Asus A7v8x start de 1ste keer nooit

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Hoi allemaal,

Als mijn computer de hele nacht uit heeft gestaan en ik wil hem opstarten s'morgensvroeg, blijft hij hangen en komt er zelfs geen beeld.

Ik moet dus steeds eerst de computer weer uit zetten en daarna weer aanzetten. Dan geeft hij beeld en start hij weer op zonder problemen.

Is dit een probleem van de bios of is er een oplossing hiervoor.

De bios versie is 1.006 en voor specs zie onderaan

Alvast bedankt

Pc: Geen :(

• Klippy
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

Zet je 'm 's nachts altijd helemaal uit of stand-by/hibernate?

BIOS flash kan nooit kwaad ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

search eens, deze vraag is al el eens langsgekomen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Klippy

Klippy

Still Game

FireWurX schreef op 02 oktober 2002 @ 09:13:
search eens, deze vraag is al el eens langsgekomen.
Het rare is, als ik zoek op "A7V8X" in PMG dan vind ik maar 1 topic :?

• Rudy_X
Geen Hybernate, gewoon computer afsluiten en de netspanning blijft erop.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

LiquidSilver schreef op 02 oktober 2002 @ 09:16:
[...]

Het rare is, als ik zoek op "A7V8X" in PMG dan vind ik maar 1 topic :?
het komt op meerdere moederborden voor, neem toch aan dat et allemaal dezelfde oorzaak heeft.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Klippy

Klippy

Still Game

FireWurX schreef op 02 oktober 2002 @ 09:28:
[...]

het komt op meerdere moederborden voor, neem toch aan dat et allemaal dezelfde oorzaak heeft.
Als jij die dan eens ff vermeld ipv naar de search te verwijzen waar ik ook niks kan vinden B)

Verwijderd

Huhhm, mijn vriend heeft er ook weleens last van als we aan het lannen zijn. De volgende ochtend wilt ie dan ineens niet meer in 1x opstarten. Maar dat ligt aan dat het koud is snachts als we aan het pitten zijn. Maar ik weet niet of het bij jouw ook zo koud is :)

• Rudy_X
Trouwens, Ik ben erachter gekomen dat het niet alleen 's morgens is.

Zodra hij een tijdje stil heeft gelegen krijg ik dus dat probleem.

ingeving O-) : Condensators :? :? :?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Condensators :? Zou wel erg opvallend zijn, aangezien dat een nieuwe generatie moederbord betreft.. Volgens mij schiet je voeding tekort of is het een beetje brakjes aan het worden, ondanks dat het een 350W Enermax betreft.

Verwijderd

al eens een andere videokaart geprobeerd,ik heb dat eens gehad met een msi k7t turbo bordje of zo die niet wilde werken in combinatie met een gf4 440 MX,de videokaart was ok,een andere gf4 mx 440 erin(ander merk),zelfde probleem,veel gepiep en na een paar keer resetten dan toch opstarten,met andere videokaarten geen problemen

Verwijderd

mjah coldboot effect is dit , maar kwam meestal aleen voor met OC's , is er een manier om je cpu voltage dmv jumpers/dipswitch te regelen? zou de oplossing kunnen zijn.

• Rudy_X
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 18:48:
mjah coldboot effect is dit , maar kwam meestal aleen voor met OC's , is er een manier om je cpu voltage dmv jumpers/dipswitch te regelen? zou de oplossing kunnen zijn.
Helaas heeft de a7v8x geen jumpers /dipswitchen om de voltage te regelen helaas. :'(

• Rudy_X
BalusC schreef op 02 oktober 2002 @ 13:39:
Condensators :? Zou wel erg opvallend zijn, aangezien dat een nieuwe generatie moederbord betreft.. Volgens mij schiet je voeding tekort of is het een beetje brakjes aan het worden, ondanks dat het een 350W Enermax betreft.
Zal leuk zijn als het mijn voeding is. Hij is pas namelijk 9 maanden oud.

Verwijderd

nee maar als het goed is kan je dat bij de a7v8x in het bios doen....... ;)

• nAFutro
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

geheugentimings, heb er zelf ook wel last van gehad. als je de bios op default instelt start ie wel normaal op he..

• Rudy_X
Ik zal eens de default waarde proberen. Kijken of het dan wel gaat. (uitslag krijg je morgen natuurlijk :) )

De voltage's staan op "auto". Ik weet namelijk niet precies de stroom. Alleen 1,75v voor mijn CPU maar de DDR :? :?

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:50
BalusC schreef op 02 oktober 2002 @ 13:39:
Condensators :? Zou wel erg opvallend zijn, aangezien dat een nieuwe generatie moederbord betreft.
Tja, als je een nieuwe abit koopt dan weet je zeker dat je na een jaar weer gaat upgraden ;)

Maar goed, ik heb nog niet van een asus gehoord of gezien dat deze slechte condensators had.
Daarom koop ik zelf nu ook asus mobo's :7

• Rudy_X
Ik heb gisteren dus afgesloten, nadat ik in de bios de default waarde terug gezet heb.

Maar dan heeft hij dus nog steeds last van die koude start.

Ik hoop dat het een bios-probleempje is dat met een upgrade op te lossen is.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 18:26:
al eens een andere videokaart geprobeerd,ik heb dat eens gehad met een msi k7t turbo bordje of zo die niet wilde werken in combinatie met een gf4 440 MX,de videokaart was ok,een andere gf4 mx 440 erin(ander merk),zelfde probleem,veel gepiep en na een paar keer resetten dan toch opstarten,met andere videokaarten geen problemen
Bedoel geen kt266 pro2 bordje, daar was iid het probleem dat voltage herkenning niet goed ging icm een mx440, dit werdt opgelost duur hem op te sturen waarna men een weerstadje monteerde achter bij het agp slot waardoor het wel goed ging..
Bij een turbo2 heb ik het ook wel eens gezien, maar toen monteerde ik de kaart ietsje lager en ging het wel goed, dit heb ik ook al 3 keer gezien.. (zou er op neer komen dat ie geen contact maakte.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Gooi eens al je voltages ietsje omhoog, ben benieuw wat ie dan doet, als ie bij een cold boot vaak niet aanwilt is het iid meestal dat ie net ietsje tekort kwam in de condensators.
Dit kunnen iid meestal 2 dingen zijn lekke condensators (oud bord) of te zwakke voeding.
Oww en vochtige stofophoping wat net sluiting kan maken..

Maar is is nog een optie. toch een compatibilliteits probleem, heb dit ook op k7s5a bordjes gezien , daar had ik er zelf 1 van die de eerste keer ook niet aan wilde.
De oplossing was toen w8ten op een update die het verholpen had. Het gekke was dat het bordje wel in 1 keer doorstartte met een d700, dus d8 ik voltage, maar toen ik een tb1000 erin dede had ik hetzelfde, was dus toch echt combinatie tb-bord, aangezien het met een bios update verholpen was en de voltages in orde waren.

Later hadden de bordjes een nieuwe revisie en ging het goed, maar was een weer een ander probleem, wat nu niet boeit.

• Rudy_X
Het probleem is waarschijnlijk de BIOS.

Ik starte hem dus op zoals boven beschreven kreeg ik de melding:

"ASUS BOOT BLOCK CRC ERROR"

Ik moest een schijfje erin doen, dus ik maar gauw de flashschijf erin gedaan en de bios opnieuw geflashed (Durfde hem niet uit te zetten. wie weet start hij niet meer op)

Ik zie vanavond wel of het toevallig nu is opgelost.

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19

peer

oeps

hetzelfde probleem heb ik hier ook, sinds gisteren ook een asus a7v8x maar dan met een 2200+
alleen start mijn pc niet op met een koude boot, moet ff 4 sec. de powerknop indrukken, opnieuw opstarten, dan kom ik in de bios
meteen de melding dat de cpu speed niet goed is, op f10 drukken, saven en hij start weer netjes op

nu net de waardes met de hand ingevuld, een diskettestation gescoord (dacht daar dus eindelijk vanaf te zijn ;-)) en zometeen de bios updaten, hopelijk is het dan over

het is geen probleem, het is een uitdaging

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:31
Lukt het jullie om de bios te flashen van de Asus A7V8X? Ik ben vorige week bij een kennis geweest waar ik de bios niet kon flashen met AsusUpdate. De Bios heeft schijnbaar niet de juiste grootte.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Neen, peter_vos, van de floppy drive raak je niet af! Behalve misschien als je een LS/120 drive koopt (schijnt ook 3x zo snel oude 1,44 MB floppies te lezen), maar daar heb je haast niets aan omdat niemand anders dit gebruikt (het is zip wat de klok slaat).

Edit: was nog vergeten te zeggen dat ik ook een Asus A7V8X heb, maar ik wacht nog steeds op mijn Alpha PAL8045, en kan mijn systeem dus nog niet assembleren. :( :( Die drollen daar bij Perfect Systems hadden een programma van de TPG dat mijn postcode niet herkent, dus kon mijn pakje niet opgestuurd worden terwijl het al klaar lag. :( Hebben ze het gisteren (dat beweerden ze tenminste) zelf naar het postkantoor gebracht; "dan ontvangt u het morgen" en vandaag nog steeds niks binnen snotverjoppe!!! |:( Moet ik nóg een weekend wachten, GRRRR :( .
Ik wacht nu al twee weken met mijn Asus A7V8X en XP1800+. Ik word gek. 8)7

• peer

peer

oeps

en daarmee heb je de bios niet vernaggeld?

• peer

peer

oeps

ik heb net mijn bios geupdate, ineens is de cpu temp 10 graden lager, systemtemp is 3 a 4 graden naar beneden gegaan.
ik zit nu op proc idle 49 graden, systemboard idle 39 graden.
ook mijn opstartprobleem is verholpen, heb mijn fsb en multiplier met de hand ingevuld ipv automagisch

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
geupdate naar wat, peter_vos? Versie 1007_05? Of 1007_08 beta? Bij de update die vandaag (voor de tweede keer) bij de meuktrackerstaat, staat in een reactie dat de oudere 1006 stable is verklaard, en dat je deze 1007_8 beta dus ook kunt proberen.
Het klinkt wel goed, dat de temps opeens lager worden, en opstartproblemen verdwijnen, maar welke versie heb je gebruikt?

• Rudy_X
Ben ook benieuwd welke update peter.

Ik zit nu met 1.006.

• peer

peer

oeps

Rudy_X schreef op 06 oktober 2002 @ 20:51:
Ben ook benieuwd welke update peter.

Ik zit nu met 1.006.
Ik heb zelf de 1.006 gebruikt.
heb liever geen beta's op mijn nieuwe mobo.

mijn temps zijn goed naar beneden gegaan
proc 49 graden idle/ 52 graden stressed met q3arena
systemboard 38 graden idle/ 41 graden stressed.
ruim 10 graden lager dan met bios versie 1.003 die er orgineel opzat.

• Rudy_X
Hmmm. Heb met 1.006 altijd die koude boot gehad. Maar nu met de 1.007 final is het opgelost gelukkig.

Pagina: 1