Toon posts:

[W2K] Tape uitspugen onder windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is nog vroeg maar ik heb een vraagie, :)

Hoe kan ik met ntbackup onder windows 2000 automatisch een tape laten uitspugen nadat de backup erop gezet is? Ik heb al gezocht maar kan er niets over vinden.

_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een antwoord?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 21:44

DarkSide

theres no place like ::1

Zover ik weet niet mogelijk.
Kan me even niet herrinneren of het mogelijk is om batch bestanden voor en na de backup te laten lopen. Maar dan zou je een batch bestand kunnen maken met het commando voor het ejecteren van de tape. En deze laten runnen wanneer de bu voltooid is.
De betere backup proggies kunnen dat iig wel. Maar ja daar betaal je dan ook voor.

BTW als de help file niets zegt over Auto eject oid. Dan denk ik dat je pech hebt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Het moet toch ergens mogelijk mee zijn? Zoiets "eenvoudigs" zou toch wel mogelijk zijn met Win2000?

Verwijderd

een batch bestand maken.
Hierin ntbackup.exe met /e zetten.
De helpfunctie van NT4 of Win2k biedt hierover voldoende informatie.
Dit batchbestandje kan je weer schedulen zodat het automatisch ('s nachts) gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx ik zal het proberen

Verwijderd

maak 1 batchfile...

ntbackup backup /backupopties

ntbackup /eject

edit: overigens vind ik ntbackup het beste backupprogramma dat er is... alleen voor openfiles (databases enzo) kom je in de problemen en dan zal je wel een backupprogramma moeten kopen

Verwijderd

Kijk eens onder computerbeheer en verwisselbare opslag

Verwijderd

iis5_rulez : Ja da's voor NT4 backup. werkt niet met NT5

Rocketpussy: Het moet via de removable storage command-line tool, check <a href="http://www.microsoft.com/technet/"> technet </a> en ga zoeken op iets van "2000 backup eject removable storage"

Verwijderd

Topicstarter
okee ik zal ff verder zoeken bij microsoft

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

lexxie... 't is geen html... i.p.v <a href=....></a>gewoon ff [url] en [/url] gebruiken...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 16:00:
iis5_rulez : Ja da's voor NT4 backup. werkt niet met NT5
Ook NTBackup van win2k kent een eject command.
Alleen moet je hardware dat ook ondersteunen (er zijn tapedrives als een DLT4000 die da bijvoorbeeld niet kunnen).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1