Toon posts:

p2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mijn geheugen te koop aangeboden en nou wil iemand het kopen mits het op zijn comp werkt. Hij heeft een p2 233mhz en zegt een 100mhz mobo te hebben, hij weet alleen het merk niet. Hij weet ook niet hoeveel geheugenbanken hij heeft en weet ook niet of zijn mem nu edo of sdram is. (fijn ;) ) Zijn en mijn vraag past mijn 128mb 100mhz er in.

Ik heb zelf nog een p166mmx en die heeft 1 sdram slot. Hier heb ik het op geprobeerd maar het werkte niet. Ik ken niemand met een p2 dus ik weet niet of het nou edo of sdram is wat de klok slaat daar.

Verwijderd

FF vrijdenken nu.

IK heb een AMD k6 233 is hetzelfde idee als een Intel P1 233, beide socket 7, enz. Deze zit dus op een Intel LX of ZX mobo met pc66 SDRAM. En daar past bij mij dan ook gewoon PC100 SDRAM in. Ik ben alleen niet verder gegaan dan 64MB dus over 128 kan ik nix zeggen, maar ik neem aan dat dat wel lukt. Ik heb overigens 1 SDRAM sleuf erop zitten, is namelijk een ouwe gare comprak bak.

*edit*

Aangezien dit dus een p2 is, moet je een slot1 gaan gebruiken, dus ik denk dat je er dan wel die ram bij kan gaan prikken, het loopt dan wel op 66mhz, maar das no biggy.

*edit nog meer*

Ik heb zelf een p2 450@600 en daar zit gewoon pc133 cas2 in op een abit be6-II mobo, hier heb je overigens vast helemaaaal geen zak aan, omdat dit een 100mhz dechutes core is en die p2 233 een Klamath core :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, Volgens mij moet het wel werken.
Maar ik vroeg het even voor de zekerheid. Maar ik zal toch weer eens vragen of ie zijn mobo boekje eens kan zoeken. (kon ie niet vinden) dat zou wel handig zijn :) . Want je weet maar nooit wat mensen allemaal in elkaar flanzen.

[qoute]
100mhz dechutes core is en die p2 233 een Klamath core.
[/qoute]

:? ;)