Toon posts:

[Mandrake 9.0/X]X-server antialiast voor geen meter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn oude Toshiba 320CDS Laptop (800x600 LCD non-TFT scherm met PC-chips videokaart ingebouwd) Mandrake linx 9.0 rc 2 geinstalleerd, en het is LELHUK. Niets antialiast, niet eens de standaard X-cursor bij het starten van x. Ik gebruik KDE 3 als standaard wm, maar volgens mij zit het probleem in x zelf. Het is in ieder geval geen font probleem, omdat ook dingen buiten de font er brak uitzien.

Alle anti-alias oplossingen die ik heb gevonden gingen over font-problemen. Kan iemand me helpen?

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Je hebt anti-aliasing aangezet in kde control center?
En draait XRENDER als X Window extensie? Dit kun je zien met: "xdpyinfo |grep RENDER". Dat zou als output "RENDER" moeten hebben.

https://timelord.nl

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:12
ten eerste: waarom installeer je een RC als de final uit is?
ten tweede: heb je misschien bij het installeren voor een XFree86 3.x server gekozen ipv 4.2 ?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
en laat eens dmv een screenshot zien hoe lelijk het is ...

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Klinkt alsof je niet in 800x600 mode draait. Heb je bij de installatie wel gekozen voor 'Flat Panel 800x600'? Dat kun je checken/wijzigen in 't Mandrake Control Center: Hardware -> Graphical server configuration -> Monitor.

Oudere Toshiba's weten niet-native resoluties nogal beroerd weer te geven, met jouw symptomen als gevolg. Zelfs m'n huidige Satellite Pro 4320 (P3/600, 1024x768 TFT) doet niet aan hardware anti-aliasing in niet-native resoluties, en dat ziet er doodgewoon blokkerig uit.

Overigens is Mandrake 9/KDE 3 m.i. wel een tikkie te zwaar voor een P100 met max. 48MB geheugen, maar dat moet je zelf maar uitmaken.