Net een nieuwe GSM (nokia 6310i), en dan werkt mijn IR poort niet meer
. even het verhaal:
- Onder win98 werkte de IR poort wel (toen ik nog win98 draaide) dus dat de poort stuk is lijkt me onwaarschijnlijk
- win2k herkent een infrarood poort, installeerd die goed, maar daarna werkt het gewoon niet.
- In de device manager word de IR poort aangegeven alsof ie werkt, maar bij de driver settings van de poort staat in een selectieboxje als maximum snelheid 115200, wat volgens mij bij IrDA 4000000 moet zijn?
- De driver die word geladen door win2k is irsir.sys.
- Er verschijnen geen warnings/errors in de eventlog
- Ik heb een driver van de gericom ftp geprobeerd, maar die wilde niet, dat was een VIA driver.
Ik kan nergens vinden welk merk/type IR poort er in mijn laptop zit
dit maakt het zoeken naar een goede driver dus niet makkelijk, weet iemand hoe ik erachter kom welke IR poort ik heb, en waar ik er drivers voor vind?
Het gaat overigens om een Gericom Webboy XL (p3@850/128mb/sis630)
- Onder win98 werkte de IR poort wel (toen ik nog win98 draaide) dus dat de poort stuk is lijkt me onwaarschijnlijk
- win2k herkent een infrarood poort, installeerd die goed, maar daarna werkt het gewoon niet.
- In de device manager word de IR poort aangegeven alsof ie werkt, maar bij de driver settings van de poort staat in een selectieboxje als maximum snelheid 115200, wat volgens mij bij IrDA 4000000 moet zijn?
- De driver die word geladen door win2k is irsir.sys.
- Er verschijnen geen warnings/errors in de eventlog
- Ik heb een driver van de gericom ftp geprobeerd, maar die wilde niet, dat was een VIA driver.
Ik kan nergens vinden welk merk/type IR poort er in mijn laptop zit
Het gaat overigens om een Gericom Webboy XL (p3@850/128mb/sis630)
als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)