Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Baybus] Thermaltake XaserII

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn Thermaltake Xaser II plus kastje binnen gehad, hier zit al standaard een baybus in (de hardcano 7 van ThermalTake), nu heb ik hier echt totaal geen verstand van, want er hangen een zooitje draadjes aan en er zit geen documentatie bij de kast.

Gebruikt:
- GoT Search, orginele en alternatieve
- FAQ
- Google
- ThermalTake website

Niks gevonden, heeft iemand al ervaring met deze kast en dus ook de baybus en of weet iemand toevallig waar er een soort van hanleiding te vinden is.. (op i-net)

Verwijderd

hallow, ik heb ook gister mijn xaser binnen gekregen, prima kast zeg ik wel, maar wat mij opvalt is dat de zijplaat nogal dun is, maar jah even over de hardcano, er zit een voeding stekker aan, die moet je dus op de voeding aansluiten, dan komt er een stekker uit waar je een cpu cooler of iets dergelijks op kan aansluiten, verder zit er nog een temp meter, deze heb ik onder mijn cpu gedaan, werkt perfect moet ik zeggen, en dan nog een kabeltje, deze zal zijn om de snelheid van de voeding te meten.

Wat ik nu heb gedaan is, ik heb de kabel van de cooler kapot geknipt en met een kroonsteentje een kabel gemaakt zodat ik alle coolers op de hardcano heb aangesloten ( ik kan nu dus alle coolers zachter/harder zetten) dat werkt perfect. en zoals ik al zei heb ik de temp meter onder mijn cpu gestopt, er zitten vlak voor de meter van die hele dunne groene kabeltjes, deze kan je onder de cpu leggen. Nou als je nog vragen hebt Ask.

Goodbye

PS. Handleiding geen idee www.thermaltake.com misschien? :D

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is zeker een prima kast, tis eigenlijk een beetje een gemode Chieftech kast, want op sommige plekken in de kast zie je nog chieftec staan..
Trouwens die snelheidregelaar daar zitten toch genoeg draadjes aan om elke fan te besturen en dus was dat met het kroonsteentje toch niet nodig?

ps: draadje moet onder de CPU per se, dus moet even van de socket af? Welke is overigens de sensor, ik zie em eigenlijk niet echt..

Verwijderd

Bel ff de leverancier gewoon op.
Destijds een chieftec gekocht, snapte ook niet, gebeld en netjes geholpen.
Dus waag een poging ze bijten echt niet hoor !!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 11:16:
Ja het is zeker een prima kast, tis eigenlijk een beetje een gemode Chieftech kast, want op sommige plekken in de kast zie je nog chieftec staan..
Trouwens die snelheidregelaar daar zitten toch genoeg draadjes aan om elke fan te besturen en dus was dat met het kroonsteentje toch niet nodig?

ps: draadje moet onder de CPU per se, dus moet even van de socket af? Welke is overigens de sensor, ik zie em eigenlijk niet echt..
Het draadje (sensor) kan je ook in de heatsink plaatsen dan krijg je opzich ook een vrij preciese afmeting.

Je schakeld alle molezen in een soort cirkel op elkaar aan, en dan heb je een verloop stukje nodig die van molex naar 3 pins toegaat, die sluit je erop aan en dan sluit je die drie pins weer aan op de hardcano dat zou moeten werken. Dan schakel je al je fan direct langzaam harder of zachter.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb ook zo'n xaser II kast
is idd ee ngemodde chieftec kast.
en is ook wel een handig idee van gigamaster om alle fans aan te sturen met die hard/zacht knop want de kast maakt best nog wel wat herrie met die wervelwind erin.
btw, ik vind 'm wel heel erg goed koelen, scheelt 10 --> 15 graden in verhouding met me ouwe kast

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 11:59:
[...]

Het draadje (sensor) kan je ook in de heatsink plaatsen dan krijg je opzich ook een vrij preciese afmeting.

Je schakeld alle molezen in een soort cirkel op elkaar aan, en dan heb je een verloop stukje nodig die van molex naar 3 pins toegaat, die sluit je erop aan en dan sluit je die drie pins weer aan op de hardcano dat zou moeten werken. Dan schakel je al je fan direct langzaam harder of zachter.
Ok Thanks zodra ik thuis ben ga ik het even proberen :)

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Ik lees in dit topic: TT Xaser II 5000, tempratuurled dat je moet uitkijken met het aansluiten van alle fans op die schakelaar van de Xaser. Lijkt mij dat je er een beetje voor moet solderen :)

kijk ook hier eens:
reviews: Waterkoeling en casemodding guide, deel 1

Lijkt me dus dat je moet uitkijken daarmee :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 11:16:

de sensor is dat platte geval, als jij genoeg draadjes aan je hardcano hebt, dan ben jij waarschijnlijk de enige, gefeliciteerd daarmee >:) , ik heb hem gewoon onder mijn proc

Verwijderd

trouwens ik heb hem dus nu een paar dagen, hoe bevalt hij nu, de zijplaten vallen mij errug tegen, het is heel dun (ongeveer 3xdikker dan een cola blikje) het is de prijs niet waard die zijkanten, maar verder prima case geen klachten over. heeft iemand met deze kast ook nog wat ervaringen please tell.

Verwijderd

Gebruik hem ook, prima kast. Ik heb de fans niet aangesloten op de regelaar, draaien gewoon op max, slaap er gewoon doorheen. De sonsor heb ik in de kast hangen voor case temp.

Op m'n TB1400 (kachel)

idle/stressed

CPU: meestal rond de 35/42 http://arkel.netfirms.com/cpu.jpg
System: meestal rond de 25/30 http://arkel.netfirms.com/system.jpg

En dat met mijn spagettie, check foto's.

5 casefans
2 fans in voeding
1 cpu fan
1 slotfan
1 videokaart fan

En toch vind ik het geluid meevallen (cpu fan is 36dba)

Toevallig laatst nog s'avonds 2 pics genomen, nightshot:

http://deadlyvoid.homestead.com/files/foto1.jpg
http://deadlyvoid.homestead.com/files/foto2.jpg

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:28
XaserII ownz. >:)
Welke hebben jullie? Met of zonder window?
BTW, de platen zijn van een of ander speciaal metaal gemaakt wat idd zo dun hoort te zijn, maar het is veel stijver en harder dan aluminium.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Bedoel je de draadjes voor de usb verlenging soms? Ze zijn allemaal los aan te sluiten op je mobo zodat je usb aan de voorkant hebt. Dit is voor ieder mobotje anders je moet even je boekje raadplegen. Ik ben zelf ook tevreden met mijn 6000a kijk maar in mijn sig bij pc. Trouwens hij is nu watercooled en met dual papst enermax (431W) en radeon 9700. Ben nog bezig om hem ''af'' te maken en tot dan moet je het met deze pics doen.

Verwijderd

shameete schreef op 02 oktober 2002 @ 13:24:
ik heb ook zo'n xaser II kast
is idd ee ngemodde chieftec kast.
en is ook wel een handig idee van gigamaster om alle fans aan te sturen met die hard/zacht knop want de kast maakt best nog wel wat herrie met die wervelwind erin.
btw, ik vind 'm wel heel erg goed koelen, scheelt 10 --> 15 graden in verhouding met me ouwe kast
ik heb sinds gisteravond een gemodde xaser II >:) En dan heb ik meteen de eerste van nederland maar gemod :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.sciarone/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.sciarone/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.sciarone/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.sciarone/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.sciarone/5.jpg

kan zo ongeveer mijn bier beter in m'n PC bewaren dan in de koelkast :)

overigens wel jammer dat die draadjes naar je 2e USB zo kort zijn, heb nog geen moederbord in mijn bezit gehad waar ze op konden, nu een KT3 maar red ie ook niet.

vind de herrie ook meevallen met 12 fans (5 x kast, 1 x voeding, 1 x mobo, 1 x cpu en 4 keer HD)

tempmeter op de voeding gedaan aangezien temp voor XP'tje ook al op het mobo zat.

over 2 weken raid met 2 x 80 Gb en 30 Gb IDE (voor windows ed.)

ps: foto's zijn met kater, veel koffie en dus gratis trilfunctie genomen ;)

Verwijderd

mooi kastje :)

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44

PnD

like in Pinda ^_^

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 21:02:

Dan kan je het net zo goed buiten je kast zetten :x
want van luchtverplaatsing wordt ie echt niet koud.

bijdehand he :P

Verwijderd

behalve als je je pc in de koelkast hebt staan :)

bijdehander he ;)

ps: PnD, grote fans heb jij

Casefans 4 x Akasa ........80cm :? ............ + 1 Chieftec Sidefan

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Oldstock volgens mij heb je een usb verslaving of zo! :)

Trouwens hoezo de eerste T-mug, heb je de mijne al bekeken?
Werk in uitvoering de rest moet nog komen!

[ Voor 0% gewijzigd door siren op 08-10-2002 02:32 . Reden: iets vergeten! 8)7 ]

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 17:06
Ik wil die kast ook halen denk ik , maar die tempdraad zit die op jullie CPU naast de
core ? of onder jullie CPU ??

Verwijderd

sorry voor het een beetje laat reageren maar ben een paar dagen weg geweest, ok. dat die plaat zo dun is maar wel stevig is wel geinig om te horen, ik heb mijn temp meter onder mijn cpu zitten, hij zit met het uiteinde aan de onderkant van mijn cpu dus dat meet hij precies. mijn cpu temp is full stressed nu zon 46 graden, is wel netjes vindt ik persoonlijk. kan altijd koeler natuurlijk maar jah even geld op :( verder echt een perfect kastje. alleen 1 vraag nog ik heb de kast helaas wegens omstandigheden moeten bestellen zonder window. en ik wil wel heeeeel graag met window. weet iemand waar je die los kan bestellen, ik heb thermal take een mail gestuurd maar das onderhand al 3 weken geleden en nog niets gehoord. dus dat zal wel weer niet doorgaan. nou jah ik hoor het wel ceeya

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

bij xxlcases.nl kan je ze gewoon los bestellen

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
www.xxlcases.nl had ze geloof ik en http://www.sallandautomatischering.com of nl ...
Vindt het BTW. wel irri dat templcd geen led je of verlichting heeft..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 21:02:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

overigens wel jammer dat die draadjes naar je 2e USB zo kort zijn, heb nog geen moederbord in mijn bezit gehad waar ze op konden, nu een KT3 maar red ie ook niet.

vind de herrie ook meevallen met 12 fans (5 x kast, 1 x voeding, 1 x mobo, 1 x cpu en 4 keer HD)

tempmeter op de voeding gedaan aangezien temp voor XP'tje ook al op het mobo zat.

over 2 weken raid met 2 x 80 Gb en 30 Gb IDE (voor windows ed.)

ps: foto's zijn met kater, veel koffie en dus gratis trilfunctie genomen ;)
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.sciarone/3.jpg

Regel jij de fanspeed van je casefans of van je cpufan met die baybus?
Pagina: 1