AoE 2 (game) niet te hosten achter draytek met alles open

Pagina: 1
Acties:

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025
Hi all,

Ben hier al een hele week mee bezig, en ik zal het aan de praat krijgen.

Ik probeer met een collega Age of Empires 2 te spelen over ADSL. We hebben het allebei, ik de comfort, hij de Basic. Hij heeft een getweakte modem staan, de mijne is normaal (nu), en heb er een Draytek Vigor 2200E achter geplaatst.

Ben namelijk eerst 2 dagen bezig geweest om de benodigde poorten te forwarden met de Alcatel modem (toen even Router). Maar ik kreeg niet meer dan 35 porten geforward, terwijl er 101 nodig waren, te weten

TCP/IP: 47624
UDP: 2300-2400

Daarvoor een draytek aangeschaft en mijn Alcatel gedowngrade.

Gisteravond:
Vigor geinstalleerd, en porten geforward naar . Eitje.
game hosten, collega laten zoeken naar games middels +"directplay via Internet" optie in Age of Empires 2: 80.xxx.xxx.xxx:47624. De kruisjes staan voor mijn IP adres natuurlijk.

Niets te zien in zijn gamelist. Prive PING is nu wel te pingen.

Vervolgens mezelf in de DMZ gezet. Natuurlijk pingbaar.
Age of Empires 2: 80.xxx.xxx.xxx:47624 niets
Age of Empires 2: 80.xxx.xxx.xxx niets.

Wat is hier aan de hand?

Ik ben wel pingbaar, maar mijn collega kan mijn spel niet vinden? Heeft dit iets met UPnP of Directplay te maken?

Help!

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Verwijderd

simpel, omdat net als bijna alle andere microsoft programma's en spellen kan je nie gebruik maken van het NAT protocool die in je router aanwezig is. net zoals dat msn messenger die de filetranfer dan ook vertikt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 09:09:
simpel, omdat net als bijna alle andere microsoft programma's en spellen kan je nie gebruik maken van het NAT protocool die in je router aanwezig is. net zoals dat msn messenger die de filetranfer dan ook vertikt.
klopt,

maar een Linux router doet het weer wel ( filetransfers over msn )

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:42
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 09:09:
Um... Ben ik niet helemaal met je eens. Want ik heb hier dus ook een Vigor 2200 E, en ik kan vrolijk files versturen via msn.

Maar goed...

Er zit ook een firewall op die Vigor, en daar kan je zoiets als "pingable" aan en uit zetten, als dat niet werkt, download dan even die nieuwe firmware. als je dat nog niet hebt gedaan.

Wil namelijk ook nog wel eens helpen! suc6! :D

• ijzer7
:?

En nu in het nederlands? Ik begrijp het niet helemaal.

Gaat het niet lukken?

;(

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• Oculus
Dit lijkt me toch duidelijk genoeg? :?

• ijzer7
Wishmaster schreef op 02 oktober 2002 @ 10:27:
Dit lijkt me toch duidelijk genoeg? :?
Nee. :/

Er is sprake van dat MS programmatuur niet met NAT willen werken, maar jij zegt dat MSN etc wel loopt.

Ik weet niet of het nu een definitief onoplosbaar probleem is (MS of hardware). Verder ben ik geen expert op Routergebied (shoot me :> )

• Oculus
Ik heb thuis win xp draaien. (k'zit nu op mijn werk)
En ik heb al bijna een jaar een Vigor 2200 E in huis, en ik kan gewoon via msn files versturen. Wat precies mijn instellingen zijn wat betreft het versturen van msn files, van de router, wil ik graag vanavond even posten.

Misschien ligt ook wel aan de aansluiting die je hebt, wat me trouwens zeer onwaarschijnlijk voorkomt, maar je weet het nooit natuurlijk.

• ijzer7
MSN is mijn probleem niet. Het gaat om het hosten van een MicroSof spel.

• Oculus
>:) Iedereen loopt het een beetje langs elkaar heen in dit draadje.

Maar ik wist wel dat je problemen hebt met AoE2, maar jij gaat op het verhaal van msn in etc. vandaar dat ik erop inhaak.

• ijzer7
Maar is er niemand die problemen heeft (of beter: de oplossing) met bovenstaand probleem?

C'mon... ;)

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

De laatste patches voor de game geinstalleerd? Heb zelf ooit AOE2 online kunnen spelen,maar dat was van korte duur> hoge pings, ook al hadden we gewoon via ping een lage ping (rond de 30)
Er is iets mis met die game of zo, slecht geprogrammeerd? We hebben het nooit meer goed werkend gekregen..

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• ijzer7
Ja, al de laatste patches zijn geinstaleerd:

AOE2: Conquerors en patch 1.0c

Hebjij hat aan de praat gekregen acheter een Alcatel modem / met ADSL?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Je forwardt alle typen pakketjes?

• ijzer7
yep, in ieder geval alle benodigde. Zelfs als ik mezelf in DMZ gooi ben ik niet zichtbaar.

Dwz, wel te pingen, maar game op TCP port niet...

• ijzer7
Ok, voor de liefhebbers.

Probleem zat hem in de andere (client-) kant. Daar stonden de ppoorten waarschijnlijk niet open. kan ook zijn dat we de 6xxx (iets in de zesduizend) port open hebben gezet waar directplay 8 gebruik van maakt. (AOE2 maakt normaal gesproken gebruik van Dplay 6).

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:10
Anders maak je een VPN verbinding naar zijn router.. Werkt het sowieso (lijkt me)

- hardware always changes.. -

Pagina: 1