Toon posts:

Wrom wil WinXP (9x/me/2000) niet op HDD???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een IBM Deskstar 40 gb hdd, maar wil geen windows op......krijg een foutmelding wanneer ie hdd gaat formatten

Stop: 0x0000000A ntkrnl.exe code: IRqL_IS_EQUAL_ORNOT_EQUAL

meer weet ik niet, niks te vinden @ MS ofzow.... iemand enig idee???

Verwijderd

Geeft ie verders ook geen code bij deze melding
En heb je ACPI aanstaan

Verwijderd

Topicstarter
nog een berg nulletjes....niks bijzonders hij geeft aan wat ik moet doen (bios resetten enzo) maar werkt allemaal niet
ACPI staat voor?

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03 15:01

TwoR

Gekleurde stippen

Kan je hem niet opnieuw partisioneren met fdisk en dan formateren in dos. Dus even booten met opstartflop.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Of anders low-level formatten...

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
kan wel formattere (zowel als FAT32 en NTFS) maar na formatteren moet windows erop....alleen dan geeft ie die foutmelding...

Verwijderd

Vast een foutje op je hdd. Volg de raad van die krele hierboven op en het komt wel goed. Ik heb dezelfde melding gehad.

Suc6

Verwijderd

staat er zoiets als wirte boot sector protect aan in je bios?? ff kieken en dan uitzetten maybe helpt het...

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik kan wel win98 installen nu...maar hij ondersteunt me drivers niet van videokaart (die van de CD komen), wil best 98 gebruiken...maar heb toch zeker een videokaart nodig.....

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 11:26

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Als niets helpt (formateren enzo) en je kunt 2000 en XP er niet op krijgen, dan is dit vaak een teken dat je HD niet goed is. Probeer het maar eens met een andere schijf, als ie dan wel wil, hd terug brengen. (mits je nog garantie hebt)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03 15:01

TwoR

Gekleurde stippen

Zoals sWORDs al zegt hte zou best eens kunnen kloppen dat je HDD naar de andere wereld is. Probeer eens een andere.

Verwijderd

Download nieuwe drivers van t internet.
Die cd drivers zijn vaak out of date.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 09:16:
Download nieuwe drivers van t internet.
Die cd drivers zijn vaak out of date.
driver voor een HDD?????

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee, drivers voor de IDE controller :)

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 08:55:
Heb hier een IBM Deskstar 40 gb hdd, maar wil geen windows op......krijg een foutmelding wanneer ie hdd gaat formatten

Stop: 0x0000000A ntkrnl.exe code: IRqL_IS_EQUAL_ORNOT_EQUAL

meer weet ik niet, niks te vinden @ MS ofzow.... iemand enig idee???
Dat kan zich alléén voordoen wanneer je 2K/XP wil installeren.. Welke foutmelding krijg je nou wanneer je 9X/Me probeert te installeren? Zijn de systeemspecs diezelfde als in je sig?

En over dat niks te vinden@MS.. Ik krijg een hele waslijst met resultaten teurg wanneer ik search op 0x0000000A NTOSKRNL.EXE. Om zeker van te zijn dat je op de juiste plaats zoekt: http://support.microsoft.com :)
Pagina: 1