Toon posts:

Toetsenbord kapot bij schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik constateerde gisteren dat mijn toetsenbord wel erg vies was, dus ik besloot om hem schoon te maken. Dus ik heb dat ding opengeschroefd, en de toetsen en bovenkant schoon gemaakt. Daarna alles weer in elkaar gezet. En je raad het al:hij doet et niet. Na enkele pogingen tot repareren deden de pijltjestoetsen het wel, maar de enter niet. Nu werkt niets meer. Kan het zijn dattie kapot is gegaan doordat er misschien nog wat water in zat. Of kan het zijn dat ik em verkeerd in elkaar heb gezet? Het is een sunnyline ramplank.Ik heb de search gebruikt.

In het toetsenbord zitten twee matjes die kontakt moeten maken, en bij het aansluitpunt van die matjes met het printplaatje zit een rubbertje waarvan ik niet precies weet hoe die moet.

HELP.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Dichts bijzijnde computer boer, nieuw toetsenbord voor 11 euro.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Roman schreef op 02 oktober 2002 @ 11:33:
Dat kan hij zelf ook wel bedenken neem ik aan :)

Maar topicstarter, ik denk dat je hem gesloopt hebt en idd toch een nieuwe moet hebben.

Verwijderd

Roman schreef op 02 oktober 2002 @ 11:33:
Correctie: € 9,-

Verwijderd

je hebt het ding toch niet met water schoongemaakt he??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 15:17:
Alleen de knoppen, en de bovenkant, waar geen elektronica ofzo aan zit. Ik ben misschien niet slim, maar zo dom...

• PoKi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:47

PoKi

Ik?

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 15:17:
Water zegt nix, eergister nog fan uit oude voeding gesloopt, onder de kraan gewoon ladingen stof weggespoelt. Tadaa, na uurtje ff testen en weer mooie fan erbij :) loopt na 2 dagen nog steeds :P

Wie, Wat, Waar...

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56

Knutselsmurf

LED's make things better

Als er wat water inzit, is het niet dodelijk. Dan maak je constant contact en fruk je alle toetsen tegelijk in. Wat nog wel fout zou kunnen zijn, is dat de aansluiting tussen de 2 membramen en het kleine stukje electronica niet goed is. Als er nog iets vocht inzit, zal dat zo weinig zijn dat kortsluiting tussen 2 toetsen of op het stukje electronica vrij onwaarschijnlijk is. Haal hem dus nogmaals uit elkaar, test hem eens zonder bovenkant, dus gewoon op het rubber rammen. Controleer ook of de rubbermat precies op de juiste plaats ligt.

- This line is intentionally left blank -

Pagina: 1