Toon posts:

vraagje over afbeeldingen in acces database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Acces database aan mijn website hangen met tekstvelden erin, maar nu wil ik er ook een veld in hebben met afbeeldingen. Dus dat ik in mijn asp-pagina een afbeelding krijg te zien die ik uit mijn database haal.

Nu wil ik graag weten wat ik in dat veld van afbeeldingen moet zetten om die afbeelding te openen en wat voor soort veld dit moet zijn?

Mapstructuur is zo:

website:
afbeeldingen-map -----> hier wil ik mijn plaatjes uithalen
beheer-map
connections-map
databese-map ------> hier bevind zich de database
html-map
index.html

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:35

Peetman

Tjah....

Je kan natuurlijk gewoon een veld in je database opnemen met daarin een pad naar de afbeelding, je kan dan vervolgens in je asp dit pad uit je database uitlezen en dan in een img tag zetten, makkelijk zat

Verwijderd

Topicstarter
Die img tag juist dat was ik vergeten, stom!

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Is het eigenlijk mogelijk om afbeeldingen in een Access-DB te zetten? Ik heb nl een file-upload script die dat claimt te kunnen, maar ik zou niet weten wat voor veld ik zou moeten nemen daarvoor....

Met of zonder mayonaise?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het in de database in een tekst veld staan die ik het id afbeelding (of wat voor naam dan ook) heb meegegeven.
En in mijn asp-pagina zet ik er eerst een plaatje in en vervang dan de src voor de asp code.
Dit werkt nu goed, en moeilijk is het zeker niet

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:35

Peetman

Tjah....

Je kan een image binary opslaan in een memo veld, met een max grootte van +/- 60 kb
Je kan een image volgens mij ook opslaan in een OLE object veld, dan kan deze image gelinked zijn of embedded in de database.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik nog eens een vraag, ik dus die tabellen uit de database in mijn asp-pagian staan. Maar nu wil ik graag dat de laatst toegevoegde item bovenaan komt. En de oudste dus onderaan.

Hoe doe ik dit, moet dit in acces of met een asp-scriptje??

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

ORDER BY item DESC in je query gebruiken!
Pagina: 1