Toon posts:

Windows Xp Prof afsluit probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op een compaq pressario 5176 (God vergeeft mijn vader welke 'm gekocht
heeft) heb ik windows xp pro nl geinstalleerd. Bij het afsluiten van
XP gaat windows niet "down" maar de pc reboot. Waarschijnlijk
veroorzaakt door " reboot on error " instelling. Die heb ik disabled
maar nu krijg ik een mooi blauw scherm met veel zeggende teksten welke
vertellen dat er een fout is opgetreden ...etc etc.
Nu zijn er problemen met de PCI videokaart (Hercules Prophet 4000XT
32MB). De pc heeft standaard een on-board video kaart. Onder Windows
98 was de on-board videokaart te omzeilen door windows in safe mode te
zetten, on-board videokaart software matig te verwijderen, pc daarna
uit, PCI kaart in te bouwen, booten en klaar. Helaas onder XP
verschijnt er steeds het gele uitroepteken in de device manager bij de
PCI video kaart (driver can not start code 10) ... zoiets !
De XP drivers voor de Prophet heb ik geinstalleerd. Iemand een idee ?
de pc zal wellicht nooit helemaal uitschakelen omdat er niet de juiste
voeding in zit (pc is 3 jaar oud). Dus alle hulp is welkom !!!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-09 09:39
disable de kaart 's in Device Manager, zou op hetzelfde neer moeten komen als de-installeren onder 98.

Verwijderd

Voordat je onder vuur wordt genomen, kun je je beter even eigen maken van de volgende links:

De Forum FAQ's

en

http://gathering.tweakers.net/forum/find :?

Veel van jouw problemen zijn al eerder opgelost , misschien wel niet op een Compraq Pressarium, maar das niet erg, meestal komt het op het zelfde neer ;)

Verwijderd

Topicstarter
er staat inderdaad onder FAQ een zelfde probleem echter er wordt geen juiste oplossing aangedragen. dus vandaar mijn vraag hier nogmaals :-)

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:03

boesOne

meuh

Goed.. sommige van die oude mobo's hebben een jumper of een bios instelling om de onboard video te disbalelen.. Check dat.

En je zou toch echt in XP/devicemanager aan moeten kunnen geven dat ie de driver voor die kaart moet kunnen disabelen..

Wat staat er psies in het BSOD ?

[ Voor 0% gewijzigd door boesOne op 02-10-2002 14:34 . Reden: schmedit ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Kun je die onboard videokaart niet uitzetten in het BIOS? Of disabelen in de Device Manager?

Verder kun je meer informatie over het BSOD vinden in de Microsoft Knowledge Base

Verwijderd

Topicstarter
eh je kent de BIOS van Compaq ? waarschijnlijk niet, daar kun je heel weinig in veranderen en helaas daar zit geen optie bij om de on-board video te disablen.
in de device manager kun je de on-board video wel disablen maar er blijft in de Prophet video kaart een geel uitroepteken staan. Bij een herstart heeft XP weer de on-board video kaart gevonden :-( een tijdje terug heb ik al eens gekeken of er jumpers waren die de OV disablen maar toen niet gevonden ik zal nogmaals zoeken maar heb weinig hoop.

• boesOne

boesOne

meuh

Je disabled de onboard toch.. Dan hoort XP hem niet te vinden hoor.. Je select toch niet uninstall/installatie ongedaan maken ?

Welke driver voor de prohpet gebruik je btw.. Laatste van de site van de fabrikant ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Als je in XP zit dan moet je ff de onboard vga kaart uitschakelen.
configuratiescherm-systeem-hardware-apparaatbeheer. En dan rechtermuisklik op de onboard vga. Nu kun je het uitschakelen. Hierna kun je de pci-vga gaan installeren.

Is er trouwens geen bios update te vinden?

Update:
De instellingen die je nu iedere keer maakt worden niet opgeslagen.
Omdat je pc niet goed wil afsluiten kan hij de instellingen niet opslaan. Dat berichtje krijg je telkens als je winXP afsluit. "Bezig met het opslaan van...."

Je kunt het beste even in veilige modus opstarten. En dan de onboard vga uitschakelen. Daarna start je de pc opnieuw op in vga modus en check je ff of de onboard vga uitstaat. Zoja dan kun je beginnen met het installeren van de andere vga kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, de onboard video kaart staat netjes uitgeschakeld. Op het moment van installeren van de Prophet kaart krijg ik de melding dat het installeren niet goed is gegaan. Ik heb de laatste drivers van Hercules voor XP. Als ik de drivers installeer vanaf de CD (das t/m Win2000) krijg ik de medling " aparaat start niet code 10 ".

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2002 22:25 . Reden: driver probleem ? ]

• boesOne

boesOne

meuh

Driver probleem idd..
Haal eens alle overige pci kaarten eruit. Vaak wil een vidkaart een eigen irq. En meestal heeft ie dat ook in het AGP slot. Kan zijn dat ie nu een irq moet delen omdat ie in een pci slot zit..

Pagina: 1