Hi all,
Ben hier al een hele week mee bezig, en ik zal het aan de praat krijgen.
Ik probeer met een collega Age of Empires 2 te spelen over ADSL. We hebben het allebei, ik de comfort, hij de Basic. Hij heeft een getweakte modem staan, de mijne is normaal (nu), en heb er een Draytek Vigor 2200E achter geplaatst.
Ben namelijk eerst 2 dagen bezig geweest om de benodigde poorten te forwarden met de Alcatel modem (toen even Router). Maar ik kreeg niet meer dan 35 porten geforward, terwijl er 101 nodig waren, te weten
TCP/IP: 47624
UDP: 2300-2400
Daarvoor een draytek aangeschaft en mijn Alcatel gedowngrade.
Gisteravond:
Vigor geinstalleerd, en porten geforward naar . Eitje.
game hosten, collega laten zoeken naar games middels +"directplay via Internet" optie in Age of Empires 2: 80.xxx.xxx.xxx:47624. De kruisjes staan voor mijn IP adres natuurlijk.
Niets te zien in zijn gamelist. Prive PING is nu wel te pingen.
Vervolgens mezelf in de DMZ gezet. Natuurlijk pingbaar.
Age of Empires 2: 80.xxx.xxx.xxx:47624 niets
Age of Empires 2: 80.xxx.xxx.xxx niets.
Wat is hier aan de hand?
Ik ben wel pingbaar, maar mijn collega kan mijn spel niet vinden? Heeft dit iets met UPnP of Directplay te maken?
Help!
Ben hier al een hele week mee bezig, en ik zal het aan de praat krijgen.
Ik probeer met een collega Age of Empires 2 te spelen over ADSL. We hebben het allebei, ik de comfort, hij de Basic. Hij heeft een getweakte modem staan, de mijne is normaal (nu), en heb er een Draytek Vigor 2200E achter geplaatst.
Ben namelijk eerst 2 dagen bezig geweest om de benodigde poorten te forwarden met de Alcatel modem (toen even Router). Maar ik kreeg niet meer dan 35 porten geforward, terwijl er 101 nodig waren, te weten
TCP/IP: 47624
UDP: 2300-2400
Daarvoor een draytek aangeschaft en mijn Alcatel gedowngrade.
Gisteravond:
Vigor geinstalleerd, en porten geforward naar . Eitje.
game hosten, collega laten zoeken naar games middels +"directplay via Internet" optie in Age of Empires 2: 80.xxx.xxx.xxx:47624. De kruisjes staan voor mijn IP adres natuurlijk.
Niets te zien in zijn gamelist. Prive PING is nu wel te pingen.
Vervolgens mezelf in de DMZ gezet. Natuurlijk pingbaar.
Age of Empires 2: 80.xxx.xxx.xxx:47624 niets
Age of Empires 2: 80.xxx.xxx.xxx niets.
Wat is hier aan de hand?
Ik ben wel pingbaar, maar mijn collega kan mijn spel niet vinden? Heeft dit iets met UPnP of Directplay te maken?
Help!
New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?