P2B rev 1.04, 800MHz CuMine?

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19
Ik heb een ASUS P2B rev 1.04, die in principe niet geschikt is voor CuMine's, omdat het voltage niet laag genoeg ingesteld kan worden. Ik heb alleen geen zin om een P3 600 Katmai te kopen, dat is niet echt een upgrade, en ik heb ook geen zin om nu een nieuw systeem aan te gaan schaffen met vrijwel dezelfde specs als er binnenkort DDR bordjes met SMP ondersteuning aan komen.

- Kan ik in Nederland redelijk eenvoudig aan een slocket komen die wel het voltage kan aanpassen tot onder het minimale voltage van het bord? Ik heb iets gezien over een Soltek slocket, maar daar kan ik niks over vinden binnen Nederland.

- Mocht het zo zijn dat die niet te krijgen zijn, welke slocket is het beste kwa prijs/stabiliteit?

- Hoeveel bekort ik de levensduur van die P3 800 mocht hij dus meer Volt krijgen dan gespecificeerd?

iOS developer

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Zelf hen ik een P2B v1.02.
Hierop zit een Soltek converter (zonder voltage aanpassing, type SL-02A of zoiets).
Soltek levert ook een voltage converter (type D).
Op deze converter zit een CellyII600, die perfect draait op 900. Zorg wel voor goede koeling (heb zelf een mooie Spire koeler), bios versie 1012 (als ik het goed heb) en gaan met die banaan. Ook een P3 800 moet kunnen.
Maak je verder niet druk of de multiplier, die ligt namelijk bij Intel vast en de P2B gaat hier goed mee om. Succes.

• wezep
Oh ja vergeten, een Celly2 hoort normaal 1.5 Volt te krijgen. Aangezien de P2B dit niet levert krijgt de proc 1.8 Volt. Dit is in te stellen op de converter.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Soltek levert ook een voltage converter (type D).[/quote]Waar haal ik die? Stabiliteit is voor mij alles, aangezien ik met deze P2B configuratie nog nooit problemen heb gehad, wil ik die nu het liefst ook voorkomen.

iOS developer

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 12:40

Beaves

Usque ad Finem

Bij oc-shop.nl kan je de MSI master converter kopen, dat is een van de beste converters, met voltage tweaking en nog veel meer, ik geloof dat ie ongeveer 40 piek kost.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• wezep
De Soltek converter is o.a. te koop bij bolderhardware voor 33 gulden.
Ook daar is een MSi converter te koop.
Het mooiste is als je aan een converter kunt komen die de voltage voor je regelt.
Pagina: 1