Toon posts:

ASUS P4B266VXM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb en ASUS P4B266VXM weten te bemachtigen, maar ik kan hier geen enkele info over vinden via zoekmachines + de officiele ASUS site.

Nu wil ik de BIOS updaten, en de Boot-screen picture veranderen, maar nu weet ik niet met zekerheid wat de juiste update is, en welke aflash variant ik moet gebruiken.

Is er iemand die mij kan vertellen wat voor een type mobo dit is?

ASUS P4B266VXM met socket478/P4

Alvast bedankt voor jullie hulp....

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Een P4B266VXM bestaat naar mijn weten niet.

Er zijn 5 soorten P4B266 MoBo's.
Deze lijkt er het meest op: (de M komt er in voor ;) ) http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4b266-m/overview.htm

ga ze anders gewoon alle 5 ff langs en kijk welk het meest op die van jouw lijkt

waar heb je btw het type nummer vandaan gehaald?

[ Voor 0% gewijzigd door ExcaliburDexter op 02-10-2002 10:41 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Op het moederbord tussen de PCI slots staat P4B266VMX (dus niet VXM maar VMX)
Met al mijn zoekresultaten op google, yahoo en northernlight, incl de ASUS site nog geen resultaat??

• ExcaliburDexter
als je met het zoeken op die sites nog geen resultaat hebt denk ik dat hij ook niet bestaat dus je hebt nog maar twee mogenlijkheden
1) wat op het mobo staat is niet de echte naam
2) je hebt een of ander engenerings sample :p

heb je je mobo ook al vergeleken met de foto's op de asus site?

Verwijderd

Topicstarter
Het Mobo lijks op dat M-Board, behalve die 2 zwarte connectors aan het begin
van de PCI sloten + mijn MOBO heeft onboard VGA (Gforce2/32MB).

Verder ben ik al iets meer te weten gekomen, namelijk dat het mobo uit
een compaq EVOD310V komt.

Als het systeem boot, dan krijg ik een HP INVENT screen.
dit zou ik graag willen vervangen door een andere Boot Picture.

Alleen zoek ik nu dus nog naar flash programma om de bios te flaschen,
en eentje om mijn boot screen te veranderen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 14:59:
Het Mobo lijks op dat M-Board, behalve die 2 zwarte connectors aan het begin
van de PCI sloten + mijn MOBO heeft onboard VGA (Gforce2/32MB).
Dat verklaart de kreet 'MX' in de typeaanduiding.. (onboard GF2 is altijd een MX). Lijkt het beestje niet op de P4B-MX? Die vind ik wel terug op de Asussite.
Alleen zoek ik nu dus nog naar flash programma om de bios te flaschen,
en eentje om mijn boot screen te veranderen.
Gebruik gewoon AWDFLASH.EXE om de huidige BIOS binary te capturen ("backup"). Daarna kun je lekker je eigen gang gaan. Op mijn site onder de pagina BIOS - Logo Hack staat ook het een en ander beschreven over het aanpassen van de logo. Voor Fullscreen moet je overigens de volgende commando gebruiken:
code:
1
CBROM.EXE BIOSFILE.BIN /LOGO LOGOFILE.BMP
Die BMP file mag niet meer dan 640x480 groot zijn en niet meer dan 16 kleuren bevatten (4bits dus) :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 03-10-2002 09:36 . Reden: AWDFLASH.EXE?! Fout! CBROM.EXE!! ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, dit lijkt er inderdaad verdacht veel op. Sterker nog dit is waar ik naar
op zoek ben.

Wat mij op dit moment stoord, is het HP INVENT Boot screen,
en de BIOS-mededelingen in een Sisandra HP etc.

Kan ik beide met behulp van een flash ongedaan maken?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Op de Asus CD staat ook een programmaatje genaamd logo.exe waarmee je bitmaps kan toevoegen aan elke award medaillon BIOS. Mail effe als je het wilt hebben...

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
mail is verstuurd.

Iedereen hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Wat mij betreft kan deze topic op slot!!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm.. Had je niet eerder erbij kunnen vermelden dat het om een HP computer gaat? Dat scheelt gedoe bij het zoeken.. :X ;)

BIOS updates kun je als het goed is van de HP site downloaden.. Het is absoluut niet aanbevelenswaardig om de BIOS van de oorspronklijke mobofabrikant in een OEM computer te flashen.. Voor je het weet ben je alles kwijt :/

Verwijderd

Topicstarter
What about het veranderen van het Logo?? hier ook risico's??

edit: alleen het mobo komt uit een hp, de rest is er los bij aangeschaft.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zie geen risico's bij het veranderen van het logo :)

Maar ik zie wel risico's wanneer je een andere BIOS gebruikt dan die van HP. Het mobo is namelijk onder licentie gebouwd voor HP en wie weet is het plankje technisch licht gewijzigd tov de producten voor de reguliere markt..

• ExcaliburDexter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 15:56:
What about het veranderen van het Logo?? hier ook risico's??

edit: alleen het mobo komt uit een hp, de rest is er los bij aangeschaft.
alleen het logo veranderen moet niet echt een probleem zijn (als het een gewone bios is)

Die merk moederborden wat aan oem fabricanten geleverd worden zijn vaak naar bepaalde specificaties aangepast (in jouw geval dus die gf2mx) maar wie weet wat ze nog meer aan het bordje hebben laten veranderen door asus.

FF goed zoeken dus voordat je drastische stappen onderneemt, want als je eenmaal een verkeerde bios hebt geflashed heb je een probleem. Probeer dan nog maar eens iemand te zoeken die ook zo'n bordje heeft en met je wilt hot-swappen.

offtopic:
Moet echt eens sneller leren typen :)

Verwijderd

Topicstarter
Na nadere inspectie heet het bord wel veel weg van die P4B-MX, maar toch wel een paar duidelijke verschillen. Ik denk inderdaad dat dit een door ASUS voor HP ontwikkeld board is.

Ik heb besloten de BIOS niet te flashen alleen het logo te veranderen.

Ik kan zoals Balus C zei dus met:

AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /LOGO LOGOFILE.BMP een backup maken van mijn huidige picture??

Kan me iemand zeggen hoe ik een nieuwe pic. Flash, want als ik alleen AWDFLASH op de prompt intyp, dan verschijnt een ASCII scherm die om een new bios file vraagt.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee, dat is om de logo aan de BIOS toe te voegen. Verder moet ik ook zeggen dat ik op een of andere manier AWDFLASH.EXE had gezegd ipv CBROM.EXE :o Bericht is alweer gewijzigd..

Check eens AWDFLASH /? voor alle opties.. Om de BIOS te capturen moet je dus de volgende commando gebruiken:
code:
1
AWDFLASH.EXE /PN /SY BIOSFILE.BIN
/PN = Program No = niet flashen
/SY = Save Yes = backuppen

CBROM kun je van mijn servert afhalen: http://62.163.169.2:8003/GOT/CBROM.zip Dit zipje bevat verschillende versies CBROM, het is kwestie van uitproben welke wel met jouw BIOS werkt. Het geeft gewoon wel een foutmelding wanneer de BIOS niet compatibel is. Voor Award 4.51 PG kun je het beste CBROM130 gebruiken, voor 6.00 de CBROM207 en voor Medaillon de CBROM606. Volgens mij is dit plankje voorzien van AWARD 6.00.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx,

Off-Topic:

heb je site doorgelezen, zier er erg leuk uit. heb nog een identieke p4 2Ghz over ben er over aan het denken om ook een dual board aan te schaffen, en er 2 P4 2Ghz in te proppen.

On-Topic:

Op het moment dat ik mijn pc nu opstart verschijnt er een wit scherm met HP, dit verdwijnt pas als mijn Opp. System laad. Is dit de hele tijd het Boot logo? of is dit op een andere manier via de BIOS ingesteld?

Kan de optie grafisch in de bios wel uit zetten, maar net voordat het opp. System opstart verschijnt dit HP scherm er toch nog effe tussendoor, wat ik wel irri vind.
Pagina: 1