ooit een probleem gehad met ongeveer een bericht in de zin van: kan geen verbinding maken. wat was het probleem: ik had het IP van mijn netwerkkaart niet static op de goeie gezet.

Het gaat hier weliswaar om een Alcatel Speedtouch modem, maargoed... het IP van mijn NIC moest static op 192.168.0.150 staan (uit mijn hoofd, het kan ook 10.0.0.150 zijn, het eindigde iig op .0.150 :-))

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

heb je het uberhaupt aanb de praat gehad in win XP is mij nou nooit gelukt heb er maar gewoon een win98 server tussen gegooit en dan werkt alles relaxed...

K heb ook wanadoo kabel maar dan in frankrijk ... zal wel bijna hetzelfde zijn heb ook die com21 modem

oh jah nog een vraagje hoe lang heb je nu inet hier moesten we namelijk 3 dagen wachten voordat het werkte

Verwijderd

Topicstarter
LAN verbinding is ge-enabled en ik heb volgens de handleiding netjes handmatig de boel ingesteld. (met mijn adsl ging alles goed...)
En inderdaad, ik heb het draaiende gehad op XP, alleen werd ik er steeds uitgegeooid. (nu lukt me dat ook niet meer hoor)

Wanadoo heeft geeft via DHCP een ip nummer, ik moet volgens mijn dus niks statisch instelen.

Enne, ik heb nu al 2 weken internet :( (meer dan 3 dagen dus)

Waardeloos protocol hoor dat PPPoE. Ik heb nog een maand om het te fixen, anders stop ik het proefabonnement en neem ik ADSL. Maaruh, is wel een beetje mijn eer te na...

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw geïnstalleerd! Probleem opgelost! (problemen liggen dus bij Casema, ze komen langs)
Pagina: 1