Toon posts:

Elitegroup K7S5A + AMD 900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

nadat ik al gestoord was geworden van de oude problemen met deze PC heb ik besloten om bovenstaand board aan te schaffen vanwege goede ervaringen in het verleden. Echter kloot ik nu al 3 uur met deze bak zonder een fatsoenlijk resultaat :( De PC stop gewoon met booten na +/- de helft van de balk is doorgelopen (Win2K bootscreen). Bij WinXP hetzelfde probleem. Gek genoeg draait de installatieprocedure volledig door (zowel 2K als XP), installeert alle drivers, maar als je dan eindelijk aan de slag wil verrekt ie het. In safemode nul foutmeldingen etc. Er zit een 400Watt voeding in dus die kan het probleem niet veroorzaken (lijkt me). BIOS is ook al geflashed maar dat bracht meer problemen dan oplossingen. Verdere config: GeForce2MX, 128MB RAM, Maxtor 30Gb IDE en een Pioneer DVD115. Het board heeft sound en LAN onboard. Iemand een briljante inval voor ik mezelf door mn kop schiet? :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je kan om het geheugen uit te sluiten ff www.memtest86.com draaien.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 00:55:
Hi,

nadat ik al gestoord was geworden van de oude problemen met deze PC heb ik besloten om bovenstaand board aan te schaffen vanwege goede ervaringen in het verleden. Echter kloot ik nu al 3 uur met deze bak zonder een fatsoenlijk resultaat :( De PC stop gewoon met booten na +/- de helft van de balk is doorgelopen (Win2K bootscreen). Bij WinXP hetzelfde probleem. Gek genoeg draait de installatieprocedure volledig door (zowel 2K als XP), installeert alle drivers, maar als je dan eindelijk aan de slag wil verrekt ie het. In safemode nul foutmeldingen etc. Er zit een 400Watt voeding in dus die kan het probleem niet veroorzaken (lijkt me). BIOS is ook al geflashed maar dat bracht meer problemen dan oplossingen. Verdere config: GeForce2MX, 128MB RAM, Maxtor 30Gb IDE en een Pioneer DVD115. Het board heeft sound en LAN onboard. Iemand een briljante inval voor ik mezelf door mn kop schiet? :)
Rustig aan mand !

Mischien een bios update....
En boot is met alleen het borrd nodigen,
en zetten alle onboard dingen uit !

Verwijderd

Op welke FSB draai je?
Als je op 133 draait wil de chipset (tis er maar 1... Enniewee) flink warm worden. Zet er een aktieve koeler (ouwe celeron/ s7-koeler) op and get ready to fly.

Verwijderd

Topicstarter
klein updateje:
- BIOS update geprobeerd, geen oplossing
- Geheugentest gedraaid, no errors
- FSB staat op 100 (no overclocking) sys-temp is 23 graden

Verwijderd

Topicstarter
Ohw, enne.. safemode met network doet het ook niet. Onboard-stuff uitgeschakeld (echt alles, ook serial/LPT/USB de hele mikmak) no go, hij blijft nog steeds op dezelfde plek hangen

Verwijderd

Heb je de OC-Bios al geprobeerd ?
Heeft mijn boardje ook last van als ik de officiele bios gebruik.
Met de BIOS van OCworkbench gaat het goed :)

Verwijderd

Is je hdd mischien brak?

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
bios resetten, en dan de pc echt heel sumier opbouwen (geen sound, netwerk, hd, cd-rom) alleen video kaartje.... en dan langzaam opbouwen....

ik had eerst ook problemen met mijn k7s5a, hij wilde op het 2e ide kanaal nikx herkennen, en op de eerste alles fout.... is me uiteindelijk wel gelukt...

het kan ook zijn dat je toevallig een foute hebt, dan zou ik em ff omruilen....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

let op AGP timings (2x,4x , 1ms write/read) , geheugen timings (CAS, bank interleaving, enz )
en zet alle onboard devices uit (lan en geluid)

stel alles zo traag mogelijk in en kijk wat ie doet , red ie het kun je daarna kijken wat je sneller kan zetten en aan kan zetten.

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

piepjes bij booten? zoja, hoeveel? hoe snel achter ekaar?

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Pagina: 1