Toon posts:

Kast open laten?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik de zijkant van mijn kast zonder problemen open laten?
Het scheelt vaak toch een graadje of 5 tot soms wel 8.
Of komt er dan te veel stof binnen?

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Kast kan je gerust open laten, maar het geluid van je koelers is dan wel iets luider eh.

Voor stof kan het imho geen kwaad.

Ik heb intake onderaan-voor, en die haalt eigenlijk het stof binne (moet es filter steken, maar ben te lui :/)

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:32

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

kwa stof valt het denk ik wel mee....
en als je denkt dat er teveel in ligt, blaas je er toch even in.
Als het zoveel op je temperatuur uitmaakt zou je eens moeten kijken naar je airflow in je kast, want die is dan zeker niet goed.
* Bubbles moet zijn kast dichthouden voor een lagere temperatuur!

edit:
woordje vergeten

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

De luchtcirculatie is inderdaad slechter.. Dat is weer niet zo goed voor je hardware (mobo, proc, hdd, etc)...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik denk dat je juist minder last gaat hebben van stof. Immers, de wekelijkse schoonmaak noopt tot een kleine inspectie van de binnenkant van je compu. Het zijn juist de oude bakken met vele uren dicht die hele hopen stof met zich meezeulen. Denk alleen wel aan de kwetsbaarheid voor het omvallende glas cola (of uiteraard bier) of een slecht geplaatste voet op je insteekkaarten :(

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Ohja, en die temps...maakt hier (bijna) geen verschil...Kamer is meestal wel koeler dan andere kamers hier in huis, dus temps zijn hoedanook geen prob hier.

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Voor de temp kan het misschien wel iets uitmaken (over het algemeen koeler, lijkt mij), maar voor het geluidsniveau is het nooit bevorderlijk om je kast open te laten. Dat spreekt voor zich. Als ik de kap van mijn (oudere, nieuw=chieftec) case dicht schuif, dan gaat het geluidsniveau opeens een stuk omlaag als het laatste gleufje gesloten wordt. Ik vraag mij dan ook of het wel slim is als je bv een airduct in je case maakt, als je een stille pc wilt (maar dat is een beetje off-topic misschien). Er 'ontsnapt' dan veel geluid; bij een open case wordt het geluid helemaal niet meer gedempt, dus moet je wel een stille hsf+voeding+chipset&vga-koeling hebben. (Mijn broer heeft sinds hij maanden terug zijn hd vervangen heeft, uit luiheid nog steeds zijn sidepanel nog niet teruggezet; stille maar brakke Intel box-cooler... :r anders had hij dat sidepanel allang teruggeplaatst.)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MU-802 High-End Middle Tower, 350 W APFC.
Heeft die dan een slechte airflow?
Zelf weinig verstand van namelijk

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Bij mij maakt 't wel uit met temps. Met een full tower vol met shit en een dikke, zuipende Tbird 1200 van de oude stempel (zatte 74 watts) en een relatief slechte Super Orb wil 't bij mij wel warm worden met kast dicht, zonder echter ook maar een moment problematisch te maken. Asus Probe is dan ook oprecht onbetrouwbaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
By the way: Temp met kast dicht, overclocked: 44, 49 stressed.
Temp met kast open, overclocked: 38, 43 stressed.

Net ff gekeken dus.
Het is dus geen noodzaak omdat mijn temps niet hoog zijn, maar wel makkelijk om verder over te clocken!

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:47
mijn mobo wordt 6 graden kouder met kast dicht na 3 uur lang unreal tournement 2003 spelen...

Verwijderd

zonder casefans is kast open koeler, met casefans kast dicht. (als je het goed hebt gedaan)

Verwijderd

Tja ik heb mijn kast al jaren open staan....of het echt slecht is? Volgens mij boeit het niet zoveel..

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand dan of mijn kast (MU-802 High-End Middle Tower, 350 W APFC) echt een slechte airflow heeft? Iemand toevallig ervaring mee?

Verwijderd

Mijn pc kreeg ik er ook koeler door, dat stof maakt niet zoveel uit. Dat kan je altijd nog schoonmaken als het echt te erg wordt. Trouwens stoffig wordt het sowieso wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 02:06:
Weet iemand dan of mijn kast (MU-802 High-End Middle Tower, 350 W APFC) echt een slechte airflow heeft? Iemand toevallig ervaring mee?
Het kan dat die kast een slechte airflow heeft maar het hoeft niet. Airflow 'maak' je door de kabels weg te werken, de inrichting zo in te delen dat de doorstroom optimaal is en het strategisch plaatsen van casefans.
Uit je post wordt niet duidelijk of je eigenlijk wel casefans hebt. Ik kan je aanraden eens rond te kijken in DOC, er zijn daar hele verhandelingen over airflow geschreven.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Draai hier echt al jaren met de kast open. Kan geen kwaad, spuit hem 1x per jaar goed schoon met perslucht. Geluid heb je wel, maar staat toch altijd muziek aan hier (of koptelefoon). Heb er twee Thermal Take 7+ stofzuigers in, staan alleen op max vermogen als ik ga gamen of het heel warm is hier. Ik vind het allemaal prima te doen, maar als je van stille system houdt moet je iets anders bedenken.

de betaler vervuilt

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Nah, in mijn geval is het in ieder geval zo dat met de kast DICHT de boel koeler is dan met de kast open. Nou heb ik mijn kast dan ook strategisch volgepropt met casefans (zo'n 8 in totaal). Als ik mijn kast open laat staan schieten ze niet echt op. Met name de casefans in het sidepanel zullen dan een succes zijn :)

Ik heb in ieder geval altijd geleerd dat een dichte kast beter is voor je airflow als een open kast.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik heb altijd mijn kast open gehad :)
als ie dicht is wordt ie een stuk warmer

Verwijderd

Ze maken de kasten niet voor nix dicht heh. Als je m open laat komt er stof in,,,je hardware word stoffig en er kunnen defectjes optreden. Dicht laten en casefans erin gooien >:)

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Juist. Dutch_MArn heeft gelijk. Dus: kast dicht en een stuk of 2/3 casefans erin.
Meer hoef je niet te weten.

Hola et labola. :D

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:13
die kast moet toch dicht zijn omdat het UV licht de chips oplost?

Verwijderd

Ik weet niet of dat zo is, weet iemand dit zeker?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
IJzerboot schreef op 07 oktober 2002 @ 17:13:
die kast moet toch dicht zijn omdat het UV licht de chips oplost?
Daar heb ik nog noiit van gehoord.
Heb je daar een bron/ medestander van/in?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• IJzerboot
  • Laatst online: 07:13
Ik meende dat UV licht silicium bros maakt. Ik check dit even bij een vriend van, die is systeembeheerder. Kom ik nog even op terug na het weekend.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

vroeger gebruikte je UV-STRALING (licht is alleen dat wat je kunt zien met blote oog, UV dus niet) om dingen te wissen van EPROM's. dat was zelfs zo erg dat als de journalisten die zo'n nieuwe comp (praat nu wel over de tijd dat ik geboren werd of zo) fotografeerden het flitslicht voldoende UV uitstraalde om het te wissen.

nu heeft men zelfs UV-lampjes (blacklights) op gehangen in kasten met UV-verf op bv casefans.

kortom, onzin dus.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

valt reuze mee

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Kast open, kast dicht. Het is maar net hoe goed/slecht je je airflow voorelkaar hebt. UV licht zal wel loslopen, met name omdat je PC vast niet achter het raam in de volle zon staat te branden (en een raam filtert al bepaalde UV bestandsdelen). Blijft over ESD, maar je hebt al een kooi van Farraday dus dat loopt ook wel los, zeker als je leest dat menig tweaker non-stop z'n bak open heeft staan, sterker, ze zijn er die alle PC ingewanden gewoon op tafel hebben liggen te draaien (DaBit is er iig wel zo een als ik me niet vergis :+ ). Iig dicht, want ook vast wel wat over te vinden :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.