Ik heb redelijk veel random data nodig op mijn headless servertje, en er is dus ook geen muis die entropy data maakt voor de /dev/random device. Er komt nog wel wat in af en toe maar dat gaat echt met enkele bytes per minuut, terwijl ik echt megabytes per seconde nodig heb. Ik kon met google niet echt vinden welke bronnen hij gebruikt, ik verwacht iets van context switches, of interrupts, of zo. Dus als iemand weet hoe ik die kan stimuleren is dat natuurlijk ook goed.
Als ik cat /proc/sys/kernel/random/entropy_avail doe dan zegt hij dus als ik de random device aan het leegtrekken ben de hele tijd 0, omdat hij niet genoeg bronnen voor entropy heeft.
Is er een manier om 'nep-random-data' aan te maken? Het hoeft niet eens zo heel erg random te zijn, het mag best een slechte random-bron zijn, als ik maar quasi-willekeurige bytes in een beetje rap tempo kan lezen.
Als ik cat /proc/sys/kernel/random/entropy_avail doe dan zegt hij dus als ik de random device aan het leegtrekken ben de hele tijd 0, omdat hij niet genoeg bronnen voor entropy heeft.
Is er een manier om 'nep-random-data' aan te maken? Het hoeft niet eens zo heel erg random te zijn, het mag best een slechte random-bron zijn, als ik maar quasi-willekeurige bytes in een beetje rap tempo kan lezen.