Het Mirakel van Microsoft: Hoewerkt1optischemuis?

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ok vroeger ('89 ofzo :)) had ik een optische muis van MS. Met een metalen pad erbij met een soort hele kleine grid erop. Mjah dat kan ik ook verzinnen, zoek de verschillen e meten is weten.

Balletjes...oke moet ook kunnen.

Maar nu heb je die leukeoptische muizen (MS had daagt ik de eerste, die intellimaouse expl nogwat je kent m wel), en nu gebruik ik hier een logitechje met een schattig frontje (niet van mij! :)).
Maar ja dan ga je denken en dan kan je dus niks verzinnen, als je een extreem wit blaadje eronder legt werkt ie ook, dus hij "kijkt" ook niet naar verschillen oid.
Wie o wie lost dit "Mirakel van Microsoft" op?

<font size="-2">
ps: Niet meteen flamen als het iets is met een erg hoog DUH gehalte, ik kan het nu gewoon niet verzinnen :)</font>

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Was die muis in '89 niet van Sun? :)
Verder zou ik het ook niet echt weten, ik denk dat er in papier toch genoeg textuur zit om beweging te zien.
Op een glasplaat en op rode oppervlakken krijgt ie het al aardig moeilijk heb ik gemerkt.

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

logitech marble trackballs zijn ook al tijden optische

wit papier heet ook structuur

= TheGrimReaper op tweakers

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:11

Dark

who tweaked the light?

de LED verlicht het oppervlak onder een hoek om eventuele oneffenheden te accentueren, recht boven het voelgat zit een fotogevoelige cel die het beeld scant, als een soort miniscanner. Dit gebeurt zo'n 1500-2000x per seconde dacht ik. Door de plaatjes te vergelijken wordt het verschil in positie berekend. De muis zelf bevat de hiervoor benodigde electronica, in de vorm van een chip.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:11

Dark

who tweaked the light?

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 00:20 schreef Dark het volgende:
Op http://www.microsoft.com/products/hardware/mouse/explained.htm wordt het uit de doeken gedaan.[/quote]Damn ik dacht al heeft die gast dat zelf verzonnen? :D
Bedankt voor de link iig.
Trouwens die optische muis uit '89, ik heb geen flauw idee welk merk dat nou was, maar hij was viekant met ronde hoekjes en 3 recht knpjen naast elkaar, allemaal even groot. Ik kan me ook nog herinneren dat ik hem gebruikte om door MSDOSSHELL te manouvreren (paps zei dat windows niet koel was, dit was veel makkelijker :)). Verder stond er volgens mij wel een logo op, klein en er zat iig groen in, verder komt mijn geheugen niet :D

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Die muis is niet optisch maar werkt met magnetische velden dacht ik

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:24
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 09:19 schreef spiff_lg het volgende:
Die muis is niet optisch maar werkt met magnetische velden dacht ik[/quote]Ik hoop toch echt dat dit een grapje is...
Pagina: 1