Toon posts:

[Win2k] net send zonder afzender? *

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een varaagje over het bcommando netsend in een Windows 2000 Domain enviroment. Is het mogelijk om hiermee annoniem een berichtje te versturen door de active-directory, en zo ja hoe is dit alsnog te achterhalen.
Indien dit door een ander software pakketje komt, heeft iemand dan de naam hiervan?

Thx in advance

Christiaan

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:09

Reptile209

- gers -

Nee, je computernaam (van de verzender) staat er bij net send altijd bij. Geen idee welk ander tooltje... :)
Lees de FAQ eens over de Hallo en de afsluiting...

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Anoniem zal een probleem worden, dat berichtje heeft hoe dan ook een afzender.

Wat de active directory hiermee te maken heeft is mij nog niet geheel duidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Met de active directory bedoel ik de gebruikers en de computers die draaien op het netwerk. Is er een tooltje dat in staat is om annoniem berichtjes te sturen. De titel van zon message begint altijd met ' Message:'

Het is namelijk verdomt irritant om hier als systeem berheer dus machteloos tegenover te staan.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Begrijp ik nu goed dat jij beweert dat zo'n toeltje bestaat, omdat je er op jouw netwerk last van hebt? En nu wil je graag weten hoe dat toeltje heet zodat je 't op kunt sporen en kunt verbieden oid?
Post eens een screenshot van die message, zou'k zegg'n

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Je wit dus dat gewone gebruiker geen net send kunnen doen?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2002 11:02 . Reden: tiepvout ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik pas je titel wat aan per Windows Operated Systems - Policy, denk daar de volgende keer zelf even aan ajb :)

En is je vraag nu inderdaad of je het kan. of juist welk programma het doet zodat jij het kan uitschakelen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 19:02
laat me raden...schooljaar is begonnen, en iedereen zit mekaar lam te net senden, en nu heb jij een mooie .bat gemaakt die BLIJFT netsenden, maar je wilt niet dat men ziet dat jij dat doet :)
* 0siris krijgt weer slechte herinneringen aan het HBO >:)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Rwin
  • Laatst online: 20-07 22:28

Rwin

Ondertitel

Mod-break:

knip.
Die "grappige" programmaatjes wil ik hier niet zien, omdat je er te veel mee kan zieken. Hoe het tegen te gaan is natuurlijk OK.

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 02-10-2002 11:27 . Reden: vervelend programmaatje ]

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:18

Smarron

The bend

Dat proggie werkte trouwens niet eens ... |:(

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Rwin
  • Laatst online: 20-07 22:28

Rwin

Ondertitel

da kan ik ook niet weten... ik gaf je alleen maar de naam (2 zelfs!)

de modbreak is trouwens incorrect...

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En dicht dan maar :)

ploegercr: als je wilt weten hoe te zorgen dat het niet kan gebeuren mag je dat wel een nieuw topic openen. (Ik las het alsof je dat bedoelde, maar als je progs om het zelf te doen zoekt zit je hier verkeerd ;))

Rwin: ik neem het je ook niet kwalijk, maar haal de links toch prefentief even weg.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.