Toon posts:

hyper threading in P4 1.6 GHz??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb afgelopen week een nieuw P4 systeem aangeschaft met daarin een gekregen 1.6 Gig P4 op 100 MHz.

ik draai daar gisteren avond Wcpuid op af; geeft hij bij feature flags aan dat HTT supported is voor deze processor.

ik dacht dat dit alleen in de nieuwere processoren aanwezig was.

wie weet hier meer van ?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Daar zou ik ook wel graag zekerheid over willen ;)
Ik weet dat dergelijke dingen erin zitten, maar uitgezet zijn. (houd het ontwerp eenvoudiger, dan het compleet eruit slopen)
De vraag blijft natuurlijk of het met alle chipsets kan werken (zie: HyperThreading support chipsets door Intel verduidelijkt ) en of er voor de oudere mainboards wel nieuwe BIOSen uitkomen met HT-support

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus de p4b533-E gekocht; en daar voor is net de 1009E bios uitgekomen met support voor de 3 GHz + processoren; misschien dat die bios dat inderdaad ondersteund. Tevens heb ik het serienummer van mijn CPU bij intel gechecked; en ik heb een processor die op een of andere manier ook geen standaard ding is; hij stond wel in de lijst; maar er stonnden totaal geen gegevens bij (???!!)

allemaal erg vreemd; het gekste is natuurlijk dat het een 100 MHz. bus CUP blijft (400 MHz. Quad)

Verwijderd

Topicstarter
i845E and i850E based mainboards can take advantage of the Hyper-Threading technology when their BIOS is properly updated with appropriate version.
staat er bij intel; ik heb die 1009E bios notes niet kunnen vinden; misschien dat het inmiddels in de bios aanwezig is; en daardoor enabled....

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Cool...

wat is het serienummer dan? Je zult denk ik even met een multiprocessor kernel moeten kijken of windows ook 2 procs ziet.

Verwijderd

Topicstarter
serie nummer weet ik niet meer; maar ik weet nog wel dat ik een afwijkend voltage had...
misschien dat dit er mee te maken had...

S# heb ik niet opgeschreven; en hij zit nu onder de koelpasta en onder mijn CUP cooler; dus..

ik ga vanavond wel ff kijken of hij inderdaad 2 proc. ziet..

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
IK denk niet dat HTT goed gaat komen in een 1,6, dit komt pas vanaf de 3,06 ghz , dat je mobo het ondersteund kan kloppen, maar het gaat dan echt pas werken als je een 3,06 erin hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
ja... o.k.; dat moet ook zo zijn; maar als wcpuid zegt dat het supported is door de processor; dan klopt dat toch niet...

ik maak vanavond ff een screenshot!

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof zelf ook niet dat het erin zit aangezien het (in princiepe) gewoon niet in da core zit; of het is uitgeschakeld... maar misschien zijn ze net vergeten 1 processortje die Hyper uit te schakelen.. kan toch ?

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

LoL... zie het al voor me:
die gasten die de procs uitzoeken pakken een mooi exemplaar om tot 3GHz te dopen - dus ze laten HTT enabled. Gaan ze testen, haalt ie maar 2,8GHz. Dus zij zoiets van "als we er een 1,6A van maken, verwacht toch niemand dat er HTT op zit"... dus ze flikkeren m terug in het productieproces bij de 1,6jes. Komt ie net bij iemand terecht die WCPUID gebruikt :P

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

John_Glenn schreef op 02 oktober 2002 @ 13:01:
LoL... zie het al voor me:
die gasten die de procs uitzoeken pakken een mooi exemplaar om tot 3GHz te dopen - dus ze laten HTT enabled. Gaan ze testen, haalt ie maar 2,8GHz. Dus zij zoiets van "als we er een 1,6A van maken, verwacht toch niemand dat er HTT op zit"... dus ze flikkeren m terug in het productieproces bij de 1,6jes. Komt ie net bij iemand terecht die WCPUID gebruikt :P
Het lijkt me wel extreem sterk dat dit gebeurd :P
Overigens zou je mobo het moeten ondersteunen, wat ik echter betwijfel. Zal wel een foutje zijn.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:05

_nethack

We're all MAD here

Bij de mijne (P4 1600) zegt ie inderdaad bij feature flags ook dat HTT ondersteund wordt :?

edit:
Afbeeldingslocatie: http://inode.darktech.org/images/got/p4htt.png
Rechter kolom, vierde optie van onderen

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 16:05
supported wil niet zeggen ENABLED natuurlijk....
Het zit er dus blijkbaar al wel ingebakken o.i.d.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

welke versie is dat? 3.0f die ik heb zegt dat helemaal niet (lees: die "check" zit er niet)

heb wel p4 hor :P

P.S: der staat wel (Jackson Technology) Supported. ik weet alleen niet of dat de codenaam of zo is voor HTT...

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Ik heb hetzelfde en ik heb een 1.8A. Staat ook dat HTT supported is. Ik heb alleen een SiS chipsetje (645DX) Hiervan weet ik dat waarschijnlijk alleen de B revisie HTT zal ondersteunen (balen :( )
Termy schreef op 02 oktober 2002 @ 21:21:
welke versie is dat? 3.0f die ik heb zegt dat helemaal niet (lees: die "check" zit er niet)

heb wel p4 hor :P

P.S: der staat wel (Jackson Technology) Supported. ik weet alleen niet of dat de codenaam of zo is voor HTT...
Ik heb WCPUID 3.1. Moet je even kijken bij View/Feature Flags/Standard

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/e2e2q3eq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/e21e12e12343.jpg

:?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Er staat me iets van bij dat dit ook een issue was toen Hyperthreading op de Xeon net geïntroduceerd werd. Bepaalde tools (ik meen idd WPCUID) zagen op de normale P4 ook een melding/entry van HyperThreading (net als hier dus), dit bleek toch echt niet te werken. Het gerucht ging dat met een aangepaste BIOS je het wel aan de praat kon krijgen maar het is niemand gelukt en Intel heeft natuurlijk altijd ontkent dat het zou werken. Waarschijnlijk is het alleen een loze of onklaar gemaakte register entry of zo, dit omdat de P4 en Xeon heel erg nauw verwant zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik heb een MB met HTT support (asus p4ge-v) en een 2.4Ghz B. Bij WPCUID staat ook HTT supported. Toch werkt het spijtig genoeg niet :)

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

o greet, heeft iemand een link voor wcpuid3.1? op de site van de makers zelf word je helemaal gek gemaakt.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Pagina: 1