Toon posts:

Stage Australie (wie helpt me?)

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om in februari op stage te gaan in Australie. Ik weet echter nog niet wat ik allemaal moet regelen. De school doet iig niet veel :-(. Ik moet zelf een bedrijf zien te zoeken. Ik studeer Technische Natuurkunde aan de HBO. Weet echt niet waar ik het moet zoeken. Help me.....

alle commentaar van harte welkom

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-01 14:02

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

ff zoeken met google

op google staan een heleboel mensen die hun stageverhalen enz op internet zetten

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Een vriend van mij heeft ook HBO Natuurkunde gedaan in Enschede en volgend mij heeft die instelling zelf een klein lijstje klaar liggen van waar je allemaal aan moet denken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe ook Natuurkunde aan de Hogeschool Enschede en het is idd zo dat ze wat van buitenlandse stages afweten. Ze hebben een speciaal bureau die je kunnen helpen met een visum, beurzen enz...

Maar.... ik ben helemaal zelf aangewezen op het zoeken naar een bedrijf. Ik weet in Nederland precies waar ik kan en wil gaan werken. Maar hoe moet ik in godsnaam weten bij welk bedrijf ik in Australie terecht kan???? En google heeft ook niet veel nut. Ik ben nog bij geeneen bedrijvensite gekomen die aan stages doet en ben nu 2 dagen actief aan het zoeken.

dus iemand die me kan helpen met het vinden van een bedrijf... GRAAG!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49

JustDutch

was ambtenaar :)

Als jij in Februari al op stage wilt in het buitenland, dan zou ik haast zeggen, ben je een beetje laat mee. Het kostte mij een jaar om een stage in het buitenland te regelen (waren geen contacten, zelf contacten moeten opbouwen).
je kunt van die bedrijfjes proberen die je een stageplaats in het buitenland kunnen regelen. Kost alleen wel geld.
je kunt studenten die al in Australie geweest zijn, vragen naar contactpersonen
je kunt internet afzoeken naar bedrijven in Australie en ze gewoon aanschrijven (maar, of je dat nog voor Februari een plaats oplevert?)
En natuurlijk. Vind uit welke voor jou interessante Nederlandse bedrijven een vestiging (of samenwerking) in Australie hebben. Schrijf deze vervolgens aan.
weet je al waarom je naar Australie wilt, wat kun jij die bedrijven daar bieden? Het ziet er naar uit dat het je wel een leuk idee lijkt (een stage in Australie), maar dat je niet van plan bent er veel te voor gaan doen.

Forza Mucca

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips. Maar ik ben zeker wel druk bezig om het rond te krijgen. Het grootste probleem is hier dus het bedrijf.... Ik weet dat het al aardig krap aan is maar hoe kon ik dat weten. OP school hebben we nooit een voorlichting of wat gehad en dan vraag ik ze of ze me kunnen helpen en dan is het ineens: "je moet zelf in contact komen met bedrijven en je moet ook opschieten want een visum enz. suurt nogal lang" :(

nou lekker is dat. Als het februari niet gaat lukken zou ik het wel heel zonde vinden. En als ik naar het buitenland wil dan wil in naar Australie. Geen opvlieging dus, maar misschien wat te laat begonnen en zeker een gekloot zonder hulp van school. Ik heb wel eens andere verhalen gehoord dat scholen contacten voor je had en dat het alleen meestal nog een kwestie was van beurzen en visa aanvragen...

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Dit topic heeft niets met W&L te maken, dit soort topics horen in SG thuis, maar daarvoor heeft de topicstarter geen acces en gooi ik dit topic maar dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.