tijdelijke backup: inlerlaced divx

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 18:55
Ik ben dv materiaal van mijn videocamera aan het bewerken met premiere, om het naar svcd over te zetten om op de externe dvd speler af te kunnen spelen. Met svcd haal ik niet het gewenste resultaat en wil eigenlijk het bronbestand tijdelijk opslaan, zodat ik het kan branden op dvd (als ik over een jaar een dvd brander heb).

Mijn vraag is nu of ik het ook om kan zetten naar interlaced divx? Op deze manier behoud ik de grootte van 720x576 en kan ik het later nog over zetten naar dvd en blijft de kwaliteit goed gewaarborgd, want gaat steeds om zo'n 40 minuten, wat ongeveer een video bitrate van 2200 betekend.

Wat zijn jullie ideen hierover?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Waarom zou je interlaced doen ? Wat is daar het voordeel van tegenover non-interlaced ?

Ik zou je filetje gewoon encoden naar een divx formaat naar keuze, met een bitrate van 1500 kbps, kwaliteit gegarandeerd...

Mother, will they like this song?

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 20:06
Als 't bronmateriaal interlaced is dan kun je beter geen divx gebruiken. Divx is namelijk een progressief formaat.

Het makkelijkste is gewoon om naar MPEG2 te cappen. Die kan wel specifiek met interlaced materiaal omgaan. Dan kun je ook de grootte van 720x576 behouden.

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 18:55
Het nadeel van het de-interlace van dv materiaal is dat er een ghost effect gaat optreden (ook met smart de-interlace).
De reden waarom ik niet direct naar mpeg2 omzet is het feit dat het teveel ruimte inneemt op een cd-rom, want kan op deze manier hooguit een kwartiertje kwijt.

24x sf175s + gw5000-dt op oost