Toon posts:

Groot probleem met mijn pentium 133mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogal wat problemen met mijn pentium 133mhz. Zo was ik gisteravond met mijn pc aan het sleuten geweest en had ik de flatcables van de harde schijf en floppy drive en cd rom drive er uit gehad. Maar toen ik ze allemaal weer aansloot zoals het hoorde toen deed de floppy drive en de harde schijf het niet meer 8)7 . Hoe dit is gekomen is mij een raadsel!!!!!

Verder heb ik ook nog een geheugenmodule eruit gehaald en er weer in gedaan met zelfde resultaat als de harde schijf en de floppy drive :'(

Wie helpt me hier bij ik denk dat ik last van statische electriciteit heb gehad en daardoor het zaakje niet meer werkt :(

Graag hulp!!!

Speedfreaker

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:08

JustDutch

was ambtenaar :)

1. Heb je de stroomstekkertjes ook weer in de HD en FD gedaan (dat vergeet ik nog al eens :))
2. FD's overleiden snel als je ermee gaat knutselen (eigen ervaring, ik koop altijd een nieuwe FD als ik een nieuw systeem maak).
3. Zijn de kabels juist om aangesloten (p1-mobo's hebben niet altijd mooie brackets waar de kabel alleen maar op de juiste manier inkan)
4. Kun je de FD en HD in een ander systeem proberen?
5. Had je de stekker wel uit het stopcontact toen je aan het klooien was?

Forza Mucca

Verwijderd

Komt ie nog door de POST, of krijg je piepjes?
Wordt de HD herkend in het BIOS (was dat al zo in die tijd?).
Wat voor foutmelding?
Kabels goed aangesloten (niet gedraaid?) CD-ROM doet het nog wel?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

JustDutch schreef op 02 oktober 2002 @ 10:10:
1. Heb je de stroomstekkertjes ook weer in de HD en FD gedaan (dat vergeet ik nog al eens :))
:+
2. FD's overleiden snel als je ermee gaat knutselen (eigen ervaring, ik koop altijd een nieuwe FD als ik een nieuw systeem maak).
Mwoeah, ik draai nog steeds met een 8j oude die al 4 kasten en weet-ik-veel hoeveel mobos meegemaakt heeft hier, ook andere oude drives doen het nog. Zeker dat het niet gewoon aan de kabels ligt?
3. Zijn de kabels juist om aangesloten (p1-mobo's hebben niet altijd mooie brackets waar de kabel alleen maar op de juiste manier inkan)
Om het nog leuker te maken: vaak staan die brackets, zowel bij de mobo als bij de FDD omgekeerd, daar word je vrolijk van :( - let er overigens ook op dat door de 'twist' in de FDD kabel het niet op 2 manieren maar slechts op één manier kan.
4. Kun je de FD en HD in een ander systeem proberen?
Altijd een goede test.
5. Had je de stekker wel uit het stopcontact toen je aan het klooien was?
Ah, de klassieker- bij ATX PSU moet je de stekker eruit halen, bij AT PSU daarentegen is het vaak beter het erin te laten. Uit is namelijk bij AT ook echt uit (niks +5VSB), maar als de stekker erin zit, is het geheel tenminste nog geaard (mits je het op een geaarde stopcontact hebt aangesloten) :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabeltjes er wel goed in gedaan. En toen ik aan te klooien was inderdaad de kabel uit het stopcontact weg. Ik zal nog eens proberen om de hd en fd op andere pc te proberen.

En ik heb een hoop gepiep wanneer ik start een lange pieptoon en heel veel kleine pieptonen egt irri. Ik weet niet waar die piepjes voor staan maar in ieder geval geeft ie aan dat de hd niet goed is aan gesloten en de fd (hd fail, fd fail :( )

Speedfreaker

Verwijderd

Die piepjes kun je wel vinden in je MOBO boek of op het internet 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels mijn computer weer draaiende, de harde schijf en de floppy disk dan, maar de geheugenblokjes accepteerd hij niet :P. Dus zoek ik hier weer oplossing voor. WIe weet mischien waar dat aan liggen kan? Ik heb al van alles geprobeerd maar het wil maar niet gelukken. Ik zal vanavond proberen een paar nieuwe geheugen blokjes erin te drukken en kijk of hij het nu wel doet. Hopen maar op het beste

Verwijderd

Ook fijn dat je vertelt wat er nu fout was :O. Kunnen anderen weer van leren (of om lachen natuurlijk :D )

//edit: typo

Verwijderd

geheugenreepjes waarschijnlijk niet goed aangedrukt toen ie de boel weer aansloot / mogelijk losgeraakt door gepruts... mogelijk heeft ie ook zijn kaarten, cq. cpu, los gehad, en niet goed teruggestopt.
Pagina: 1